GlobalID: | JG 380 000 022 |
Kidolgozó: | Romhányi Sándorné |
Alkalmazók: | |
Indulás dátuma: | 2014 |
Kapcsolattartó: |
A programpár 3 projekttémában valósult meg, 16 gyermek, 16 szülő és 2 óvodapedagógus közreműködésével. A téli ünnepkört felölelő, az egészséges életmódra nevelő és a farsangi projekt feldolgozása során céljainkat és feladatainkat megvalósítva, változatos módszerek alkalmazásával gyermekeink kognitív készségeit sokszínű, cselekvésre alapuló, kreatív gondolkodásra ösztönző játéktevékenységekbe ágyaztuk.
Bemutattuk a szülőknek az óvodai kereteken belüli fejlesztési lehetőségeket, mintát adva az otthoni lehetőségekre, közös élmények átélésére, mellyel megerősítettük a szülő-gyermek-pedagógus kapcsolatrendszert. Ismereteket, gazdagító élményeket nyújtottunk a bevont résztvevők mindegyikének.
Adventi ünnepkör
A gazdagító programpár foglalkozásain a tartalmi gazdagítás, érzékenyítés során a gyermekek érdeklődésére, kíváncsiságára alapozva végeztünk párosítást, halmazok képzését, ok-okozati összefüggések megláttatását, analízist-szintézist, fogalomalkotást, beszédkészség-fejlesztést, érzelmi állapotok azonosítását, iránydifferenciálást, téri tájékozódást, sorozatok készítését a „zoknigyárban”, ”fenyőerdőben”, ”fenyődíszt készítő manókkal”. Télapócsizmát, karácsonyi csomagokat készítettünk.
Tömbösített programunkban az „Okosjátékok” játszóházában logikai játékok bemutatása és kipróbálása valósult meg.
Fő az egészség
Az egészséges életmódra nevelés során ok-okozati összefüggések megláttatása, logikus gondolkodás fejlesztése, becslés-mérés, halmazképzés, megfigyelés, matematikai állandóság, rész-egész, analízis-szintézis, viszonyfogalmak, okfeltáró szemléltetés, beszédkészség fejlesztése valósult meg a „Hamupipőke játékban”, vízzel való mérésekkel, boltos és szakács játék során.
Tömbösített programunk során ellátogattunk a berekfürdői Bio-farmra, Karcagon a bio-boltba és a Nimród bio-étteremben bio-ebéd elfogyasztása során olyan fejlesztési lehetőségekre adtunk példát, amelyek otthoni környezetben is alkalmazhatók.
Farsang
A farsangi időszakban a szándékos figyelmet, a finommotorikát, a szem-kéz koordinációt, a téri viszonyokat, -arányokat, a türelmet, a kitartást, a feladattudatot, a kreativitást fejlesztettük a bohócsapkák díszítése, rendezése, a farsangi fánkok tálalása, rendezése, szemüvegek rendezése és a tojástartóból készült társasjáték alkalmazása során.
Tömbösített alkalmunkon, a Virgonc-magonc akadályversenyünkön lehetőséget adtunk a szülőknek, hogy gyermekeikkel végigjátsszák a projektek során alkalmazott játék tevékenységeinket.