Interperszonális, intraperszonális képességek
Intézményünkben 5 éve folyik az Erőszakmentes Kommunikáció nevű konfliktuskezelő módszer tanítása, mely szigorúan elválasztja a saját érzésekkel és szükségletekkel (intraperszonális) és a mások érzésével, szükségletével (interperszonális) való foglalkozást. Intézményünk rendszeresen tart bemutató órákat, oktató videót készített, illetve 2014. október 1-jétől mentor intézmény.
Logikai-matematikai, nyelvi, természeti terület
Iskolánk rendszeresen részt vesz a fenti tehetség területeken tanulmányi versenyekben, melyek közül országos és megyei szinten eredményesen szerepeltünk a Bendegúz és a Simonyi Zsigmond versenyen. Az idegen nyelvekből 1.-6. osztályban angol szakkört, míg a felső tagozaton német országismereti szakkört szerveztünk.
Térbeli vizuális, testi-kinesztetikus és zenei tehetségfejlesztés
Iskolánk 15 éve együttműködik az zalaegerszegi Ady Endre Művészeti Alapfokú Intézménnyel, diákjaink helyben vesznek részt a foglalkozásokon, ezért több rajz versenyen eredményesen szerepeltek. 2004 óta működik a körtánc Alapfokú Művészeti Intézmény kihelyezett tagozata néptáncból, szóló táncosaink és korosztályos együtteseink eredményesen mutatkoztak be hazai és külföldi közönség előtt, illetve megyei versenyeken. Az integrált művészeti oktatást fakultatív tárgyat bevezető sárhidai tagintézményünk évek óta arany és ezüst minősítéseket szerez a Weöres Sándor Országos Gyermekszínjátszó találkozón. Zene: iskolánkban kollégáink gitárt, furulyát és zongorát oktatnak fakultatív egyéni órában tanítványainknak. A gitárosok rendszeresen fellépnek különböző rendezvényeken, emellett külön foglalkozunk a népdalokkal, a megyei népdaléneklési versenyeken rendszeresen arany és ezüst minősítést szereznek tanítványaink.
Az eddigi hagyományokra építve a tehetségeket fejlesztő szakemberek továbbra is rendelkezésre állnak az intézményben, illetve az együttműködő művészeti iskolákban, pszichológiai munkát jelenleg a mentálhigiénés végzettségű kollégánk végzi, aki segíti munkánkat a tehetségek beazonosításában, a felmerülő hátrányok kompenzálásában, esetenként a stressz oldásban.
Az induló tehetségpontunkat helyi hatáskörrel kívánjuk működtetni, ami azonban több települést jelent, hiszen a székhelyintézmény Bak mellett a tagintézményünkben sárhidai gyerekek, illetve a felső tagozaton zalatárnoki és baktüttösi gyerekek is tanulnak, emellett mentorintézményként az erőszakmentes kommunikáció (interperszonális és intraperszonális) területén országos és nemzetközi szinten fogadunk látogató csoportokat, de itt csak mentorálunk és tanácsokat adunk, azaz nem veszünk részt a konkrét tehetségfejlesztés folyamatában.
A tehetségpont megalakítása céljából felvettük a kapcsolatot a zalabéri általános iskolával, Kiss Albert igazgatóval a tehetségpont működtetésének első lépéseit az ő tapasztalataik szerint kívánjuk megtenni, ezek között a keretek között szeretnénk kialakítani egyéni arculatunkat. Az eredményesebb tehetséggondozás érdekében kezdeményeztük fenntartónknál, hogy tantestületi szinten végezzük el a tehetségfejlesztés akkreditált képzést 30 órában.
A tehetséggondozó munka további fejlesztése érdekében évek óta szoros kapcsolatot tartunk fent az Ady Endre Alapfokú Művészeti Intézménnyel vizuális nevelés területén, a Zalai Nyári Színházakkal a gyermekszínjátszócsoport mentorálása érdekében, intézményünkben már rendezett Dr. Merő Béla színházi rendező, a táncos munkát segíti a helyi szakembereken túl a Budapesti Bartók Béla Néptáncegyüttes táncosai, Erdélyi Hagyományőrzők és a Zalai Táncegyüttes. Az utóbbi 3 évben táncosaink bekapcsolódtak a helyi hagyományok gyűjtésébe szlovén-magyar határ menti együttműködés keretében, a népdalénekeseink együttműködnek a pacsai iskola népdal stúdiójával. Ezeket a kapcsolatokat továbbra is tartani kívánjuk. A pszichológia területén szakmai kapcsolatban állunk Rambala Éva nemzetközi erőszakmentes kommunikáció trénerrel, Dr. Kádár Annamáriával a marosvásárhelyi tanítóképző intézet vezetőjével, A mese pszichológia 1.,2. c. könyvek szerzőjével, illetve a Philip Zimbardo által kezdeményezett Hősök tere szociál -pszichológiai önkéntes mozgalommal.
Speciális tehetségformák segítése
Matematika, természettudomány és nyelvek területen az eddig versenyekre való felkészítést folytatva egyéni kutató köröket kívánunk létrehozni mind a három tudományterületben, melyben a gyerekek a pedagógus segítségével az általuk kiválasztott témában éves szinten elkészítik szakmai dolgozatukat.
A néptánc területén a néphagyomány helyi gyűjtését kívánjuk folytatni, melyet a néptáncoktatók vezetésével a gyerekek végzik el elsősorban családi hagyományok kutatásával, melyet éves szinten a művészeti bemutatón összegeznek. A továbbiakban össze kívánjuk kapcsolni az interperszonális és intraperszonális fejlesztést a színjátékkal, előre kidolgozott terv szerint dramatizálják tanulóink saját konfliktusaikat, melyet pszichodráma formájában bemutatnak az iskolai művészeti bemutatón.
Konkrét program első évben
Az első év programjai 2015. szeptember- 2016. június
2015. december kiállítás a vizuális területen beazonosított tehetségek munkáiból
2016. március művészeti bemutató tánc dráma és zenei területeken
2016. április tudományos kutatók első iskolai konferenciája.
A további években a fenti rendezvényeket tekintjük alapul, ezt kiegészítve szeretnénk tanulóinkat eljuttatni először a megyei, majd az országos megmérettetésekre is.
Iskolánk alapítványa a Baki- és Sárhidai Iskoláért Alapítvány évek óta támogatja a tehetséges tanulók munkáját, könyvjutalmak, szaktáborokon való részvétel formájában. Pályázati forrásokat tudtunk bevonni az elmúlt években a drámajáték, a németnyelv, valamint az inter- és intraperszonális fejlesztések területén. Ezeket a továbbiakban is ki szeretnénk használni.
Jövőbeli bővítési terveink: a fentieken túl terveinket megosztottuk a székhelytelepülésen élő jelentős iparűzési adót fizető vállalkozókkal, akik jelezték szándékukat, hogy anyagilag részt kívánnak venni a tehetségek további segítésében, különös tekintettel a külföldi tapasztalatszerzésre, valamint az eszközfejlesztésre.