Jól képzett óvodapedagógusaink elhívatottak, rátermettek, akik maximálisan kihasználják adottságaikat és képzettségeinket.
- Fejlesztő gyógytestnevelő óvodapedagógusunk, aki hatékonyan segíti a többi kollega szakirányú munkáját is.
- Anyanyelvi fejlesztő pedagógusunk segíti az óvodában dolgozó logopédus munkáját.
- Van közöttünk "C" kategóriás báboktató, aki koordinálja a báb- és színjátszást.
( Előadásokat tartunk az óvodán belül illetve falu- és kistérségi szinten is .)
- Kollektívánkban a furulyán kívül több hangszert is használunk. (citera, zongora, tangóharmonika, gitár, ritmushangszerek…)
- Énekkarunk részt vesz az óvodai ünnepeken kívül, községünk társadalmi életében. (nemzeti ünnepek, civil szervezetek programjai, egyházi rendezvények, énekverseny )
- Népi játszóház szervező - és vezető kollégánk nívós kiállításokat szervez a gyermekek és nevelőik munkáiból.
- Részt vettünk továbbképzéseken , szaktanfolyamokon, melyek megfelelő szakmai hátteret biztosítanak a személyiség fejlesztéséhez a tehetségek felismerésében illetve fejlesztésében. (Gordon- módszer, kineziológia, drámapedagógia, grafológia, matematikai - logikai játékkészítő, kompetencia, óvodai IPR rendszer)
A Tehetségpont tervezett hatóköre:
- ÁMK Szivárvány Óvodája Perkáta
Együttműködések:
- Kistérségi Intézményi Társulás óvodái
- Kisgyermekes családok - Babaklub
- Az ÁMK tagintézményei (általános iskola, művelődési ház)
- Védőnői Szakszolszolgálat
- Gyermekjóléti Szolgálat
- Nevelési Tanácsadó
- Helyi civil szervezetek
- Perkátáért Közalapítvány
- Helyi és Kistérségi média
- Elektronikus csatornák, weboldalak, honlapok
Óvodai tehetségpontunk specifikus tehetségformái:
- Tehetségazonosítás és képességfejlesztés
- Mozgásfejlesztés
Vezeti: óvodai gyógytestnevelő, óvodapedagógus
- Népi gyermektánc
Vezeti : óvodapedagógus
- A természet, az ember a hagyományok témakörben ismeretek, tapasztalatok, élmények nyújtása komplex módon. Anyanyelv, irodalom, dráma, játék, zene, ritmusfejlesztés, ének-zene.
Vezeti:óvodapedagógus
- Játszóház
Mintázás, festés, rajzolás: a vizuális kifejezőképesség fejlesztése, az átélt tapasztalatok, élmények sokrétű megjelenítése. A néphagyomány kismesterségeinek bemutatása, gyakorlása, motívum kincsének megismerése, alkalmazása.
Vezeti: népi játszóház szervező és vezető végzettségű óvodapedagógus, megfelelő felkészültségű óvodapedagógus
- Anyanyelvi nevelés , beszédfejlesztés, logopédiai szakszolgálat
Vezeti: logopédus, anyanyelvi fejlesztő pedagógus
- Környező világ megismerése ( Zöld Óvoda )
Vezeti : - megfelelő felkészültségű óvodapedagógus
- Logikai- matematikai fejlesztés
Vezeti: - megfelelő felkészültségű óvodapedagógus
Konkrét programok, rendezvények:
Vezeti: Az óvoda tantestülete, alkalmanként meghívott szakemberekkel, előadóművészekkel
- Az évkör jeles napjai, az óvoda saját hagyományai, ünnepei.
- Települési rendezvények programjaiban való megjelenés, bemutatkozás, szereplés.
- Tapasztalatszerző kirándulások a természetbe és a hagyományőrzés jellegzetes helyszíneire.
- Rajzpályázatokon való részvétel. Rajzpályázat meghírdetése az óvodán belül
- Folyamatos jelenlét a helyi médiában.
- Az intézmény költségvetésében való tervezés
-Pályázatok figyelemmel kísérése
- Perkátáért Közalapítvány támogatása
- Szponzori támogatása
- Civil szervezetek felajánlásai
- Szülői felajánlások
- Papírgyűjtés, PET palack gyűjtése…
Tantestületen belüli kapcsolattartás, esetmegbeszélések, hospitálások.
Az óvodai tehetségpont munkáját segítik:
- Makó Józsefné - tehetségmentor, kineziológus, pedagógiai szakos tanár, óvodavezető,
- Ritterné Wágner Nóra - gyógytornász
- Galkó Réka -logopédus
A tehetséggondozás elsődleges feladata: időben megtalálni azokat a gyerekeket, akik kiemelkedőek valamilyen képességet illetően. Ezt követi a megszokott értelemben vett tehetséggondozás, amikor is ezeknek a gyerekeknek igyekszünk külön lehetőséget biztosítani annak érdekében, hogy a kiemelkedő képességeikben rejlő lehetőségek ne vesszenek el.
A gyermekek fejlesztése egyéni fejlettségi szintjüknek és képességeiknek megfelelő módon helyi nevelési programunk alapján történik.
Intézményi minőségirányítási programunk tartalmazza a gyermekek fejlettségi szintjének mérésére és értékelésére vonatkozó instrukciókat.
Az óvodai élet folyamán alkalmazott tehetséggondozó módszerek:
- megfigyelés játék közben: érdeklődés, kreativitás, kommunikáció
- megfigyelés természetes környezetben, tevékenység közben, folyamatosan
- gyermekmunkák figyelemmel kísérése illetve elemzése: családrajz, emberrajz.
A szülőkkel való együttműködés, a családok bevonása jellemzi óvodai nevelőmunkánk minden területét. Az óvoda nyitottsága lehetővé teszi az óvodás gyermekek kisebb testvéreinek bekapcsolódását az óvoda egyes programjaiba. Az elfogadó légkör a szülők bizalmát erősíti az óvoda irányába. A magas szintű pedagógiai munka elismerése a szülők által az óvodapedagógusok motivációját erősíti.
Munkastílusunkat a partneri együttműködés, az egymástól való tanulás, a kölcsönösség, a gyermekre vonatkozó információk átadása és a gyermekről való együttgondolkodás jellemzi.