Iskolánk a komplex fejlesztés műhelye. Az egymásra épülő intézményegységek (Bölcsőde, Óvoda, Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola, Közművelődés- és Könyvtár) lehetővé teszik a tanulók tehetségének korai felismerését, folyamatos fejlesztését. Az épületben működő Művészeti Iskola szintén Tehetségpont. Tanulóink részt vesznek a foglalkozásokon és a pedagógusok is együttműködnek. Iskolánkban sajátos nevelési igényű tanulók nevelése - oktatása is folyik (autista, logopédiai osztályok).
A nevelőtestület részt vett az elmúlt évek nagy pályázataiban: Hefop 2.1.6. KMOP TÁMOP 3.1.4, valamint NTP pályázatok.
A személyi feltételek adottak. A magas színvonalú szakmai és a korszerű módszertani ismeretekkel rendelkező pedagógusok elkötelezettek a tehetségfejlesztés felé. A tárgyi feltételek, az épület adottságai (könyvtár, színházterem, tornacsarnok, közművelődés termei, kézműves műhelyek, többcélú nyitott terek) alkalmasak a tanórai és tanórán kívüli tevékenységek színes és változatos megvalósítására és rendezvények lebonyolítására.
Az iskolapszichológus a gyerekek fejlődését folyamatosan nyomon követi, segítséget ad a pedagógusoknak, szülőknek egyaránt.
Minden pedagógus rendelkezik a legkorszerűbb ismeretekkel, alkalmazza a változatos oktatásszervezési módszereket, melyekkel biztosítják a tehetséges tanulók előrehaladását. A különböző területeken dolgozó pedagógusok együttműködnek.
Tehetségfejlesztő pedagógus van az intézményben. További képzéseket is tervezünk.
Intézményi kereteken belül kívánjuk a Tehetségpontot működtetni. Szorosan együttműködünk a kerület Tehetségpontjaival, a kerületi civil szervezetekkel, vállalkozókkal. Folyamatosan erősítjük kapcsolatainkat a szülői közösséggel.
Versenyek, seregszemlék, pályázatok révén, illetve szakmai munkaközösségek által a kerület általános iskoláival is rendszeres kapcsolatot tartunk, építünk. Részt veszünk a fővárosi és országos szakmai rendezvényeken, versenyeken.
Évente megszervezünk a Jedlik Fizikaverseny regionális fordulóját, ezáltal folyamatosan együttműködünk az országos szervezőkkel.
Kerületi versenyeket is tartunk, melyek keretében a pedagógusok számára szakmai megbeszéléseket, értékeléseket, tapasztalatcserét biztosítunk.
Szerves együttműködésben vagyunk az intézményünkben működő AMI Tehetségponttal. Diákjaink részt vesznek az általuk szervezett foglalkozásokon, közös rendezvényeket szervezünk. Iskolánk tehetséggondozás területen szakvizsgázott pedagógusa segíti az AMI Tehetségpont tevékenységét is, elsősorban tehetség azonosítás, tanácsadás, pályaorientáció területén. A közös munka nagyon gyümölcsöző.
Részt veszünk a Jedlik Gimnázium Öveges programjában, foglalkozásokat tartunk az Öveges laborban. Itt a tehetséges tanulóinknak a szakköri foglalkozások során lehetőségük adódik, modern laboratóriumi környezetben végezni a "felfedező tevékenységet".
Rendszeres együttműködésben vagyunk a Vermes Tehetségponttal. Minden évben részt veszünk az általuk szervezett Tehetségnapi rendezvényeken, versenyeken.
A tehetség kibontakozását segítő folyamat magába foglalja a tehetségazonosítás, tehetségfejlesztés, tehetség-tanácsadás, együttműködés lépéseit.
Kiemelten kezeljük a kreativitás fejlesztését, az önálló kritikus gondolkodás kialakítását, az önkifejezés elősegítését.
A tehetség, képesség kibontakoztatását segítő tevékenység több területen folyik.
Tehetségnevelő programunk 1-től 8. évfolyamig tartó rendszer, a játék-felfedezés-alkotás folyamatát követi.
1. szakasz: Élmények nyújtása játékos módszerekkel, alapozás elmélyítése sokféle cselekvési lehetőség kipróbálása – elsősorban művészeti és sport területeken.
2. szakasz: Tapasztalás, természettudományos felfedeztetés , életmód, kommunikáció (anyanyelvi, idegen nyelvi) informatika, művelődéstörténeti, művészeti területekre kidolgozott programok alapján
3. szakasz: Alkotás, összefüggések megláttatása, egyéni érdeklődés mélyítése, szakköri tevékenységek felajánlása
A fejlesztő programok kreativitásra, cselekvésre ösztönző tevékenységek.
A megvalósításban meghatározó szerepe van a minden gyermekre odafigyelő, a velük állandó kapcsolatot tartó környezet elvárásait és igényeit figyelembe vevő, élményeket és értékeket közvetítő pedagógusnak.
A megvalósítás szervezeti formái
- hagyományos tanórák differenciált tanulásszervezéssel
- szabadon választható tanórák
- csoportbontás
- sportkör
- szakkörök
- szakkollégiumi foglalkozások
- művészeti tevékenység
- pályázati rendszer
- középiskolára előkészítés
- komplex szaktárgyi, tanulmányi versenyek
- kiállítások éves terv szerint
- projekthét, zöldhét
- rendhagyó iskolanapok: Együtt az iskola, Tudomány napja, Egészségnap, Gála
- Tehetségnap
- ÖKO iskola program, kiskert projektek
Pedagógusoknak:
- Előadás tehetséggondozás témakörben
- Továbbképzésen való részvétel biztosítása
- Tapasztalatok megosztása
Rendszeresen kihasználjuk a pályázatok kínálta lehetőségeket. Ezáltal nem csupán élményszerű tehetségfejlesztési folyamatokat, de nagyon emlékezetes közös programokat is
tudunk szervezni a tanulóknak. Az eszközök beszerzésére is nagy lehetőség adódik ezáltal.
Iskolánk alapítványa támogatást nyújt a versenyekre való utazás, nevezés költségeire, az intézményünkben rendezett megmérettetések jutalmazására.
Igyekszünk keresni szponzorokat, előadókat, szülőket, akik szívügyüknek tekintik a tehetségek támogatását.