Iskolánk nyolc évfolyamos általános iskola. Alapfeladatunkon - általános műveltséget megalapozó nevelés-oktatás - túl, emelt óraszámban oktatjuk az angol, illetve német nyelvet. A 2011/2012-es tanévtől vezettük be az angol két tanítási nyelvű oktatást. Az idegen nyelv oktatását tehát mindig is kiemelt területként kezeltük intézményünkben. Településünk óvodája is figyelmet fordít az idegen nyelvi kompetencia megalapozására: szervezett keretek között, játékos formában ismerkedhetnek a gyerekek az angol nyelvvel.
Az idegen nyelv mellett kiemelt figyelmet fordítunk tanulóink fizikai állapotának fejlesztésére. Mi már 2011 szeptemberétől bevezettük a heti öt óra testnevelést az első évfolyam egyik osztályában. Célunk egy egészségesebb generáció nevelése, a mozgás, a sport örömének felfedeztetése, tanulóink új és érdekes sportágakkal való megismertetése.
Iskolánk testnevelés szakos pedagógusai egyben edzői képesítéssel - röplabda, labdarúgás - is rendelkeznek. A két fő irány mellett a floorball, a tenisz, a tollaslabda, a grundbirkózás, a teke és az úszás is sok tanulónk számára jelent élvezetes és hasznos időtöltést.
Tanulóink és szüleik örömére heti két (tantervi) órában a néptánc oktatását is bevezettük az első és az ötödik évfolyamon felmenő rendszerben. A néptánc oktatását szakköri szinten is megszerveztük.
A művészetoktatás területén - a néptáncon kívül - a rajz szakkör és a gitároktatás biztosítja a tehetségek kibontakoztatását.
Iskolánk a tehetségek megmérettetésére 2006. óta szervez matematika és idegen nyelv tantárgyakból kistérségi versenyeket.
Az országos kompetenciamérés eredményeinek kiértékelése munkánk hatékonyságát minősíti. Ezen a 4. évfolyamos tanulók részvétele már nem kötelező, ennek ellenére iskolánk továbbra is méri ezen évfolyam tanulóit is, hiszen a kiértékelés lehetőséget biztosít a tehetség felismerésére, a hiányos területek fejlesztésére.
2011 szeptemberétől minden évfolyamon, minden tantárgyból bemeneti és kimeneti mérések segítik a pedagógusok éves munkájának tervezését, eredményességük értékelését.
Intézményünkben egy fejlesztő-gyógypedagógus, egy pszichopedagógus, egy gyógypedagógiai asszisztens segíti a gyerekek fejlesztését. Egy pedagógusunk rendelkezik „Egyéni bánásmódot igénylő gyermekek fejlesztő pedagógiája” szakvizsgával, illetve „Esélyteremtő pedagógiai programok” 120 órás továbbképzési tanúsítvánnyal. Tantestületünkben hat pedagógus vett részt „A tehetségek felismerése és azonosítása, tehetséggondozó projektek kidolgozása a nevelési-oktatási intézményben” továbbképzésen. Egy kollégánk egyetemi végzettségű tehetségfejlesztő pedagógus, akinek szakértelmére tantestületünk építeni tud.
Kimagasló versenyeredményeink bizonyítják, hogy jól felkészült, elhivatott pedagógusaink munkájának értelme van!
Intézményünkben megalakítandó Tehetségpont hatókörét településünk általános iskolás korú, illetve iskolánkba járó tanulóinkra szeretnénk kiterjeszteni. Tehetséggondozó szakköreink körét 2013 szeptemberétől az informatikával és a néptánc szakkörrel is bővítettük. A néptánc esetében saját oktatónk mellett szakember is segíti a tehetség kibontakoztatását.
Fontosnak tartjuk, hogy iskolánk minden pedagógusa megfelelő tájékozottsággal bírjon a tehetség felismerése és gondozása területén, ezért folytatni szeretnénk a témával kapcsolatos tantestületi képzéséket. Szívesen felvesszük a kapcsolatot más Tehetségpontokkal, illetve ezen területen jártas szakemberekkel. A témához kapcsolódó konferenciákon, előadásokon, továbbképzéseken is tervezzük a részvételt.
Az eredményes, hatékony munka érdekében szoros együttműködésre törekszünk a Heves Megyei Tehetségsegítő Tanács, a Heves Megyei Pedagógiai Intézet, a Heves Megyei Nevelési Tanácsadó munkatársaival.
Iskolánkban már működő tehetséggondozó szakkörök, foglalkozási körök
• informatika tehetséggondozó szakkör
• gitároktatás
• néptánc-oktatás
• matematika tehetséggondozó szakkör
• második idegen nyelv szakkör
• rajz szakkör
Iskolánkban tervezett tehetséggondozó szakkörök, foglalkozási körök
• zongora-oktatás
Versenyeken- kistérségi, megyei, országos- való részvétel (működő)
• sportversenyek
• tantárgyi versenyek
Hagyományőrző tevékenység (működő)
• a magyar kultúra napi hangverseny
• adventi gyertyagyújtás: kórusfellépés, műsor
• Petőfi Sándor szavalóverseny (kistérségi)
Hagyományőrző tevékenység (tervezett)
• tanévbúcsúztató előadás – kimagasló versenyeredményeket elért tanulóink szereplésével
Nyílt napok (működő)
• szülőknek
• leendő első osztályos gyerekeknek és szüleiknek
Nyílt napok (tervezett)
• pedagógusoknak (matematika) – kistérségi szinten
Tehetség elismerése (működő)
• Jó tanuló, jó sportoló (serleg)
• Az év sportolója (serleg)
• Petőfi emlékplakett – tanuló (8. osztályos tanuló kaphatja az általános iskolai kimagasló tanulmányi és versenyeredményeiért, példamutató magatartásáért, szorgalmáért)
• Petőfi emlékplakett – pedagógus (Az a pedagógus kaphatja meg, aki alapfeladatain túl a tanítványaival kimagasló versenyeredményeket ér el, segíti a felzárkóztatást, segíti kollégái munkáját, az iskola életében aktívan vesz részt)
Fenntartói részről teljes mértékű támogatásra kaptunk ígéretet.
Természetesen eddig is éltünk, s ezután is élni fogunk a pályázati lehetőségekkel.
Településünk vállalkozói eddig is támogatták a tehetséges gyermekek versenyeztetését, felkészülési lehetőségét. Bízunk benne, hogy ez a továbbiakban is folytatódik.