Iskolánk, az Érdi Batthyány Sportiskolai Általános Iskola fő profilja a sportban tehetséges gyerekek nevelése, fejlesztése. 2008 - tól felmenő rendszerben csatlakozhattunk a nemzeti sportutánpótlást biztosító általános iskolák köréhez. Tanulóink kiemelkedő eredményeket értek,- és érnek el területi, megyei , országos versenyeken.Korszerű sportcsarnokunk helyet ad diáksportrendezvények lebonyolításának, városi, területi szinten is. Utánpótlás nevelésünkben kiemelkedő a tollaslabda - és a birkózás - szumo szakterületek. Több tanulónk tagja labdarúgó akadémiának. Hagyományosan jó eredményeket érünk el az alsó tagozatban játékos sorversenyen, amelynek városi, illetve területi versenyeit is rendezzük.
A sport nemcsak a kinesztetikus képességterületet, hanem a téri-vizuális, interperszonális képességterületet is fejleszti, ami a csapatjátékokban különösen fontos. Az intraperszonalitás képességterületet az egyéni sporttevékenységek fejlesztik (birkózás, tollaslabda). A fő profilt jelentő sporttevékenység mellett a holisztikus fejlesztésre is figyelünk.A logikai-matematikai gondolkodás fejlesztésében segítséget jelent az alsó - és felső tagozatban is a táblás játék szakkör. Fontosnak tartjuk, hogy a megismert képességek közül az erősségek ismeretében, azokat felhasználva a gyengeségeket is fejlesszük. Intézményünk rendelkezik megfelelő szakemberekkel. Tehetségfejlesztési szakértő, fejlesztő pedagógus, és gyógypedagógus is erősíti munkánkat. A tantestület tagjai rendszeresen részt vesznek belső és külső módszertani képzéseken (pl. táblajáték, SNI fejlesztés), figyelemmel kísérjük és munkánk során alkalmazzuk az új pedagógiai módszereket. (projekt, gondolattérkép, kooperatív technikák).
Helyi hatókörben szeretnénk működni, mint tehetségpont. Tagjai vagyunk a SIOSZ-nak (Sportiskolák Országos Szövetsége). Támogatóink között tudhatjuk a MOB (Magyar Olimpiai Bizottság)utánpótlás programját. Együttműködési szerződést kötöttünk különböző sportági szakszövetségekkel (tollaslabda, birkózás,labdarúgás,kézilabda, úszás), valamint a helyi sportegyesületekkel (Érd Városi Sport Egyesület, Érdi Spartacus SE, Érdi Sport Kft., Első Érdi Úszó Egylet).Együttműködési megállapodást kötöttünk az Érdi Kós Károly Szakképző Iskolával, a pályaorientáció és a pályaválasztás segítésének kapcsán. Együttműködő partnerként a természettudományos laborgyakorlatok végzésének helyszínét,eszközeit az Érdi Vörösmarty Mihály Gimnázium biztosítja. Bármilyen programunkhoz kellő szakmai és segítő hátteret biztosítanak.
Az óvodákkal rendszeres kapcsolatot tartunk, egymás szakmai rendezvényein kölcsönösen részt veszünk. Belső továbbképzéseinkre meghívjuk az óvodapedagógus kollégákat is, fontosnak tartjuk jelzéseiket a leendő elsősök fogadásával, fejlesztésével kapcsolatban. Továbbra is szoros intézményi együttműködést tervezünk az ISZE (Informatika - Számítástechnika Tanárok Egyesülete) tehetségpontjával, illetve a tehetségpont ATTM Műhelyével (Alulteljesítő Tehetségesekért Tanári Műhely).(2014. első félévében részt vettünk az ISZE "Az én gyerekem is tehetséges" projektjének megvalósításában.)
Szeretnénk más tehetségpontokon már működő programokat beépíteni munkánkba, adaptálni. Közeli tehetségpontokkal együttműködve pályáznánk közös programok megvalósítására.
A hatékonyság növelése érdekében még inkább nyitni szeretnénk a szülők felé, nyílt órákkal,különböző programjaink szervezési feladatainak megoldásainál.
A volt tanítványok, mint diákmentorok bevonása a szakköri munkába új területet jelenthet a tehetségfejlesztő tevékenységünkben.
A tehetséggondozás-fejlesztés modern szemléletét követve célunk - a sporton keresztül, abból kiindulva - az általános fejlesztés,gondozás, és tehetségazonosítás. A sportosztályokban megjelenő tantárgy a Sportágválasztó is a tehetségfejlesztést szolgálhatja.
Nem mindenki tehetséges (a tehetségfogalom koronként, kultúránként változik), de képességterületei fejleszthetők. Hiszen, hogy a jövőben kit tekint társadalmunk tehetségnek, ma még nem tudható.Ezért a fejlesztésben több tehetségterület komplex fejlesztésére van szükség. Mi is a komplexitásra törekszünk. A projekt általános fejlesztő hatása mellett sokféle tehetség megjelenését, azonosítását indukálhatja, komplex feladatok végrehajtásával.Fontos a nem iskolai képességeket tekintve tehetségesek, illetve az alulteljesítő tehetségesek fejlesztésében, és azonosításában is. Iskolánkban több, mint tíz éve Egészséghetet tartunk. Két éve tantárgyi - tanórai projekt formájában, 1-8. évfolyamon. Ezt szeretnénk folytatni, tökéletesíteni, a produktumok elkészítésébe a szülőket is bevonni. Adventi hetünk témahét, sikerül megmozgatni gyereket, felnőttet egyaránt. Szeretnénk még tovább fejleszteni, a résztvevők körét szélesíteni. Emellett folytatni szeretnénk a hagyományos iskolai - tantárgyi tehetséggondozó szakköröket, a Mi is tudunk gálát, a Batthyány napok komplex városi versenyét, rajz - és fotókiállítását.
Szponzorok, támogatók keresése adott programokhoz, és hosszútávon is. Sikeres pályázatok útján eddig is sikerült programjaink nagy részét lebonyolítani, (önkormányzati, IPR ) szeretnénk a pályázati lehetőségeket kiaknázni a jövőben is.
Szponzoraink a környékbeli kisvállalatok, kereskedelmi egységek közül kerülnek ki, szeretnénk körüket bővíteni.
Támogatóink széles kört alkotnak, főként sportegyesületek, szakedzők. A szülők támogatása adott, de törekszünk a szülői házzal való jobb, szorosabb együttműködésre. Az iskola alapítványa is segítséget nyújt edzőtáborok anyagi feltételeinek megteremtéséhez.