Óvodánk 7 éve csatlakozott a tehetséggondozáshoz . Művészeti óvodaként Nagy Jenőné módszerével és útmutatásával kezdtük el ezt a programot. kíváncsian és nagy lelkesedéssel kezdtük,4 tehetségműhellyel, amik azóta is működnek, területeink kapcsolódnak a Pedagógiai programunkhoz: anyanyelvi-népi játékok,mozgás,logikai és vizuális műhelyek. Ezeken a területeken több óvónőnek is van végzettsége és a továbbképzéseket is úgy terveztük, hogy ehhez kapcsolódjon. Azóta van tehetséggondozó mentorpedagógusunk, PET tornát és mozgásterápiát végzett pedagógus, matematikai és logikai játékok az óvodában, vizuális technikák az óvodában című továbbképzésen részt vett pedagógus. Szakvizsgázott fejlesztőpedagógus kollégánk segít a mozgásműhelyben is. Minden óvónő részt vesz egy műhelyben vezetőkén vagy segítőként ,szakmai tapasztalatuk és az előbb említett végzettsége alapján mindenki különböző változatos módszerekkel készül minden héten a műhely munkákra. A nagycsoportos gyerekeket az óvónők a gyerekek személyi anyaga alapján,melyben megtalálható a gyerek különböző képességeinek fejlettségi szintje is, választják ki, hogy melyik gyerek melyik műhelyben tud a legjobban kiteljesedni. A műhelyekben van egy műhelyvezető és egy segítő pedagógus . Műhely naplót vezetünk, ahol a gyerekek névsorán kívül megtalálható az éves terv a heti témák tervek ,rövid vázlatok , a gyerekek gyengeségei- erősségei ,év végi fejlődési mutatójuk.A Szülőknek év elején szülői értekezleten mutatjuk be a tehetséggondozás fontosságát és ha kell tanácsokat is kérhetnek. Célunk, hogy a gyerekek kibontakoztassák tehetségüket minél több segítséget megadni ehhez nekik, elfogadják egymást,hiszen ezeken a foglalkozásokon a közösségi nevelésnek is nagy szerepe van fejlődik a koncentrációs képesség, figyelem, kitartás, kommunikáció Elmondhatjuk, hogy ez egy összetett , komplex nevelést biztosít.A Szülők és a gyerekek visszajelzései alapján a műhelyekben folyó munka nagyon sikeres. A gyerekeknek és az óvó néniknek is pozitív élményt és megerősítést ad folyamatosan.
A településen egyetlen óvodaként működünk, ezért ezt az óvodába járó gyerekekkel tudjuk megvalósítani. Nagy Jenőné könyvében található minden utasítást és tanácsot igyekszünk betartani. egyetértünk vele abban, hogy minden gyerek tehetséges valamiben, ezeket a " tehetség csírákat" már az óvodában észre lehet venni, főleg nagycsoportban. Minden gyerekről személyi anyagot vezetünk ezek alapján az óvó nénik értékelni tudják, hogy melyik gyermek mely területen tehetségesebb és melyik műhelybe kerüljön. A Szülők minderről egy szülői értekezleten kapnak tájékoztatást és információt, hogy miért is olyan jó ez. Ha bárkinek kérdése lenne vagy tanácsot kér nyugodtan fordulhat a tehetségműhelyt vezető óvónőhöz. Az iskolával egyeztetünk, hogy náluk és nálunk hasonló tehetségműhelyek legyenek, hogy a tehetségek tovább tudjanak fejlődni. A tanító nénik átjönnek év végén és megismerkedhetnek a leendő elsősök tehetségműhelyben való munkájukkal. Év közben az óvodások mennek át és betekinthetnek az iskolai tehetségműhelyekben folyó munkába, amibe be is kapcsolódhatnak. Ezek mindig nagyon nagy élmények. Az elkövetkezendő években szertnénk töb olyan óvodával is felvenni a kapcsolatot, ahol ezzel a programmal dolgoznak és már regisztrált tehetségpont óvodák, hogy tapasztalatainkat megosszuk egymással, betekinthessünk máshol, hogy működik ez, tanácsokkal lássuk el egymást .
A helyi Önkormányzattal is jó az óvoda kapcsolata, eszközökre eddig a költségvetésbe terveztük be a szükséges összeget, melyet mindig meg is kaptunk, szeretnénk ezeket a lehetőségeket a közel jövőben bővíteni és minél esztétikusabb, minőségi eszközökkel segíteni a tehetséges gyerekek kibontakozását. Munkánkba betekinthetnek a szülők is. Az elkészült alkotásokból kiállítást láthatnak és bemutatkozó foglalkozásban is részt vehetnek.
A mi óvodánk pedagógiai programja a "Nevelés a művészetek eszközeivel" című program, melyet Nagy Jenőné dolgozott ki az óvodáknak. A programunk alapjai a néphagyományokon a jeles napokon, a művészeteken alapul, ezért a különböző témájú tehetségműhelyek szerves részei óvodánk minden napjainak is.
Vizuális műhely: Festészet /Művész Manók/ Anyanyelvi játékok műhely: Népi játékok, beszédművelés /Csicsergők/ Matematikai műhely: Logikai játékok / Tudor Manók/
Mozgás műhely.Fejlesztő mozgásos játékok /Fürge lábak/.
Az óvoda előterében minden év végén kiállítást szervezünk az elkészült festményekből, szeretnénk egy versenyt hirdetni a logikai játékokkal Szülő-Gyerek között. A logikai műhelyben a gyerekek gyakran a szülőkkel együtt készíthetik el a már kipróbált játékokat. Fellépéssel szeretnénk megmutatni a falu lakosságának népi dalos játékaink színességét. Szeretnénk a vizuális műhelybe járó gyerekeket elvinni egy festmény kiállításra. Szeretnénk kijelölni egy napot , amikor a szülők bejöhetnek megnézni egy ilyen tehetséggondozási foglalkozást és közösen részt is vehetnek rajta.
Minden lehetőséget megragadtunk eddig is , hogy támogatást nyerjünk a minél színesebb kínálathoz. Vállalkozóktól az Önkormányzattól anyagi segítséget kaptunk. Óvodánk dolgozói közül van aki elvégezte a tehetséggondozó mentorpedagógus 120 órás képzést, így megkapta ezt a végzettséget is. Három óvodapedagógus 60 órás továbbképzésen vett részt "Matematikai és logikai játékok az óvodában" címmel, két fő óvodapedagógus 60 órás továbbképzést végzett el "Vizuális technikák az óvodában" címmel. A vizuális műhelyt vezető óvónő festőművész is, így nagyon változatos technikákat tanulhatnak a gyerekek. A mozgás műhely vezető óvónő több ezzel kapcsolatos továbbképzésen vett rész / PET torna, Mozgásterápia.
Mielőtt elkezdtük volna a tehetséggondozást óvodánkban a testülettel közösen részt vettünk a Maroshegyi Óvodában ,2013-ban, /akik már akkor Tehetségpont óvoda volt/ egy egész napos bemutatkozó és ismertető továbbképzésen, ahol nagyon sok fontos és hasznos információt kaptunk az induláshoz.