Az intézmény személyi és tárgyi feltételei biztosítottak. Intézményünk megyeszékhelyen található, ezért mind helyi, városi szinten, mind a város vonzáskörzetében magas az iskolánkban tovább tanulni kívánók aránya. Igyekszünk olyan ismerettel felvértezni diákjainkat, hogy jó eséllyel indulhassanak a munkaerőpiacon. A Fenntartó célját figyelembe véve Pedagógiai Programunk tartalmazza a gyermek személyiségének fejlesztését, tehetségének kibontakoztatását egyéni igényeiknek megfelelően. Ez által az intézményünk több lesz, mint iskola: ezt többek között a tehetséggondozó programunkban valósítjuk meg.
– Iskolánk főállásban alkalmaz pszichológust és szociálpedagógust, akik rendszeresen szerveznek prevenciós előadásokat a káros szenvedélyek témáiban.
–Az iskola pszichológusa a 11. évfolyamos tanulók körében pályaképépítő foglalkozást tart, segítve a pályaorientációs nehézségek kiküszöbölését. A Gyermekjóléti és Családsegítő Szolgálat alkalmazásában külsős szakemberként dolgozó Szentesi Andrea alkalomszerűen tart csoportfoglalkozásokat, ezáltal segíti a tanulók szociális készségeinek fejlesztését, úgy, mint kommunikációs készségek, csoportkohézió, konfliktuskezelés, valamint tanulásmódszertani fejlesztésben is tud segítséget nyújtani az érdeklődő tanulók számára.
Az iskolában és iskolán kívül tartott közlekedésbiztonsági, bűnmegelőzési interaktív előadásokon, érzékenyítő foglalkozásokon fejlesztjük diákjainkat.
– A tantestület tagjai nyitottak a tehetséggondozás területén alkalmazható új módszerek és lehetőségek felé, így külső előadók, szakemberek segítségével új ismereteket szereznek ezen a területen. A mostanában gyakorlattá vált online tehetséggondozással kapcsolatos, vagy azt érintő továbbképzésen vettek részt: szociális érzékenyítés, pozitív motiváló környezet kialakítással, mentálhigiénés és kreativitásfejlesztő módszerek alkalmazásának a bővítésével fejlesztették kompetenciáikat.
– Apáczai-ösztöndíjprogram című pályázatban veszünk részt, melynek keretében hátrányos helyzetű, jó tanulmányi eredményű, tehetséges 9-10.-es diákokat segítünk. A cél: érettségi és szakmai vizsgákra felkészítés és az egyetemre, főiskolára való bekerülés esélyének növelése.
– Intézményünkben egyre magasabb a HH és a HHH tanulók száma, így a lemorzsolódás csökkentése érdekében a 9. évfolyamon bemeneti mérést végzünk a fő érettségi tantárgyakból. A gyengén teljesítő tanulók felzárkóztatásban vesznek részt, az ügyesek pedig a tanulmányi versenyeken kapnak esélyt a bemutatkozásra, megmérettetésre.
– Részt vettünk az Erasmus + KA229 pályázaton, melynek koordinátora voltunk, és jövőben is hasonlóan pályázunk, szeretnénk újabb lehetőségeket kihasználni a tehetséges tanulóink gazdagítása érdekében nemzetközi területeken is.
– Diószegi Díj programunk ösztönzőleg hat a tehetséges és jó tanulmányi eredményt elérő diákok részére.
–Osánné Kecze Dóra koordinátor által vezetett tehetséggondozó munkaközösség fogja össze és ápolja a tehetséggondozó tevékenységeket és programokat.
– Hatókörünk elsősorban Debrecenre és Hajdú-Bihar megyére terjed, illetve országos szinten a többi Baptista iskolákkal való kapcsolat kiterjesztésére törekszünk.
– Intézményi szinten hasznosítani kívánjuk a továbbképzéseken, szakemberektől, más Tehetségpontoktól szerzett tapasztalatokat, ötleteket, bevonva az iskolánkban dolgozó szakembereket, mint például pszichológus, fejlesztő pedagógusok, tehetségfejlesztő pedagógus, szociálpedagógus, a szakmai munka hatékonyságának növelése érdekében.
– Együttműködési szándékunkról tájékoztattuk a Debreceni Egyetem Pszichológia Intézetét, ahonnan külső előadóként jártak már iskolánkban szakemberek és tartottak a Nevelőtestület számára előadást.
– Gyermekjóléti Szolgálat
– Pedagógiai Szakszolgálat
– Pedagógiai Szakkönyvtár
– EURO Baptista Két Tanítási Nyelvű Gimnázium, Szakgimnázium és Szakközépiskola
– Intézményünk szeretne minden olyan kezdeményezésben részt venni, mely során többek lehetünk, mint iskola. Szakmai összefogással, optimális együttműködés kialakításával elérhetjük azt, hogy munkánk minél hatékonyabb legyen, sokat tehessünk az iskolánkba járó gyerekekért. Ezen megfontolásból csatlakozunk alapító tagként az országos Baptista Szeretetszolgálat Egyházi Jogi Személy Tehetségsegítő Tanácsához.
– Rendszeres kapcsolatot ápolunk a Debreceni Egyetem Műszaki Karával, több alkalommal látogatunk ki az általuk tartott bemutató előadásokra a műszaki tudományok iránt érdeklődő csoportjainkkal, és az egyetem szakemberei tartanak pályaorientációs témakörben rendhagyó előadásokat az iskolai rendezvényeinken is tanulók és szülők számára.
–Különböző művészeti csoportokkal együttműködés pl.: Lesz Dance, RNB tánckar. A csoport vezetői (Jónás Brigitta, Gyulai Dorina) évek óta visszajáró tehetséges tanulóink voltak, akik rendszeresen fellépnek tanítványaikkal, többek között a Szalagavató Ünnepségeinken, ezzel motiválva a tehetséges és táncművészet felé orientálódó jelenlegi diákjainkat.
– Régi tanítványainkkal is rendszeres a kapcsolattartás, gyakran visszajárnak hozzánk fellépni, foglalkozásokat tartani.
– Működtetjük, és folyamatosan frissítjük a közösségi platformokon az iskolai felületeit, (Facebook, Instagram), és az iskolai könyvtárunk Facebook oldalát.
– Folyamatos információs csatornákat működtetünk a szabadidős rendezvényeinkről a Tehetséggondozó munkaközösség és a Diákönkormányzat segítségével.
– Kompetencia alapú fejlesztő foglalkozások megtartása fejlesztő órákon. A 10. évfolyamon egy osztályban, a bemeneti mérést követően kiválasztott diákok számára. Későbbiekben tervezzük ennek kiterjesztését a 10. évfolyam valamennyi osztályára, úgy, hogy 9. évfolyamon, a tanév végén bemeneti mérést végzünk.
–Szakkörök tartása – Zeneklub és kórus, – Röplabdaedzés, – Angol nyelvi szakkör, – Történelmi versenyre felkészítő foglalkozás, Érettségire felkészítő felzárkóztató foglalkozás.
–A Diószegi Napok keretében rendszeresen megrendezett Diószegi Kupa röplabda spotágban nyújt lehetőséget a város főleg egyházi iskolái számára meghirdetve, a testi- kinesztetikus tehetségek kibontakoztatására.
–Házi versenyt követően a városi technikumok és szakképzőiskolák számára meghirdetett verseny keretében a matematikai – logikai, helyesírási, és szakmai kompetenciák felmérése. A versenyeredményekkel mérhetjük saját tanulóink teljesítményét, s láthatjuk, hogy mennyiben javult teljesítményük ezen a területen.
– Képzőművészeti területen a hátrányos helyzetű, de tehetséges gyerekek számára biztosítani kívánjuk annak a lehetőségét, hogy vizuális megismerő-, befogadó- és alkotóképességeik fejlődjenek, alkotásaik segítségével sikerélményhez jussanak. Tehetségnap keretében bemutatkozási, kiállítási lehetőséget biztosítunk számukra.
– A Baptista Művészeti Napok alkalmával képzőművészeti alkotásokkal és fellépések révén mutathatják be tehetségüket a tanulóink.
– Iskolai és városi szintű vers, próza és mesemondó versenyekre való felkészítés, melynek során fejlődik az előadói készségük, verbális megnyilvánulásaik, bővülnek irodalmi ismereteik és fejlődik memóriájuk.
Részt veszünk az Implom József Középiskolai Helyesírási 3 háromfordulós Versenyen, így fejlesztve a tanulók írásképét, helyesírását, amely révén pozitív megerősítést kapnak, mely segíti a személyiségük fejlődését.
– Élménypedagógiai foglalkozásokon való részvétel, kirándulások, tanulmányi utak szervezése.
Nyílt Napok szervezése, ahol pályaválasztási tájékoztatót tartunk az érdeklődő továbbtanulni vágyó általános iskolások és szüleik számára,
Országos Szakma Kiváló Tanulója Versenyen való elindulás biztosítása különböző szakmákban, a kiválasztott tanulóinknak a felkészítése.
– Felmérjük a programban résztvevő partnerek elégedettségét. A mérések eredménye alapján épülünk és kapunk segítséget a további programok szervezésében, a tehetséggondozásban.
Az Intézmény minden évben várja a felajánlásokat, szülők, külső gazdálkodó szervezetek részéről.
Reméljük, hogy Tehetségpontunk új pályázati lehetőségekhez juthat. Folyamatosan figyeljük a megjelenő pályázatokat. A pályázatok megírásához esetleg külső segítséget veszünk igénybe, vagy más pályázatokba vendégként, szereplőként kapcsolódunk be. Az iskolai költségvetés segít a rendezvényszervezések terén az anyagi támogatásával– bekalkulálja a szükséges anyagi forrásokat és ebből finanszírozzuk az eszköz- és anyagigényeket, nevezési díjakat, útiköltséget.
Mindezeken túl, tudjuk, hogy kollégáink elkötelezettek a tehetségek fejlesztése iránt és külön anyagi elismerés nélkül végzik munkájukat.