Az intézményünkben hagyománya van a tehetség ápolásának. Pedagógiai Programunk része a saját magunk által kidolgozott „Patrónusi rendszer”, amely megszakításokkal 10 éve működik. A szaktanárok végzik a szakmai fejlesztést, ezenkívül 2 fő pedagógus rendelkezik a Tanulás módszertani továbbképzéssel, ill. alkalmazunk iskolapszichológust, Tóthné Kocsis Edit személyében, aki a tehetségek azonosításában segít. Fontos feladatunknak tekintjük ezt a munkát azért is, mert a gyerekek között sok a hátrányos helyzetű és a halmozottan hátrányos helyzetű tanuló, ezért a szülőknek nincs anyagi lehetősége a tehetséges gyermekük támogatására. Folyamatosan figyelemmel kísérjük a pályázati lehetőségeket, amelyek a halmozottan hátrányos helyzetű családoknak biztosítanak kulturális programokon való részvételt. Ennek keretében most már második éve biztosítani tudjuk a gyermekek számára a színház-, múzeumlátogatást, kiállításokra, tanulmányi versenyekre való eljutást. Ez azért fontos számunkra, mert úgy gondoljuk, hogy a tehetségek fejlesztésének nemcsak a tantárgyi képzés a célja, hanem a kultúra iránti fogékonyság kialakítása is.
A Tehetségpontot intézményi keretek között kívánjuk működtetni. Mivel jelenleg társulásban működik az iskolánk és az óvodánk. 4 tagintézményünk van, ezért mind a 4 egységre ki kívánjuk terjeszteni a tehetségfejlesztést (2 iskola és 2 óvoda). A térségben 4 településről járnak hozzánk a gyermekek, így ezt a földrajzi térséget kívánjuk bevonni: Nagykörű-Kőtelek-Csataszög-Hunyadfalva. Hatókörünket bővítve a 2014/15-ös tanévtől hagyománnyá kívánjuk tenni az egyházmegyei szintű tanulmányi versenyeket, pl. történelemből, hittanból, angolból. Az óvodáinkban is kiemelt feladatnak tartjuk a tehetség gondozását, erre az óvodák külön munkacsoportot alakítottak és a gyermekek igényeinek megfelelő tehetség csoportokat alakítanak, így pl. festés-ábrázolás, tánc, dramatikus játékok, matematika. Művészeti iskolánk képzőművészet tagozatának vezetője olyan együttműködést kíván megszervezni az egyházmegyei művészeti iskolák között, amelynek mi leszünk a központja, ennek keretében pedagógus továbbképzések, szakirányú megbeszélések, művészettörténeti vetélkedőket és rajzversenyeket szerveznek. Ezzel célunk az, hogy a művészeti iskolák elismertségét, hasznosságát, a tehetséggondozásban és a személyiség fejlesztésben betöltött szerepét erősítsük. Kiemelt figyelmet fordítunk a zenei tehetségekre, a szolnoki Ádám Jenő Zeneiskolával vettük fel a kapcsolatot, annak érdekében, hogy az intézményünkben kiemelt zeneoktatás történjék, ezzel együtt bekapcsolódtunk a megyei érdekeltségű zeneiskola vérkeringésébe. Tanulóink részt vehetnek megyei szintű bemutatókon, versenyeken és mi magunk is helyet adunk kihelyezett rendezvényeknek pl.: a Szent-György hetünkön a népzenei bemutatót és versenyt tartunk hagyományteremtő céllal. A tanulók részt vehetnek népi hangszereseknek (citera, furulya, stb.), és népdaléneklőknek szervezett versenyen.
Elsősorban zenei, művészeti, matematika-logika és sport területen kívánjuk a tehetségeket fejleszteni. A már kidolgozott Patrónusi rendszerünk keretében, egyénre szabott fejlesztési terv alapján. Az év végén ún. Ki miben tudós? napon mutatják meg a tehetségek, hogy miben fejlődtek. Művészeti körök és sportkörök alakításában léptünk előre. Újfajta tevékenységi köröket ajánlunk a gyermekeknek pl. báb, szertorna, "Kis fizikusok" csoportja, balett, idegen nyelv (anyanyelvi tanár vezetésével). Óvodában társastánc. Témanapokat és projekteket tudunk szervezni pályázati támogatással. A különféle tehetségek megmérettetésére, bemutatására a következő iskolai programokat szervezzük: házi tanulmányi versenyek és megyei, országos szintű tanulmányi versenyek (népdaléneklő, mesemondó, versmondó, angol nyelvi, történelem, matematika, rajzversenyek, futó, kerékpáros, atlétika és csapat sportversenyek) művészeti bemutatók, kiállítások (egyházi és világi ünnepekhez kötődően), természettudományi laborlátogatás Szolnok középiskolájában.
Eddig a költségvetésből biztosítottuk a pedagógusok óradíját. A jövőben pályázati forrásból kívánjuk biztosítani a működést, a pedagógusok díját és a rendezvények költségeit. Jelenleg futó "esélyegyenlőségi" pályázatunkban működnek tehetséggondozó foglalkozások, tánc, zene, matematika és angol területen, az "Innovatív iskolák" pályázat keretében pedig számtalan szakkört tudunk biztosítani a gyerekeknek: szertorna, kung-fu, hon-ismeret, közlekedési ismeretek, futball, tollas, mozgáskotta. A külföldi testvériskolai pályázatban pedig angol nyelvi, természetismeret és sport foglalkozások vannak. Ösztönözni kívánjuk a pedagógusokat, hogy a kötött munkaidejükön túl foglalkozzanak a tehetséges tanulókkal, amit elkötelezettségből maguk meg is tesznek, hiszen fontos a siker számukra.