Intézményünk 2013. szeptember 1-jével működik az Egri Főegyházmegye fenntartásában. Ennek megfelelően intézményi pedagógiai programunkban a Katolikus Pedagógiai Intézet iránymutatásai alapján a katolikus értékrendhez, nevelési elvéhez igazodva készítjük el. Célunk a magas szakmai színvonal mellett a szeretet légkörének kialakítása, a gyermekek személyiségének kibontakoztatása, az egyéni képességeket figyelembe vevő korszerű pedagógiai módszerek alkalmazása, a tehetségek támogatása, az esélyegyenlőség megteremtése a nevelés és az oktatás szoros egységében.
Nagy hangsúlyt fektetünk az alapkészségek elsajátítására, az idegen nyelvi, a logikai, a művészeti nevelésre, a kreativitás, alkotói készségek, problémamegoldó gondolkodás, együttműködési készségek kialakítására és fejlesztésére. Mindezek mellett törekszünk a környezettudatosság, az egészséges életmód kialakítására. Iskolánk nyolc évfolyammal működő általános iskola, amely alapfokú művészetoktatási feladatokat is ellát.
A tehetség gondozásának, a megmérettetésnek kiváló területei: szakkörök ill. tagozat (mind a nyolc tehetségterületen), tanulmányi versenyek (városi, megyei, országos, katolikus iskolák közötti), projektek, nyári táborok, énekkarok.
Céljaink megvalósítását lehetővé teszi, hogy intézményünkben a technikai, infrastrukturális feltételek rendelkezésre állnak, pedagógusaink magas szakmai képzettséggel rendelkeznek, nyitottak az új módszerek elsajátítására, rendszeresen vesznek részt továbbképzéseken.
Pályázataink, amiben iskolánk részt vesz:
EGYH-KCP-19-0242 Hittan tábor Egerben
EFOP-1.3.5-16-00644 Társadalmi szerepvállalás erősítése a közösségek fejlesztésével a Fráter György Katolikus Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskolában
EFOP-3.3.7-17-2017-00014 Informális és nem formális tanulási lehetőségek kialakítása a köznevelési intézményekben
EFOP-3.3.5-17-2017-00057 Élménypedagógia a tanulók képességeinek sokoldalú fejlesztése (táborok)
EFOP-3.3.2-16-2016-00279 Kulturális programok megvalósítása az Érseki Vagyonkezelő Központ Gondozásában
EFOP 3.1.7-16-2016-00001 Esélyteremtés a köznevelésben projektben való együttműködés az iskolai lemorzsolódás csökkentése érdekében.
Szeretnénk segítséget kapni a szakmai munkánk koordinálásában, "A fenntartható fejlődés" biztosításában.
A falusi iskola anyagi és tárgyi eszközei végesek. A tehetséges gyerekekkel foglalkozó kollégák szakmai továbbfejlődését a tehetségponton keresztül látjuk biztosíthatónak.
Tevékenységünk hatóköre jelenleg helyi, elsősorban intézményi, de szoros kapcsolatban van a környező katolikus iskolákkal. A beiskolázandó óvodás gyerekek számára iskolaelőkészítő foglalkozásokat tartunk.
Iskolánkban a zeneművészeti ágon művésztanárok tanítanak, akik a Miskolci Nemzeti Színház és a Miskolci Szimfónikus Zenekar tagjai. Általuk a zenész, drámás és képzőművészeten tanuló tehetséges gyermekeink bepillanthatnak a kulisszák mögé. Néptánc tanárunk elkötelezett a népi hagyományok és népi kultúra ápolása és átadása terén. Megismerkedhetnek és bekapcsolódhatnak a települési népdalkör, citerazenekar, Bokréta néptáncegyüttes, népi hangszereket használó zenekarok munkájába.
Felmenő rendszerben indítjuk a testnevelés tagozatot, akik bekapcsolódnak a Diáksport Szövetség programjaiba és versenyeibe. (Pl.: Bozsik program, szivacskézilabda).
Ugyancsak felmenő rendszerben indítottuk az angol tagozatot. A katolikus iskolák és a környező intézmények versenyfelhívásaira felkészülünk és kiemelkedően szerepelnek tanulóink.
Az Egri Vagyonkezelő és az Egri Érseki Palota Turisztikai és Látogatóközpont közös pályázatának köszönhetően közel 60 tanulónk rendszeresen jár Egerbe és bővíti tudását, ismeretét.
1 fő okleveles tehetségfejlesztő MA végzettséggel rendelkezik valamint tutori feladatokat is ellát a MATEHETSZ keretein belül.
Készülünk a tantárgyi versenyekre. Nagy hangsúlyt fektetünk a tehetséges, de alulteljesítő diákok felkutatására és felzárkóztatására.
Iskolánk a stabil alapképzésen keresztül tanulóit igyekszik úgy nevelni , olyan ismeretekhez juttatni, hogy képesek legyenek a változásokhoz , a korszerű ismeretekhez alkalmazkodni ,a lehetőségek közül elképzelésük és képességeik alapján kedvezően választani és helyesen dönteni. Az általános iskolából kikerülve olyan biztos alaptudással és műveltséggel rendelkezzenek és olyan erkölcsi normák szerint viselkedjenek , amely alkalmassá teszi őket a tovább haladásra.
Iskolánk is szerepet vállal tehetségkutató versenyek szervezésében:
Vidéki Zenészpalánták Találkozója (megyei)
Néptánc Gála
Északmagyarországi Regionális Trombitás Találkozó
György napi szavalóverseny
Fráter György életéhez kapcsolódó hit és történelmi vetélkedő
Tehetséges növendékeinket a továbbiakban is indítjuk a különböző művészeti versenyeken , mindezek mellett folytatjuk hagyományos, egyre nagyobb népszerűségnek örvendő előadásainkat, koncertjeinket, melyek alkalmat adnak tehetséges és szorgalmas növendékeink bemutatkozására , fejlődésük figyelemmel kísérésére. Rendszeresen részt veszünk szakmai továbbképzéseken, nyitottak vagyunk új módszerek kipróbálására.
Tehetséggondozó munkák alsó tagozaton indul, ahol diákjaink választhatnak angol nyelvi, testnevelés, művészeti: furulya, citera, gitár zongora, kürt, trombita, képzőművészeti, néptánc és dráma foglalkozásokon.
Az Egri Főegyházmegye, iskolánk fenntartója biztosítja a megfelelő órakeretet a szakkörök, tagozat működéséhez, valamint hozzájárul a tárgyi és személyi feltételek biztosításához. Számíthatunk a Szülői Szervezet támogatására, igyekszünk kihasználni a pályázatok adta lehetőségeket.
A program az intézményben rendelkezésre álló humán erőforrásra alapoz , így ennek rendelkezésre állása a későbbiekben sem jelenthet problémát.
A megfelelő szakmai hátteret felkészült pedagógusaink. teszik lehetővé. A szakos ellátottságunk 100%-os, 36 fős tantestületünkben 15 fő vett részt eddig a minősítési folyamatban, ebből 2 fő mesterpedagógusi minősítéssel rendelkezik, további 5 fő minősítésére ebben a tanévben kerül sor.
Az iskola költségvetési forrásain túl pályázatokból (melyekből eddig is többet sikerült elnyernünk – EFOP,TÁMOP,EGYH-KCP), alapítványi támogatással, magánszemélyek támogatásával kívánja megvalósítani - fejleszteni programjait.
Az elért eredményeket (versenyek, pályázatok) folyamatosan nyomon követjük, évente több alkalommal méréseket végzünk, az eredményeket rögzítjük, összevetjük a korábbiakkal.
Már hatékonyan működő tehetségpontokkal szoros kapcsolatot tartunk, jó gyakorlatokat igyekszünk beépíteni saját programunkba. Végzett diákjaink eredményeinek nyomon követése, ebből szerzett tapasztalatok, következtetések levonása.
Egyénre szabott tervek kialakítása, mentorálás, tutorálás, külső segítség bevonása, szülők támogatása, Tehetséggondozó Munkaközösség kialakítása a célunk.