- A helyi óvodai programunk keretében megvalósuló tevékenységközpontú személyiségfejlesztés különös tekintettel az alábbi területekre: ének-zene, mozgás és tánc, báb-dráma.
- Szakértelem: két fő tehetségfejlesztő szakpedagógusi végzettséggel rendelkező óvodapedagógus, akik a tehetségígéretek kiválasztásában, egyes területeken teljes, más területeken részleges azonosítással, a tehetségfejlesztő programok kidolgozásával és koordinálásával szakszerűen tudnak foglalkozni.
- Szilágyi Ildikó: az MTT óvodai szekciójának vezetője, tehetségfejlesztési szaktanácsadó
- A Debreceni Egyetem Pedagógiai- Pszichológiai Tanszék
- Sípos utcai bázis óvoda, amely e területen már konkrét tapasztalatokkal rendelkező intézmény
- Doór Edit zenetanár, tehetségfejlesztő pedagógus és szaktanácsadó.
- Városi Pedagógiai Szakszolgálat
- Alapvető fontosságúnak tartjuk, hogy a lehető legrövidebb időn belül olyan pszichológus szaktanácsadót tudjunk bevonni a munkába, aki különösen jártas a gyermekpszichológiában.
Tervezett hatókör:
- Intézményi
- Városi
Együttműködési területek:
- Óvodai szinten rövid időn belül szoros együttműködés kialakítása a Sípos utcai bázisóvodával, akik e területen már konkrét tapasztalatokkal rendelkeznek.
- A Debreceni Egyetem Pedagógiai- Pszichológiai Tanszékével
- Az óvodai tehetségígéretek kibontakoztatásának konkrét lehetőségét megvalósítani tudó, az óvodásaink döntő többségét fogadó Karácsony Sándor Általános Iskolával történő szoros együttműködés.
- Specifikus tehetség azonosítása esetén a szülőkkel történő szoros együttműködés.
- Zenei terület: a jelenleg is működő zenei néptánc csoportból zenetanár segítségével kiválaszthatóak a tehetségígéretek. A zenei fejlesztés esztétikai fejlesztést nyújt, a néptánccal együtt javítja a gyermekek mozgáskultúráját, rövid és hosszú távon egyaránt serkentő hatással van az egyéb területek/ matematika, térlátás, stb./fejlesztésére. A gyermekek érzelmi nevelése is gazdagítható a zene által.
- Vizuális terület: az óvodáskorú gyermekek egyik legfőbb önkifejezési módja az ábrázoló tevékenység. E terület fejlesztése lehetővé teszi az iskolában az írás-olvasás gyorsabb és hatékonyabb elsajátítását, a képi ábrázolásmód fejlesztése pedig további több készség elsajátításának és fejlesztésének alapjául szolgál.
- Báb-dráma: ez a terület, amely a legtöbb játékosságot, felszabadult örömöt jelenthet az óvodásnak. A nyelvi kommunikáció fejlesztése, a társas együttműködés és az ehhez kapcsolódó számtalan apróbb, ám a személyiségfejlődés során alapvető fontosságúvá váló terület a gyermek teljes fejlődésében /egészen a felnőtté válásig/ nélkülözhetetlen, hiányuk súlyos problémákat okozhat.
Konkrét pontok:
- A helyi óvodai nevelési programunk kiváló keretet biztosít a tehetséges gyermekek, a velük történő foglalkozás időszakos bemutatására /különös tekintettel a zene és néptánc, báb- dráma fejlesztésekre /
- A vizuális tehetségfejlesztés elsődleges színtere az állandó és időszakos kiállítások lehetnek, valamint a rajzpályázatokon aktív részvétel.
- Tehetség tanácsadás a szülőknek: tájékoztatás a speciális képességekről, a kibontakozást segítő és akadályozó tényezőkről.
- Tehetség tanácsadás az óvodapedagógusoknak: azonosuljanak a programmal, tanácsadás, továbbképzés a tehetség kiválasztásának szempontjai témában.
Az óvodánkban működő alapítvány, valamint a szülők támogatása biztosítani tudja a tehetségfejlesztő tevékenységünk folyamatos működését, és fenntarthatóságát.