Az iskolánkban folyó munkát a 148 tanév tradíciói, elődeink eredményes, magas színvonalú munkája határozza meg. Tantestületünk jól felkészült, a szakmai megújulásra mindenkor kész, lelkiismeretes tanítók és tanárok közössége, akik tanórákon és tanórán kívüli keretek között is jelentős többletfeladattal látják el a tehetséges gyermekeket.
Matematika – logika tehetségterület. Iskolánkban magas szintű, eredményes matematikaoktatás folyik. Az alsó tagozaton bevezetett Kincskereső foglalkozás is ezt a célt szolgálja, 5. osztálytól pedig képességek szerinti bontásban, emelt óraszámban folyik a matematikaoktatás. A matematikában tehetséges diákokkal minden évfolyamon, speciális programokon foglalkozunk. „Táblajáték Olimpia” névvel városi versenyt szervezünk a kecskeméti általános iskolák részére.Évek óta mi rendezzük a Bolyai Matematika Csapatverseny Bács-Kiskun megyei fordulóját. Büszkék vagyunk rá, hogy 33 évvel ezelőtt iskolánk lelkes pedagógusai indították útjára a ma már országos hírnevű Zrínyi Ilona Matematikaversenyt.
Idegen nyelvi tehetségterület: Iskolánk nagy hagyománnyal rendelkezik a nyelvtanítás területén, hosszú ideig orosz és német tagozat működött. Jelenleg emelt óraszámú angol oktatás folyik az iskolánkban. Diákjaink számos nyelvi versenyen eredményesen vesznek részt. Az „Országismereti”angol nyelvi vetélkedőre való felkészülés a nyelvi és prezentációs előadás által tehetséggondozás összekapcsolására kiváló lehetőséget biztosít az idegen nyelvi és informatikai tudás fejlesztésére. Az elmúlt években az Erasmus program keretében anyanyelvi lektorok segítették a munkánkat. A gyerekeknek rendszeresen teadélutánt szervezünk, ahol csak angol, illetve német nyelven lehet társalogni. Hagyományteremtő kezdeményezésként indult az Európa projektnap rendezvény, amelyben a gyerekek aktív részvételével megismerhették az Unió országait és számos európai országból vendégelőadók érkeztek.
Sport tehetségterület: Iskolánkban van néhány sportág, amit különös figyelemmel kezelünk. Asztalitenisz: Minden osztályunknak heti egy alkalommal a 8 asztalos edzőteremben van testnevelőórája, illetve délután heti 2X1 órában szakedző segítségével, adogatógéppel foglalkozunk a gyerekekkel. Atlétika: Alsósokkal és felsősökkel délutáni sportkör keretében atlétika edző készül. Kosárlabda: A Kecskeméti Sportiskola támogatásával a 1. osztályosok heti 1 órában sajátítják el a sportág alapjait. Floorball: 16 éve népszerű ez a sportág iskolánkban. Röplabda: 2007 óta intézményünk diákjai alkotják a kecskeméti női röplabda szakosztály utánpótlás bázisát. A szakszövetségi és diákolimpiai versenyeken rendre az országos döntő szereplői voltunk.
Matematika-logika tehetségterület. Tehetségpontunk hatóköre elsősorban iskolánk tanulóira terjed ki, célunk, hogy az elkövetkező években minél több tanuló lehessen részese tehetségfejlesztő programjainknak.
Tehetségpontunk hatókörét szeretnénk folyamatosan bővíteni, bevonni munkánkba az óvodákat, illetve más intézményeket.Ennek érdekében széles körű partneri kapcsolatokat építünk ki és működtetünk.
Legfontosabb partnereink:
- Tehetséggondozás iránt elkötelezett pedagógusok, szakemberek, szülők
- Városunk óvodái, iskolái
- Városunk közművelődési intézményei
- Más tehetségpontok
- Alapítványok
- Civil szervezetek
A matematika-logikai tehetségterület fejlesztésében kiemelt fontosságúak a szakmai továbbképzések, konzultációk, melyek révén pedagógusaink továbbra is folyamatosan elsajátíthatják a legújabb pedagógiai módszereket, kooperatív technikákat, melyek a személyiségfejlesztés fontos elemei.A belső tehetséggondozás tekintetében intézményi, a versenyszervezés tekintetében pedig városi, kistérségi ill. megyei hatókörrel szeretnénk működni. Fontos kapcsolatunk a városunkban szintén tehetségpontként működő országos hatókörű MATEGYE (Matematikában Tehetséges Gyermekekért ) Alapítvány és az általuk szervezett Városi matematika szakkör. Továbbra is együtt kívánunk velük működni.Szoros a kapcsolatunk a Bolyai Matematika Csapatverseny és a Bolyai Magyar Csapatverseny országos szervezőbizottságával, továbbra is vállalva a két verseny megyei illetve területi szervezőmunkáját.Jó kapcsolatot tartunk fenn a városunkban működő Játékmester, logikai játékbolt tulajdonosával, aki rendszeresen tart az érdeklődők számára játékfoglalkozásokat. Állandó munkakapcsolatban vagyunk a többi tagintézménnyel, óvodával és szülői fórumokkal. Nyílt napok keretében rendszeresen nyújtunk betekintést az iskolában folyó szakmai munkába.Városunk iskoláiban népszerűsítjük és megismertetjük táblás játékainkat.Megszervezzük városunk iskolái között a Táblás játékok olimpiáját.
Idegen nyelvi tehetségterület: Kapcsolatban vagyunk a többi tagintézménnyel, óvodával. Tanulóink eredményesen részt vesznek a helyi gimnáziumok által rendezett versenyeken. A szülőknek bemutató és nyílt órákon biztosítunk lehetőséget betekinteni a nyelvi órák tehetséggondozó menetébe.Az évenként megrendezésre kerülő Tehetségek napján rendszeresen készülünk angol és német nyelvű csoportos produkciókkal, amely során a szülők is meggyőződhetnek az iskolánkban folyó magas színvonalú és az életben használható nyelvoktatással.A szülőket szülői értekezletek, fogadóórák által kívánjuk bevonni a tehetségpont tevékenységébe. Jelentősebb eseményeinkről, projektjeinkről rendszeresen tudósítunk elektronikus úton az iskola honlapján. A médiában több cikk is megjelent az iskolánk nyelvoktatásának sikeréről.
Sport tehetségterület: Hatóköre a teljes iskolai tanulói kör. A hatókör kiterjesztését a Kecskeméti Sportiskola szakosztályával kívánjuk elérni. Az együttműködés keretein belül a röplabda, kosárlabda szakosztály edzésein is részt vesznek tanulóink. A Magyar Röplabda Szövetség hivatalos versenyein e szakosztály színeiben versenyeznek.
Együttműködünk egyéb sportszakosztályokkal: futball edzéseket tartanak az MLSZ szakemberei, ping-pongból a Spartacus edzői foglalkoznak tanulóinkkal. Atlétika terén a KARC sportegyesület képviselteti magát. Úszásoktatás és lovaglás is az iskolai Pedagógiai Programunk része.
Matematika tehetségterület: Arra törekszünk, hogy tanítványaink legyenek képesek képességeiket kibontakoztatni. Célunk a küzdeni tudás, a célok elérését szolgáló magatartás kialakítása. A tanítási órákon figyelünk a tehetséges tanulók felismerésére és fejlesztésére.
A kiválóan működő szakköreink munkájába még több tanulót vonunk be.
- Kincskereső foglalkozások alsó tagozaton
- Táblajáték Olimpia szervezése városi szinten
- Matematika versenyekre felkészítő tehetséggondozó programok működtetése
- Tanulmányi versenyek - egy részének - színhelyének felvállalása, lebonyolítása városi, térségi szinten
- Továbbképzések szervezése a város pedagógusai részére
Idegen nyelvi tehetségterület:
- Kommunikációs, nyelvvizsgára felkészítő program tehetségígéretek számára
- Angol / német nyelvi versenyekre felkészítő programok működtetése
- Halloween-party megrendezése (jelmezverseny, horrorisztikus étel-ital készítése)
- Márton-nap
- Pancake Day
- Tehetségek napján idegen nyelű előadásokkal történő bemutatkozás
- Európa nap – projektnap megszervezése
Sport tehetségterület:
Iskolánk aktívan részt vesz a diáksport életben. Röplabda, floorball, atlétika versenyeket szervezünk, rendezünk az iskolában. Elindulunk minden röplabda, atlétika, asztalitenisz szövetségi versenyeken.
Zsinórlabda bajnokság és szupermini versenyeket szerveznénk a megalakulást követő első évben.
A Zrínyi Ilona Ált. Iskoláért Alapítványunk (2008 óta közhasznú szervezet) működését több forrásból is folyamatosan tudjuk biztosítani, így működése jó feltételekkel járul hozzá céljaink megvalósulásához, így többek közt:
• képességfejlesztés (pl. táblajátékok, fénymásolás)
• eszközök beszerzése
• kulturális tevékenység (pl. hagyományőrző projektek, nyári táborok, kirándulás)
A legfontosabb bevételünk a magán személyek SZJA 1 %-ából, szülői felajánlásokból (anyagi és egyéb), városi, megyei, országos pályázatokból, és ha szerényen is de a támogatói bevétel is szóba jön cégektől.
Az Alapítványunk több mint 10 szervezettel is kapcsolatot tart, ezzel segíti tevékenységeink sokrétű támogatását, a civil életben való szereplését, eredményeink propagálását.
A tehetséggondozásban résztvevő tanulókat nem terhelheti költség, nem szeretnénk, ha anyagi gondok miatt bárki kimaradna a foglalkozásokból.
Az önfenntartáshoz egyéb külső forrásokat kívánunk igénybe venni, szponzorokra, pályázatokra támaszkodva.