- címzetes tanáraink magas szakmai felkészültsége és állandó továbbképzése
- hagyományossá vált - 5 év óta - a tehetséggondozás az intézményben
- kitűnő eredmények, díjak, dicséretek országos és nemzetközi tantárgyversenyeken és olimpiákon
- alkalmas infrastruktúra
- az intézmény (épület) központi fekvése (megközelíthetősége)
- a Balázs Ferenc Oktatási Központtal való együttműködési szerződés -ebben a központban tehetséggondozással is foglalkoznak
- ECDL EU elismert számítógépkezelő jogosítványt előkészítő és kiadó akkreditált központunk van
- ECL akkreditált nyelvvizsgaközpontunk van
- A Babes - Bolyai Tudományegyetemmel való szerződési együttműködés
- Erdélyi Unitárius egyházzal való együttműködés
- térségi szinten
- az együttműködést a tehetséggondozó személy és és a Pro János Zsigmond Szövetség között szerződési együttműködéssel próbálnánk megvalósítani
Szeretnénk a tehetséggel szorosan összefüggő területekkel, tehetségazonosítással és tehetséggondozással foglakozni, de nyitottak vagyunk a tehetséggel összefüggő pl tanulási problémák, kreativitás, pályaorientáció tevékenységek biztosítására is. A tehetségpontunk többnyire tehetséggondozással szeretne foglalkozni, versenyelőkészítő órákat, programokat, tevékenységeket kívánunk szervezni, ezenkívül olyan rendezvényeket, versenyeket, amelyek kiegészítenék és változatossá tennék programjainkat, motiválnák iskolánk lappangó tehetségeit.
Az anyagi fenntarthatóság és önfenntartás érdekében kihasználnánk a pályázati lehetőségeket. A térség vállalkozói, cégek, mint lehetséges szponzoráló partnerek, oktatási és művelődési intézmények, az önkormányzat, a Pro János Zsigmond Szövetség, az Unitárius Egyház és a média támogatását igyekeznénk megnyerni.
Szaktanáraink, pszichológus bevonásával, továbbképzéseken való részvétellel
- Popa Márta - igazgató, fizikatanár, címzetes tanár, I. fokozat, módszertanos, a román megyei tehetségközpont munkatársa, országos és nemzetközi fizika versenyeken voltak díjazott diákjai
- Demeter Júlia - magyar-némettanár, címzetes tanár, véglegesítő, doktorandusz, országos magyar irodalom versenyen volt díjazott diákja, ő maga is diák korában országos verseny díjazottja volt
- Demeter Albert - matematika tanár, címzetes tanár, véglegesítő, országos és nemzetközi versenyek, olimpiák díjazott diákja volt
- Solymosi Zsolt - lelkész-vallástanár, címzetes tanár, véglegesítő, lelki nevelő
- Dénes Éva - magyartanár, címzetes tanár, véglegesítő, országos és nemzetközi magyar versenyeken voltak díjazott diákjai, országos versenyek díjazott diákja volt
- Szekernyés Réka - földrajztanár, címzetes tanár, I. fokozat, országos és nemzetközi földrajz versenyeken voltak díjazott diákjai
- Szentandrási Lidia - biológia tanár, címzetes tanár, II. fokozat, országos versenyeken voltak díjazott diákjai
- Kaupert Melinda - informatika tanár, címzetes tanár, II. fokozat, országos és nemzetközi informatika versenyeken voltak díjazott diákjai, az ECDL központ vezetője
- Kiss Bíborka - angol-némettanár, címzetes tanár, véglegesítő, országos és nemzetközi angol-német versenyeken voltak díjazott diákjai
- Majó Julianna - zenetanár, címzetes tanár, I fokozat, Péterffy Gyula kórusunk vezetője, országos és nemzetközi kórusversenyeken díjazott, hangszeroktató-furulya szakos, a Dalos Szövetség kitüntetett tanára, népdalkört vezet
- Szász Botond - testneveléstanár, címzetes tanár, véglegesítő
- Ruzsa Kiss Adél - óvónő, az unitárius óvoda igazgatója
Balázs Ferenc Oktatási Központ vezető tanítónői:
- Baka Judit - módszertanos, érdemes nyugalmazott tanítónő, tankönyvek- módszertani szakkönyvek szerzője, munkafüzetek szerzője
- Fülöp Mária - módszertanos, érdemes nyugalmazott tanítónő, tankönyvek- módszertani szakkönyvek szerzője, munkafüzetek szerzője
Pszichológus:
- Keresztesi Polixéna - iskolapszihológus, címzetes tanár, II. fokozat, szakmai képzések: nevelési tanácsadás és pszichodiagnosztika, gyermekpszichodráma, autogén training (tanácsadói szint), családterápia (szupervizió alatt)
A fiatalok tehetségének felismerése és segítése érdekében egy vagy több lépésből álló vizsgálatot végzünk úgy a szubjektív mint az objektív dimenzió alkalmazásával. Mivel a gyakorlatban elsősorban potenciális tehetségekkel találkozunk, fontos, hogy azonosítási módszereink objektivitásuk mellett előrejelző jellegűek is legyenek.
- tanulmányi teljesítmény
- tanulmányi verseny felmérése
- pszichológiai vizsgálatok (általános és részképességek felmérése) alkalmazása segít a tehetségek felismerésében
- változatos, kreativitást igénylő feladatok, problémahelyzetek teremtése tanórai keretek közt
Ugyanakkor fontos a véleménygyűjtés.
Az elővizsgálatot követné a tehetséggondozó program, majd az utóvizsgálat.
Fontos a közreműködő szakemberek tanfolyamokon, posztgraduális képzéseken történő felkészítése, kapcsolatot tartani a többi tehetségponttal éa műhelytalálkozókon résztvenni, biztosítva a keretet a jó tapasztalatok átadásához.
A civil szférához a Pro János Zsigmond Szövetség által próbálunk közelférkőzni. Iskolai szinten ezzel kapcsolatos nyílt tevékenységek által biztosítanánk a civil jelleget.