Iskolánk, a Bethlen Gábor Általános Iskola és Gimnázium több mint 20 éve dolgozik a differenciált képzésen és az egyéni bánásmódon alapuló helyi tantervvel. Hagyományaink között számos gazdagító program szerepel, ilyenek a rendszeresen szervezett terepgyakorlatok, a kóruskirándulások, az erdei iskola programjai, valamint az érdeklődési körök szerinti szakkörök, stb.
Rendszeresen rendezünk ún. Czakó Éva matematika házi versenyt – iskolánk volt matematika tanára tiszteletére, melyen iskolánk több száz tanulója részt vesz minden évben.
Iskolánk alsó 6 évfolyama ének-zene tagozatos, mely lehetővé teszi számunkra a zenei tehetségek korai felismerését és a további tehetséggondozást a gimnáziumi évek alatt is. Intézményünkben 3 kórus működik – mindhárom kiemelt arany minősítéssel.
Évente rendezünk tehetségnapokat, melyek lehetőséget adnak diákjainknak tehetségük bemutatására azon a területen, amelyben a legkiválóbbak. Ezek a területek: ének-zene, színjátszás, vers- és prózamondás, kisfilm-készítés, tánc, stb.
Tehetséges gyermekek gyenge oldalának fejlesztése, erős oldalának támogatása;
A tehetséges gyermekek feltöltődésének biztosítása – kirándulásokkal, más rekreációs foglalkozásokkal.
Nevelőtestületünk szakmai képzettsége magas színvonalú, folyamatos továbbképzésekben részesülnek az oktatás és a nevelés valamennyi területén, melyek közül kiemelten fontos a tehetséggondozás.
Pedagógusaink a következő Újbudai Pedagógiai Intézet – Tehetségpont által szervezett tehetséggondozással összefüggő szakmai rendezvényeken és előadásokon vett részt:
A pedagógus szerepe a tehetséggondozásban: F. J. Mönks
Értékek és tehetség:Dr. Csermely Péter, a Nemzeti Tehetségsegítő Tanács elnöke, a Bölcsek Tanácsának tagja
Természetes fejlődési krízisek és a tehetség: Dr. Gyarmathy Éva – tudományos munkatárs – MTA
A Tehetségpont működtetésében rejlő lehetőségek: dr. Herskovits Mária, a Magyar Tehetséggondozó Társaság alelnöke
A tehetséggondozás gyakorlata – módszerek, eljárások bemutatása: Duró Zsuzsanna közoktatási szakértő
A pedagógusszerep változásai a korszerű tehetséggondozásban: Dr. Balogh László egyetemi docens
Pedagógusok mentori szerepben: Pecsenya Éva egyetemi oktató, szakértő
Egész napos tehetséggondozás: Bajor Péter elnök Magyar Tehetségsegítő Szervezetek Szövetsége
Anyanyelvi tehetséggondozás az alsó tagozaton: Fülöp Mária tanító, tankönyvszerző
Erősségek és gyenge pontok a hazai tehetséggondozásban: Dr. Balogh László egyetemi tanár
Szülők és a család szerepe a tehetségek támogatásában: Dr. Váradi Ágnes pszichológus
Intézményi hatókörre kívánjuk megalakítani a Tehetségpont tevékenységét. A tehetséggondozás során együtt kívánunk működni az Újbudai Pedagógiai Intézet - Tehetségponttal, az Újbudai Nevelési Tanácsadóval.
Tagjai vagyunk az évek óta valamennyi kerületi intézményi körre kiterjedő, az ÚPI-TP által létrehozott és működtetett tehetségkoordinátori hálózatnak. Emellett nagyon jól működő, szoros kapcsolatot építettünk ki a szülőkkel. Szakmai együttműködő partnereink továbbá a kerületi szakszolgálat munkatársai. További együttműködő partnereink: a Weiner Leó Zeneiskola, a Pangea Egyesület, a Madártani Intézet.
A tehetséges gyermekek megfelelő és szakszerű pedagógiai és pszichológiai támogatását kerületi együttműködéssel kívánjuk megvalósítani, ezen belül a fővárosi és a kerületi szakszolgálatok támogatásával. A tehetségígéretek minél jobb felismerése és segítése érdekében folyamatos szakmai támogatást kapunk az Újbudai Pedagógiai Intézet – Tehetésgponttól, valamint az Újbudai Tehetségsegítő Tanácstól.
Segítő szakemberek:
Szénási Istvánné, az Újbudai Pedagógiai Intézet szakértői és előadói, Heimann Ilona, Herskovits Mária, Brozsek Andrea, Balogh László, Bajor Péter
A tantestület tagjai közül 2 fő rendelkezik minimum 30 órás tehetség témában szerzett akkreditált végzettséggel: Cseke Lajosné: 30 órás akkreditált tehetséggondozó pedagógus, valamint pszichopedagógusi és logopédusi; Balogh Judit tehetséggondozó szakértő végzettséggel segíti a szakszerű és eredményes tehetséggondozást.
Iskolánk működésére és munkastílusára jellemző a gyermekközpontúság, a hálózatban való együttműködés, az esélyegyenlőség biztosítása, a szülőkkel való folyamatos kapcsolattartás. Közvetlen, napi kapcsolatot tartunk fenn a szülőkkel, tehetséggondozó szakemberekkel, az Újbudai Pedagógiai Intézet – Tehetségponttal, valamint az Újbudai Tehetségsegítő Tanács tagjaival és a más Tehetségpontokkal.
Tehetségnap szervezése;
Erdei iskola, Ökológiai terepgyakorlatok;
Színjátszó kör működtetése;
Drámapedagógiai módszerekkel támogatott osztályfőnöki és szakórák;
Filmklub;
Iskolai kórus és kamarakórus;
Matematika háziverseny– a megmutatkozó tehetségek felismerése és gondozása.
„Így írunk mi” – kreatív írás pályázat helyi kiírása.
Idegen nyelvi- és alsós témahét, témanapok szervezése és lebonyolítása;
Bethlen projekthónap szervezése és lebonyolítása
Kreatív író szakkör Természetjáró szakkör működtetése;
Játszóházak
A tehetséggondozás területeit – első sorban helyi tantervünk szerves részeként kezeljük, amennyiben lehetséges a tehetséggondozás területeit tanulóink délutáni foglalkozásába építve – ingyenesen valósítjuk meg.
Pályázatok útján: tehetséggondozást támogató pályázatokon való részvétellel.
Civil szervezetekkel való kapcsolattartással / kapcsolatfelvétel útján.
A Bethlen Gábor Újreál Alapítvány támogatásával.