GlobalID: | JG 310 000 030 |
Kidolgozó: | Baranyai Zoltán Józsefné |
Alkalmazók: | |
Indulás dátuma: | 2014 |
Kapcsolattartó: |
A kötelező tartalmak átadása intézményünkben nagy létszámú csoportokban történik. A kiemelten tehetséges tanulók fejlesztése érdekében szükség van arra, hogy egyéb ösztönző tevékenységeket (pl. országos versenyre történő felkészülés), tanórán kívüli munkaformákat is alkalmazzunk (szakkör, hét végi felkészítők).
A versenyre való sikeres felkészítés megköveteli a tananyag egyes részeiben való igényesebb elmélyülést, a művészetoktatásra szánt idő kibővítését. Az országos versenyek 5-5 órás versenyfeladataira történő felkészülés olyan szervezeti keretet igényel, melyben a tanuló többször is kipróbálhatja, hogy az adott idő alatt mit tud megvalósítani.
Az azonos érdeklődési körű diákok számára olyan kiscsoportos munkaformát igénylő szakköri keretet alakítottunk ki, amelyben a felső tagozatos korosztályú művészeti iskolás tanulók, a szakkörvezető és az intézmény diákmentorai (saját nevelésű tanítványaink, a már középiskolás vagy egyetemista diákjaink) közreműködésével sikeres versenyre történő felkészítést valósíthatott meg.
A felkészítést a kézműves tevékenységek funkcióinak, ágainak, műfajainak, a kortárs iparművészet tárgyköreinek, a diákmentorok kézművességhez kapcsolódó tevékenységeinek bemutatásával, az országos kézműves verseny pályamunkájának, szabadon és kötelezően választható feladatainak elemzésével kezdtük.
A tanulók segítséget kaptak a funkció és forma viszonyának értelmezéséhez, az egyéni tárgytervek készítéséhez.
A felkészítő tanárok és mentorok segítségével megismerték a nemezelés, batikolás, bőrművesség, könyvkötés, ékszerkészítés technikáit, a kézi és gépi varrás és hímzés műveleteit, a textilből formálható, varrható játék- és öltözék-kiegészítők készítésének módjait, a textil tárgy gyöngyökkel, hímzéssel, mintázással (nyomódúccal, szitázással) történő díszítésének lehetőségeit.