A 90-es évek végén a tagozatos képzést az akkori törvényi lehetőségeknek megfelelően emeltszintű képzéssé alakítottuk. Ennek megfelelően a tantervi óraszám felett még 2 órában folyik az emelt szintű képzés, melyre a matematika szakos kollegák külön tantervet és ahhoz illeszkedő tanmenetet készítettek. Az emelt szintű órákon a tanulók új ismereteket is szereznek, emellett a tanult anyagot magasabb szintű feladatok megoldásával mélyítik. Így tesznek szert olyan szilárd alapokon álló megbízható matematikatudásra, amely képessé teszi őket a versenyeken való eredményes szereplésre, felvételiken való jó eredmény elérésére. Ezek a tanulók a tanév során számos matematikaversenyen mérik össze tudásukat és érnek el kiváló eredményeket. Ilyen matematikaversenyek: Zrínyi Ilona matematikaverseny, Alapműveleti matematikaverseny, Bólyai matematikaverseny, Möbiusz területi matematikaverseny, Kenguru matematika internetes verseny. Az iskolánkban megszerzett matematikatudás jó alapot nyújt a nívós középiskolákban való továbbtanuláshoz is. Legjobb tanulóinkat évről évre felveszik a megye legjobb középiskoláiba matematika, informatika, közgazdasági és egyéb reáltagozatokra. Az emelt szinten szerzett tudás, a versenyeken szerzett rutin biztosítja, hogy tanulóink a középiskolákban is folytatják a versenyzést, megállják helyüket a zömében nagyvárosi iskolákból bekerült gyerekek mezőnyében.
A sikerekhez, a tanulók matematikatudásának meglapozottságához hozzájárul, hogy a matematikát tanító tanárok sok éves tapasztalattal rendelkező, egymással együttműködő a színvonalas oktatás iránt elkötelezett kollegák. Nagy rutinnal rendelkeznek a versenyfelkészítésben. Feladatbanknak is beillő mennyiségű versenyfeladatot gyűjtöttek össze a tanulók alapos felkészítésére. A matematikát tanító pedagógusok mindegyike nyitott az újításokra, változásokra. Élen jártak az új pedagógiai módszerek bevezetésében, törekedünk a kooperatív technikák, különösen alsóbb évfolyamokon a tevékenykedtetésen alapuló módszerek alkalmazására. Nagy szerepük van a tanulók megfelelő tanulási módszereinek kialakításában a lényegkiemelés, a logikus és problémamegoldó gondolkodás fejlesztésében. A versenyeztetés kapcsán következetességre, kitartásra nevelik tanulóinkat.
A fent leírtak szerint iskolánkban több évtizedes hagyománya van a tehetséggondozásnak, és az iskolánkban kialakult gyakorlat alkalmassá teszi intézményünket egy matematika tehetségpont létrehozására.
A tehetségazonosításban - gondozásban és tanácsadásban pszichológus segíti munkánkat Dr. Péter Szarka Szilvia a Debreceni Egyetem Pedagógiai Pszichológiai Tanszékének pszichológusa.
Iskolánk pedagógusai jelenleg is összehangolt munkát végeznek a tehetségek felderítése, gondozása érdekében. 3 fő a tehetséggondozás alapjai továbbképzés elvégzését követően rendelkezni fog azokkal a speciális ismeretekkel, mellyel még hatékonyabbá tehetik iskolánk tehetséggondozó munkáját.
Iskolánk rendelkezik mentálhigiénés szakemberrel Feketéné Mike Barbara személyében, aki tehetséges tanulók önismeretének, motivációjának, személyiségének fejlesztésében jelentős segítséget tud adni.
Fejlesztő pedagógusaink Lukácsné Fekete Katalin és Szabóné Tóth Marianna rendelkeznek a tehetséggondozáshoz szükséges szakmai kompetenciákkal.
A megalakítandó Tehetségpont tevékenysége Komádi város általános iskolás tanulóira terjed ki, tehát települési hatókörű lesz. Intézményünk minden dolgozója elkötelezett a tehetséggondozás iránt. Az eddig kialakult hatékony munkaformákat a jövőben is meg kívánjuk őrizni.
A tehetséggondozásban aktívan közreműködő kollegák ez irányú tudásukat legalább 30 órás továbbképzésen bővítik és megszerzik a tehetségazonosításhoz, gondozáshoz, tanácsadáshoz, pedagógiai, diagnosztikai feladatok ellátásához szükséges speciális ismereteket.
A tehetségpont a regisztrált működési időtartam alapján: alakuló.
A tehetségfejlesztésben megcélzott tehetségfajták száma alapján a matematikai-logikai területre fókuszáló.
Az iskola sokéves hagyományainak megfelelően a matematikai-logikai tehetség és kompetencia, a probléma megoldó gondolkodás fejlesztése kiemelten fontos, hiszen ennek a tehetségterületnek a megléte már alsó tagozatos korban könnyen és biztosan felismerhető és mérhető a tanulóknál. E tehetségterület alapvető fontosságú más tudományterületek (természettudományok, nyelv) eredményes műveléséhez. A tehetséggondozás elsődleges színterei intézményünkben az emeltszintű matematika órák, a versenyfelkészítő, felvételi előkészítő foglalkozások. A tehetségpont program részeként intézményünk a tehetséggondozó hálózat keretében kifejlesztett matematikai tehetségfejlesztő programok bevezetését tervezi, melyeket kiegészíti a tanulást és motivációt segítő személyiségfejlesztő programmal. Tanulóink a következő időszakban is részt vesznek nívós területi, megyei, országos versenyeken.
Tanítványaink munkáját, felkészülését a differenciált órai oktatás, a kompetenciafejlesztő program, a logikai készségfejlesztő játékok és feladatok segítik.
A tehetségpont anyagi fenntartása a pályázati források felkutatásával (önkormányzati, megyei, országos) az iskolai alapítvány valamint a diákönkormányzat erőforrásaiból történik. A dologi kiadásokat az iskola saját bevételeiből biztosítja. A tehetségnapok megrendezéséhez helyi vállalkozó szponzorok támogatását igyekszünk beszerezni.