Óvodánk tagintézményei a tehetségigéretek számára egymástól eltérő, a különböző területeken kiemelkedő lehetőségeket kínálnak a gyermekek adottságainak kibontakoztatásához. A tehetségműhelyeket kizárólag felkészült, az adott területen többlet ismeretekkel rendelkező óvodapedagógusaink vezetik. Ezt rendkívül fontosnak érezzük a gyerekek erös kötődése miatt. A gyermekek azonosítását a szülők bevonásával végezzük, ennek a fő eszköze a megfigyelés és a megfigyeléseink írásbeli rögzítése. Az erős oldalak meghatározására törekszünk , nem tartjuk fontosnak ebben az életkorban hogy a gyermekek adottságaikkal kiemelkedjenek társaik közül. Az erős oldalaiknak megfelelően tervet készítünk egyénenként minden gyermekre, hogy milyen lehetőségeket biztosítunk számára az adottságainak fejlődése érdekében. Kis és középső csoportban a gyermekek óvodapedagógusai végzik a gyermek tohetséggondozását gazdagítás, differenciálás formájában, a gyermekek megszokott helyén a saját csoportszobájukban. Nagycsoportban egy előre kidolgozott szempontrendszer alapján ( a szempontokat a tehetségműhely vezető pedagógusok állítják össze) történik a beválogatás a tehetségműhelyekbe. Műhelyfoglalkozásainkat heti rendszerességgel tartjuk. Munkánkat hatásvizsgálattal ellenőrizzük, értékeljük. Együttműködünk más tehetségpontokkal, a város intézményeivel, civil szervezeteivel a gyermekek tehetséggondozása érdekében.
Helyi hatókörű tehetségpontunk tagóvodák óvodapedagógusait fogja össze, melyek az óvodák egyéni arculatának megfeleően tudják segíteni egymást a tehetségazonosítás, beválogatás, tehetséggondozás és a tehetségtanácsadás területén. Valamennyi tagóvoda alkalmazza már évek a tehetségsegítés tehetségműhelyekben zajló formáját, de új elemként jelenik meg a tehetségműhelyek munkájának összehangolása, egymással összedolgozás, egymás segítése, közös projektek, tehetségprogramok megvalósítása. Városunk általános iskoláival és az Alapfokú Művészeti Iskolával ( ezek az intézmények is városunk Tehetségpontjai)évek óta tartalmas az együttműködésünk, ezt egymás munkáját bemutató órák, foglalkozások keretében, rendezvények és közös programok megvalósításával érjük el. Városunk civil szervezeteivel is értékes kapcsolatot ápolunk, melynek eredményeként színes ., élő zenés gyermekelőadások, hagyományörző programok és az egészséges életmódot támogató programjaink valósultak meg. Testvéróvodai kapcsolataink keretében együttműködünk a tehetséggondozásban Bélmegyer, Csorvás, Mezőberény, Budapest,- Újbuda óvodáival. Megosztjuk egymással jó gyakorlatainkat, mely az adott területen nagyban elősegítheti a gyermekek adottságainak fejlődését előmozdítja. Gyakori vendégek intézményeinkben városunk tehetséges, sikereket elérő muzsikusai, sportolói, írói, festőművészei, előadóművészei és népi alkotóművészei, akik példaképek a tehetségigéreteink számára. Néptáncosaink utánpótlás nevelését elősegíti, hogy lehetőségünk van minden óvodában a korai néptáncoktatásra.
Tehetségpontunk minden tagintézményében kis és középső csoportban a gyermekek óvodapedagógusai végzik a gyerekek tehetséggondozását , nagycsoportban tehetségműhelyekben zajlik a gyerekek tehetséggondozása. Minden tagintézmény ( a gyermekek létszámától függően) 1-6 területen biztosítja a tehetségműhelyek működését. A tehetségműhelyek egymás munkáját segítve együttműködnek. A Tehetségpontunk vállalja különböző telephelyeken a következő tehetségműhelyek működtetését: Vizuális területen - Kézműves játszóház néven, Zenei területen - zeneóvoda néven, Mozgás területen - Mozgatóra, gyermek uszodai foglalkozások, bukfenc akadémia illetve gyermek kézilabda néven, anyanyelvi területen - meseműhely néven, néptánc területen - Kis Belencéres néven, Matematikai ,logikai területen - kis matekosok mühelye néven, természeti területen : Fürkész tehetségműhely néven. Kis és középső csoportokban néhány perce tehetségperceket szervezünk a különböző területeken az egyes területeknek megfelelően, melyeket a gyermekek óvodapedagógusai vezetnek.
Pályázati források és alapítványi segítség felhasználásával biztosítani tudjuk tehetségpontunk működésének anyagi fenntarthatóságát. Intézményünkben tagóvodánként működnek Alapítványok. A szülőket igyekszünk partnerré tenni a gyermekek tehetséggondozásában, az ő segítségükre is számítunk szervezőmunkában illetve a barkácsoláshoz hulladék anyag biztosításával. A műanyag és papír hulladékot valamennyi tagóvodánkban gyűjtjük, ezzel védjük környezetünket, mintát adunk a gyerekek számára és a befolyt összeget felhasználjuk a nevelésünk anyagi feltételeinek javítására.