Tehetségpontunk a következő műhelyek munkáját koordinálja:
1. Fenichel Sámuel Önképzőkör; 2. Collegium Gabrielense régizene és tánc együttes; 3. Gitároktató kör; 4. Néptánc együttes; 5. Irodalmi és Beszédművelő Önképzőkör; 6. Képzőművészeti Kör; 7. Sportkör
A felsorolt műhelyek nagyobb részt több mint 10 éves múltra tekintenek vissza, és rangos eredményeket mutattak fel.
A Tehetségpont tervezett hatóköre: települési. A következő szervezetekkel/intézményekkel vagyunk kapcsolatban: Kutató Diákok Országos Szövetsége, Természet Világa, Nemzeti Tehetségsegítő Tanács, Erdélyi Tehetségsegítő Tanács, Magyar Drámapedagógiai Társaság, Anyanyelvápolók Erdélyi Szövetsége
1] A Fenichel Sámuel Önképzőkör irányítja a diákok tudományos munkáját. A diákok a következő rendezvényeken vesznek részt: TUDOK/TUDEK, RKTDK, Természet Világa diákcikk pályázata. A kör konferenciákat és egyéb tudományos rendezvényeket szervez.
2.] A Collegium Gabrielense régizene és tánc együttes 1992-ben alakult és azóta folyamatosan működik. Célja a XV-XVIII. századi olasz, angol, francia stb. népek zenés, táncos hagyományainak, valamint a korabeli hazai és erdélyi művészet megismerése. Az együttes fellép folyamatosan iskolai, városi rendezvényeken, de volt már külföldi kiszállásuk is.
3] A Gitároktató kör két éve működik. Jelenleg három csoportban (egy haladó és két kezdő csoport) oktatják a gyerekeket. Fellépnek iskolai, városi rendezvényeken.
4] A Néptánc-együttes kisdiákokból és középiskolás diákokból álló csoport, akik főleg a környékbeli (Magyarlapád) és erdélyi (Szék, Mezőség, Kalotaszeg) néptánc és népzenei kultúrával ismerkednek. Felléptek különböző iskolai, városi, sőt határon túli rendezvényeken is.
5] Az Irodalmi és Beszédművelő kör kiválogatja és felkészíti a diákokat a különböző nyelv- és beszédművelő versenyekre (Szép magyar beszéd, Édes anyanyelvünk, Szavalóversenyek stb.) Ugyanakkor ez a kör foglalkozik a színjátszással, drámajátékokkal. Rendszeresen megszervezi a Szórványszínjátszó Találkozót, amely egy országos rendezvény, és amely 11 alkalommal került megrendezésre.
6] A Képzőművészeti kör a rajzolni, festeni szerető és egyéb kézügyességgel megáldott tehetséges diákok munkáját fogja össze és irányítja. A diákok beneveznek különböző pályázatokra, illetve iskolai, városi kiállításokon szerepelnek munkáikkal.
7] A Sportkör a sport területén tehetséges diákok tevékenységét irányítja. Foglalkozási körük: kosárlabda, úszás (óvodai csoport, kisiskolás csoport). A kör minden évben megszervezi az iskolai sportnapot és a hagyományos Tornavizsgát, amely a város közkedvelt ünnepi rendezvénye is.
A tehetségműhelyek számára a kollégium bérmentesen biztosítja a foglalkozásokhoz szükséges termeket. Van egy alapvető infrastruktúra is. Az évek folyamán pályázatok útján megpróbáltunk beszerezni, megteremteni egy eszköz- és kelléktárat a műhelyek részére. (ruhák, hangszerek, informatikai felszerelés, hangosítás, világítás stb.) A legnagyobb gondot az jelenti, hogy a tehetségműhelyek oktatói számára állami keretekből nem tudunk bért fizetni. Ezt pályázatok útján próbáljuk megoldani.
A Sapientia Erdélyi Magyar Tudományegyetem Környezetvédelmi Karának tanárai (Kolozsvár) - segítenek a dolgozatok szakmai irányításában, és rendelkezésre bocsátották a laboratóriumukat, ahol a diákok különböző méréseket, kísérleteket végezhetnek el.
Szabó Anikó és Szutor Péter, a kolozsvári PASSEGGIO táncegyüttes tagjai, akik a régizene és tánc együttest irányítják és oktatják.
Szilágyi Róbert tanár néptánc oktatással és gitároktatással foglalkozik. Rendelkezik alapfokú néptáncoktatói képzéssel.
A kollégium magyartanárai a beszédművelés és a színjátszás, dráma területén tevékenykednek.
Deák Alpár rajztanár.
Kerekes Ferenc testnevelő tanár, Bartos Róbert kosárlabdaedző, a kolozsvári Sportklub munkatársa
A fentebb felsorolt tehetségműhelyek mindegyike időközönként szerepel, kipróbálja, bizonyítja a tehetségét a nagyközönség előtt. Az eredményességet és a hatékonyságot fel tudjuk mérni a sikerükből. Igyekszünk mediatizálni ezeket a szerepléseket. A tehetségműhelyek programját minden tanév elején reklámozzuk mind a diákok, mind pedig a szülők körében. Tehetséggondozó tevékenységünk eredményességéről és hasznáról tanúskodik az a tény is, hogy diákjaink között vannak tanító és óvónő jelöltek. Ők azok, akik adott esetben továbbadják a tehetségműhelyben tanultakat. Van visszajelzésünk arról, hogy volt diákjaink az új munkahelyükön tehetséggondozó műhelyeket hoztak létre, tehetséggondozással foglalkoznak.
A Bethlen Gábor Alapítvány a Bethlen Kollégium mellett működő civil szervezet. Nincs politikailag elkötelezve. A műhelyekben tehetséges, érdeklődő, fejlődőképes gyerekekkel foglalkoznak, akiket érdeklődési körük és tehetségük alapján választanak ki. Az alapítvány pályázatok útján megpróbálja kiteremteni az oktatók jutalmazását, hogy a tehetségműhelybe való jelentkezés ne legyen az anyagi lehetőségek függvénye.