Minden itt tanuló számára lehetőséget kínálunk arra, hogy magas szintű művészeti nevelésben lehessen része. Iskolánk ének-zenei tehetséggondozó tevékenységét kiváló versenyeredmények, fellépések, kórustalálkozók sikerei igazolnak. Iskolánknak két kórusa van: a 3-4. osztályosok a Kicsinyek kórusa, míg a felső tagozatosok az iskolai kórus tagjai lehetnek. Koncerteztek a MÜPA-ban, melyet CD-felvétel is őriz. Az egészségmegőrzés, az igényes testkultúra, az „ép testben ép lélek” gondolatának megvalósítása különösen fontos elgépiesedett világunkban. Az úszás, amely mindennapos testnevelés bevezetéséből fakadó többlet testnevelésórák miatt mindenki számára elérhető mozgásforma, ezt az igényt szeretné kielégíteni. Idegen nyelvek ismerete, tudása szintén elengedhetetlen fegyvere a felnövekvő nemzedéknek, amint ezt már a szülők is megtapaszthatják saját életükben. Az idegennyelv-oktatás magas színvonalú iskolánkban. Nemcsak a két tanítási nyelvű osztályokban helyezzünk nagy hangsúlyt az idegen nyelvi kompetencia fejlesztésére, hanem valamennyi képzési formában; első évfolyam második félévétől idegen nyelvi szakkört szervezünk a 4. évfolyamig, amikortól a nyelvtanulás kötelezővé válik. Országos, megyei és városi matematikaversenyeken sorra dobogós helyeken végeznek tanulóink. A 2-4. évfolyamon külön csoportban foglalkoznak a kiemelkedően tehetséges gyerekekkel tanítási órakeretben kiváló matematikatanáraink, majd 5. évfolyamtól képességek szerint csoportra bontjuk őket ezen tantárgyi órákon. Ugyanígy csoportban tanítjuk 7-8. évfolyamon a magyar nyelv és irodalmat, valamint az idegen nyelvet is 5. évfolyamtól. A természettudományok megszerettetése, tapasztalati úton való tanítása volt a célunk a Fizikai kísérletek elnevezésű tantárgy 5-6. évfolyamban való bevezetésével. A digitális kompetencia hatékony fejlesztése miatt 4. évfolyamon csoportbontásban, 5-8. évfolyamon pedig háztartástannal párban bontva tanítjuk az informatikát.
Elsősorban Kecskemét város kiemelkedően tehetséges általános iskolás korú gyermekei számára kínálunk lehetőséget tehetségük minél több területen történő kibontakoztatására. Ének-zene területén szoros szakmai kapcsolatot építettünk ki és tartunk fenn a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem Kodály Zoltán Zenepedagógiai Intézetével népi dramatikus játékok, népszokások, néphagyományok megismertetése, gyakorlása témában első osztályosaink számára. A Kodály Intézet bázisiskolájaként külföldi hallgatók BA-képzés keretében látogatják mindkét tagozaton énekóráinkat. Országos jelentőségű fejlesztésünk, hogy angol nyelvű énekóráink MA-képzésben résztvevő külföldi tanárok számára kínál gyakorló helyszínt.
Az idegen nyelvi képzésben EU-pályázatok soraiban dolgozunk. A Tempus Közalapítvány Comenius tanárasszisztens pályázata lehetővé tette német anyanyelvű tanár bevonását mindennapi gyakorlatunkba. A Ludwigsburgi Főiskola koordinálásával zajló INTACT Comenius projekt gyakorlóintézménye vagyunk interaktív tananyagok pilotásában.
A humán területen tehetséges gyerekek sokoldalú fejlesztését segítendő a Liget Kiadó Szitakötő folyóiratának pályázatához kapcsolódtunk. A folyóirat számaihoz magyar irodalom és rajzórák, háztartástanórák valamint könyvtári foglalkozások, és a város többi iskolájában tanító pedagógusok számára továbbképzés kapcsolódik. Az olvasás népszerűsítéséért iskolánkban Regényolvasó versenyt szervezünk feladatlapokkal. Partnereink vers-, mesemondó versenyek szervezésében a Kecskeméti Ifjúsági Otthon , a Katona József Megyei Könyvtár.
Matematikában tehetséges gyerekek gondozását a MATEGYE Alapítvánnyal együttműködve végezzük, pedagógusaink vezetésével a városi matematika szakkör iskolánkban tartjuk korcsoportonkénti bontásban, valamint a Kecske Kupa vetélkedő megrendezésére is sor került.
Sportban tehetséges tanulóink a Magyar Diáksport Szövetséggel való együttműködésünkben versenyeznek. Partnerei voltunk a kecskeméti Hírös Lovardának.
Országos Bibliaismereti Verseny megrendezése református általános iskolák számára. Ezen a versenyen bibliai történetek dramatizált változatát mutatják be a csoportok, lehetővé téve az intra- és interperszonális adottságok megmutatását.
Egyházi és népi hagyományaink megőrzését szolgálja a kántálás és pünkösdölés szokásának az egész iskolára, valamint az egyházközség és a város intézményeire való kiterjesztése. Adventkor és húsvétkor dramatikus népi játékokkal, kézműves foglalkozásokkal valamint rajzversennyel a művészetekben tehetséget mutatókat szeretnénk elsősorban megnyilatkozási lehetőséghez juttatni.
Városi bicíniuméneklő versenyt hirdetünk az általános iskolás korosztálynak. Adventi, karácsonyi, tanévzáró és a Kodály Társaság hangversenyein szólalnak meg kórusaink a város műértő közönsége előtt.
Szőnyi Erzsébet A makrancos királylány című meseoperáját mutatjuk be a zeneszerző jelenlétében iskolánk fennállásának 20. évfordulója alkalmából.
Városi Bibliafordító versenyt kívánunk hirdetni több nyelvből a város általános és középiskoláinak meghirdetve a 7-12. évfolyam számára.
A Népmese napjához kapcsolódóan a 3-6. évfolyam számára meseíró versenyt hirdetünk, az 1-2. évfolyam számára bábelőadáshoz kapcsolódó kézműves foglalkozást szervezünk.
Regényolvasó címen kortárs és klasszikus gyermek- és ifjúsági irodalom olvasását népszerűsítjük havi szakkör formájában. A költészet napján versillusztrációs versenyt hirdetünk az alsó tagozat számára (először Weöres Sándor költészete lesz a téma).
Minden évben más esemény évfordulója alkalmából történelmi témanapot szervezünk.
Egyházi ünnepeink alkalmából csendes napokat, témanapokat/-heteket tartunk.
Házi úszóbajnokságot hirdetünk tanuszodánkban e sportág legjobbjai számára télen, tavasszal pedig Húsvét Kupán jeleskedhetnek a jó sportolók.
Május 9-e, az Európai Unió ünnepe alkalmából Nyelvi Majálist szervezünk, ahol idegen nyelven táncos, zenés, színpadi produkciókkal mutatkoznak be minden évfolyamunkról a tanulók.
A fent felsorolt tevékenységek anyagi hátterét részben folyamatos és sikeres pályázati tevékenységünk, részben az iskolát fenntartó egyházközség támogatása biztosítja.