Hosszú évek óta foglalkozik intézményünk tehetségazonosítással és gondozással.
Iskolánk egyben művészeti iskola is, kézműves tanszakkal, 15 éve a képzőművészeti területen tehetséges gyerekek ellátását szolgálja. Iskolánk tanulóinak közel egyharmada vesz részt minden tanévben a művészeti alapképzésben. A pedagógusok tanórán kívüli foglalkozásokat, rendezvényeket, tanulmányi kirándulásokat, közösségi összejöveteleket szerveznek a művészeti csoportoknak. Számtalan rajzpályázatra készítenek pályaműveket a gyerekek és szép eredményeket érnek el, díjakat nyernek.
Intézményünkben működő diáksport egyesület vezetésével tanulóink felkészítését és versenyeztetését végezzük kézilabda, labdarúgás és atlétika sportágakban.
Részt veszünk az Intézményi Bozsik programban. Leány kézilabda gyermekbajnokság több korcsoportjában versenyeztetjük sportolóinkat. Az országos Kisiskolák sportversenye - Diákolimpia versenyén többször országos döntőbe jutottak csapataink, egyéni versenyzőink.
Kiemelten fontosnak tartjuk a matematikai készségek fejlesztését. Iskolánkban mindig is volt emelt óraszámú matematika oktatás. A matematikai kompetenciák fejlesztése fontos célkitűzésünk.
A zenei tehetségek gyermekkórusunkban és a muzsikus műhelyben fejlődhetnek. Énekelni jó! programunk a mindennapos éneklés jegyében segíti a művészeti nevelést.
Idegen nyelvben és anyanyelvben kiemelkedően teljesítő tanulóink számára egyéni és kiscsoportos fejlesztő, tehetséggondozó foglalkozásokat tartunk. A versenyekre való felkészülés mellett általános képességfejlesztést is folytatnak pedagógusaink.
Számos szakköri foglalkozás nyújt lehetőséget diákjainknak az érdeklődésüknek és kiemelkedő képességeiknek megfelelő tevékenységekre. Közlekedési és természetismereti szakköreink az elméleti mellett ügyességi feladatok, kísérletek, kreatív gyakorlati tevékenységek színterei.
Valljuk: Mindenki tehetséges valamiben.
Tehetségpontunk hatóköre Köröstarcsa település általános iskolás korú gyermekeire, intézményünk tanulóira terjed ki elsősorban. A művészeti iskolánknak vannak óvodás növendékei és szomszédos települések általános iskoláiba járó tanulói is. A leány kézilabda gyermekbajnokságban versenyeztetett csapatainkban egyre több olyan sportoló vesz részt programjainkon, aki nem iskolánk tanulója, hanem más településről érkezik hozzánk. Ez a népszerűség jele, s ezzel elismeri környezetünk az intézményben folyó magas színvonalú szakmai munkát.
Együttműködésünk töretlen a település intézményeivel.
Az óvodával az óvoda-iskola átmenet folyamatában a közös érdekek mentén szervezünk programokat, tevékenységeket , melyek megkönnyítik tanítványaink beilleszkedését. Jó példa a művészeti iskola nyitása az óvoda felé, ami nagyon népszerűvé vált.
A művelődési házzal a közös programok, a település ünnepi megemlékezései az érintkezési pontok elsősorban. Az iskolai rendezvények egy részének is helyszínt biztosít az intézmény.
Az egészségügyi szolgáltató szervezetekkel szoros a kapcsolatunk, az egészségtudatosság és fenntarthatóság jegyében.
A napköziotthonos konyhával mindennapos kapcsolatban állunk.
Az önkormányzat munkatársaival, a képviselő testülettel, a település vezetésével korrekt munkakapcsolatban állunk, melynek további fejlesztésére törekszünk.
A községben több civil szervezetek működik, intézményünknek mindegyikkel vannak kapcsolódási pontjai. Fontosnak tartjuk azoknak ápolását.
Külső partnereink a tankerület más intézményei, iskolái, melyek közül többel jó személyes kapcsolatot ápolunk, szakmai együttműködésekben veszünk részt.
A helyi gazdálkodó szervezetek támogatását igyekszünk megszerezni.
Jó kapcsolatot ápolunk a helyi és területi rendvédelmi és katasztrófavédelmi szervezetekkel. A versenyeztetés területén jó az együttműködésünk.
A fent említett tevékenységekkel kívánjuk tanulóink azon képességterületeit feltérképezni, beazonosítani, melyben/melyekben tehetségesek. A pedagógiai szakszolgálat szakemberei segítségével méréseket végzünk, az általuk készített szakvélemények alapján alakítjuk szolgáltatásaink kínálatát. A szakvéleményekben megfogalmazott vizsgálati eredmények jó motivációs bázist jelentenek a gyerekeknek, a szülőknek és a pedagógusoknak. Egyben kitűzik a fejlesztési célokat.
Terveink között szerepel, hogy tehetséggondozó szakterületre szeretnénk beiskolázni kollégát. A speciális képességfejlesztés további lehetőségek kiaknázására alkalmas.
Mentálhigiéné területén képzett szakemberünk bevonása a tehetségpont munkájába lehetőség az intraperszonális területek fejlesztésére.
Már meglévő tehetséggondozó képességfejlesztő foglalkozások körének bővítése mellett pedagógus munkacsoportot alakítunk ki.
A témanapokon, témaheteken és projekteken való részvétel is segíti a tehetségek kibontakozását.
A versenyeztetés, a tanulmányi, műveltségi versenyekre való felkészítés is fontos célkitűzésünk.
Ebben a tanévben két jubileum köré szerveződnek tehetséggondozó programjaink. A 15 éves művészeti iskolát 15 rendezvénnyel a 30 éves diáksport egyesületet szabadidős programokkal és sporttáborral ünnepeljük.
Intézményünkhöz kapcsolódik a "Lehetőséget a tehetségnek" Alapítvány, melynek működéséhez pedagógusaink szakmai segítséget nyújtanak. Már eddig is jelentős anyagi támogatást jelentett versenyeztetésben, jutalmazásában és a rászoruló tanulók támogatásában. Az alapítvány kuratóriumában tisztújításra kerül sor a közeljövőben. Ezt követően szeretnénk aktívabbá tenni a pályázatokban való részvételben. Jótékonysági, közösségi rendezvények, akciók szervezésével segítjük a jövőben az alapítvány munkáját. Stabil gazdálkodással teremtheti meg azokat az anyagi feltételeket, melyek hozzájárulhatnak a Tehetségpont tevékenységének fenntarthatóságához.