Óvodánk öt csoportos 127 férőhelyes. Három osztott (különböző korcsoportú kis-, középső és nagy) és két vegyes csoportunk van, a csoportválasztásnál lehetőség szerint figyelembe vesszük a szülők kéréseit. Tágas, napfényes csoportszobáink alkalmasak a különböző tevékenységek kialakítására. Jól felszerelt tornatermünk mindennapi használata lehetőséget biztosít a gyermekek mozgásigényének kielégítésére és ez által más nevelési területek fejlesztésére is. Növényekkel és madarakkal való ismerkedés céljából tankertet hoztunk létre CSEPEREDŐ LIGET elnevezéssel. A CSEPEREDŐ NÉGYSZÖGLETŰ KEREKERDŐ a természetet ismerteti meg a gyermekekkel a meséken keresztül. Példamutató nevelői magatartással,- empátia, tolerancia, emberség, tisztelet, őszinteség, hitelesség, következetesség - kívánjuk a tehetséggondozást, napi feladatainak megvalósítani. Nevelő közösségünk hisz abban, hogy „a nevelés nem más, mint szeretet és példaadás”. /Pestalozzi/ Minden napjainkat áthatja a szeretetteljes, a gyermekek érdekeit, igényeit szem előtt tartó óvodai nevelést valósítunk meg.
Az óvoda óvó-védő, szociális, nevelő-személyiségfejlesztő funkciójának biztosítása, a gyermekek testi-lelki egészségének megőrzése, védelme.
A gyermekek mindenekfelett álló érdekeinek érvényesítése a tehetséggondozás során is kiemelt feladat. Életkornak és fejlettségnek megfelelő sokszínű tevékenység szervezésével valósul meg.
A tanulást támogató környezet megteremtése, a kultúra őrzése, átörökítése, minden tevékenységi kör alapja.
“Az óvónő egész nevelőmunkáját hassa át a gyermekek egyéni különbségeinek tiszteletben tartása, az őszinte érdeklődésen és szereteten alapuló magatartás, a nagyfokú tolerancia.”
Elhivatottságunk mutatója egy szeretetteljes, a gyermekek érdekeit, egyéni szükségleteit, igényeit szem előtt tartó óvodai nevelés, mely folyamán a gyermek egyéni képességeinek fejlesztése az adott gyermek aktuális fejlettségéből kiindulva természetes környezetben a gyermek spontán érdeklődésére, megismerési vágyára, kíváncsiságára, tapasztalataira, élményeire épített tudatos nevelőmunkánkkal valósul meg.
Ahol a tehetséggondozás az iskolára való előkészítés, a helyi nevelési program működtetése során természetesen megvalósuló folyamat.
Feladatunk a nevelési módszerek differenciált, szakszerű alkalmazása, olyan pedagógiai környezet kialakítása, ahol a másság, (TEHETSÉG) felé fordulás mindenki számára természetessé válik.
A személyes differenciált bánásmód alkalmazásával biztosítjuk, hogy egyéni sajátosságaiknak megfelelően válhassanak a közösség értékes tagjaivá. Az egyéni bánásmód feltétele a gyermek egyéni jellemzőinek ismerete. A tehetség csírája tehetséggondozást kíván, tehát mindenképpen sajátos törődést igényel.
A szabad játékban megjelenő tevékenységek lehetővé teszik a párhuzamosan végezhető differenciált tevékenységek tervezését, szervezését. A tevékenység, a megismerés örömének átélése segítségével részben gazdagítja a gyermekek érzelemvilágát, de egyben a munkához szükséges pozitív attitűdöt is erősíti (vegyes csoportban tehetséggondozás, ha a differenciáláskor az ügyesebb gyermekek nehezebb feladatokkal is megküzdenek).
Célunk a tehetség ponttá válásunkkor a mozgás, a tánc, a kultúra (kézügyesség, rajz, természet közeliség) hatókörök megerősítése. Még alaposabb felkészültség mind pedagógiailag, mind a pályázatok megírásában, kihasználásában. Továbbképzéseken való aktív részvétel óvoda család kapcsolatának együttműködésének megerősítése, tehetséges szülők aktív bevonása az óvoda mindennapi életébe.
Milyen hatókörre kívánják a megalakítandó Tehetségpont® tevékenységét kiterjeszteni a hatókörre vonatkozó korábbi bejegyzés szerint?
Milyen együttműködéssel kívánják biztosítani azt, hogy a tervezett hatókör tehetségsegítő kezdeményezéseit, e munkában aktív, illetve az ez iránt érdeklődő embereket, intézményeket és forrásokat munkájukba be tudják vonni?
(Szóközökkel együtt legfeljebb 4000 karakteres terjedelemben válaszoljon!)
Megalakuló Tehetségpontunk intézményi hatókörrel kíván működni, de folyamatos együttműködés valósul meg az Újbudai Tehetség Tanács és az Újbudai Pedagógiai Intézet- Tehetségpont, mint koordináló támogató szervezetekkel. Az együttműködés keretében a kerületi óvodákba járó gyermekek tehetséggondozása kiemelt együttműködési terület.
Kiemelkedő képességű gyermekek nevelése sajátos törődést igényel, amit szükség esetén megfelelő szakemberek közreműködésével valósítunk meg.(pszichológus, logopédus, gyógytestnevelő).
Az Újbudai Grosics Gyula Sport Általános Iskola és a Cseperedő Óvoda érdek azonos együttműködésének céljai és feladatai:
Mottó:”Sportolóvá Cseperedünk”
célunk,:
olyan életmodell megalapozása, kialakítása, ahol - a gyermek kinek lételeme a mozgás, ez az ösztönös vágya nem sorvadjon el, hanem épüljön be a mindennapjaiba,
a rendszeres mozgással egy egészséges életvitel kialakítása,
legyen a mozgás öröm, de ezáltal fejlődjön kitartása, önfegyelme, akarata
Az Újbudai Grosics Gyula Sport Általános Iskola programja szinte egymásra épül. A két intézmény profilja hasonló, de alapfeladata különböző, mindezeket figyelembe véve kívánjuk alakítani a közös programokat, melyek segítik és könnyebbé teszik az óvodából az iskolába való átmenetet :
Rajzkiállítás
Sportnapok
Játékos vetélkedők
Rendszeres iskolalátogatás
A jövőben célünk egy szüreti, farsangi táncház létrehozása, melyben a közösség formáláson kívül a zene szeretetére való nevelést is előmozdíthatjuk. Ehhez igénybe vehetnénk a Tehetségponton belüli pályázati támogatásokat, hogy gyermekeink még igényesebb zenét hallgathassanak és tapasztalatot szerezzenek az igazi népzene világából. Célunk továbbá még több rajz pályázaton részt venni támogatásukkal igényesebb eszközökkel létrehozni alkotásainkat. (festékek, ollók, kartonok, ragasztók, stb.)
TEHETSÉG TERÜLETEK:
Testi tehetséggondozás:
- A tehetséggondozáshoz a gyermekek sokoldalú, harmonikus személyiségének fejlesztése az életkoruknak legmegfelelőbb tevékenységi forma a mozgás, a mozgás szeretetére épülő életmód, életvitel megalapozása a cél.
- A mozgásfejlesztés feltételeinek megteremtése az óvónő feladata.
- Programunkban az óvodai testnevelés, tehetséggondozás szerves része a mindennapi torna is.
- A tudatos, irányított, egyéni sajátosságokhoz alkalmazkodó differenciált mozgásfejlesztéssel a gyermekek egyéni képességeinek, fizikai erőnlétének fokozásával a tehetségesebb gyermekek mozgás kedvét, mozgás igényét elégítjük ki.
Nyelvészeti tehetséggondozás:
- Mindennapjainkat áthatja az anyanyelv ismeretére, megbecsülésére nevelés a gyermek természetes beszéd és kommunikációs kedvének fenntartása, fokozása, a gyermek meghallgatása, a gyermeki kérdések támogatása, a gyermeki aktivitás, motiváltság, kíváncsiság ébrentartása és kielégítése.
- A beszéd által erősödik a gyermek biztonságérzete, növekszik tájékozottsága, gazdagodnak ismeretei. A helyes, szép beszéd mélyíti érzelmeit, fejleszti esztétikai érzékét, előkészíti az irodalmi élmények befogadására (pl. szülői kérésre az óvodai verseket a faliújságra is kifüggesztjük).
- Az anyanyelvi nevelés a nap egészében jelenlévő, s valamennyi tevékenységet átszövő folyamat. (versek, mesék, mondókák, stb.)
- A barkácsolás a szerepjáték, a bábozás természetes eszköze, alkotórésze. A létrehozott eszközöket felhasználják bábozásban, dramatizálásban, játékban. Alkotásaikat sok egyéni ötlet alapján hozzák létre.
Természeti tehetséggondozás:
-A gyermeket a közvetlen környezetében lévő világ értékeinek megismertetésével, megszerettetésével, a környezettudatos életvitel kialakításával eljuttatjuk oda, hogy megtanulja, a környezet védelmét, megóvását. (Cseperedő Liget, ápolt óvodai udvar, stb.)
- A környezettudatos cselekvési szükségletek, szokások megerősítése, az értékek belsővé válásának elősegítése érzelmi, motivációs hatásokkal, komplex tevékenységi rendszerrel. (óvoda kertjében található növényekről, állatokról készített gyűjtemény)
Térbeli vizuális:
-A néphagyomány ápolás eszközrendszerével az intellektuális érzelmek
tudatos fenntartásával.
- Rajzpályázatokon való aktív részvétel, óvodánk szervezésében kerületi rajzversennyel mind a tehetséggondozást segítettük elő.
Mit tettek, és mit terveznek a Tehetségpont anyagi fenntarthatóságának, önfenntartásának biztosítása érdekében?
(Szóközökkel együtt legfeljebb 1000 karakteres terjedelemben válaszoljon!)
A szükséges személyi és tárgyi környezet biztosításával, melynek Cseperedjünk Egészségesen Alapítvány támogatója.
A program megvalósításához óvodánk rendelkezik tágas, világos csoportszobákkal, megfelelő méretű udvarral, kellő mennyiségű játékkal, felszereléssel, berendezéssel, szakmai eszközökkel.
ÚJBUDA ÖNKORMÁNYZATA - FENNTARTÓ SZERV
A fenntartóval való szoros kapcsolattartás, a napi egyeztetés biztosítja az óvoda zavartalan működését, olyan körülmények és feltételek megteremtésével, melyek alapul szolgálnak a program célkitűzéseinek megvalósításához. A jövőben célunk az Önkormányzat tehetséggondozási stratégiájában még aktívabban résztvenni, pályázataikat maximálisan kihasználni.
A pályázatok kihasználásában az Újbudai Cseperedő Óvoda, mint pályázó, költségvetéséből adottságainak megfelelően (természetesen) részt kíván venni a tehetséggondozásban.