Az ünnepeinkre műsorral, előadással készülünk, igyekszünk a szöveg, a zene, a tánc, a látványvilág (díszlet, ruha, kellékek, vetítés) által komplex élményt nyújtani. A próba- és alkotófolyamatnak a gyerekek kreatív résztvevői. Évente többször adódik lehetőség arra, hogy önálló színházi jelenetet és/vagy előadást hozzanak létre a tanulók. Szívesen megyünk a diákjainkkal olyan előadásokra, amelyek után lehetőség nyílik találkozásra, beszélgetésre az alkotókkal: Minden évben több tanulóval veszünk részt számos regionális és országos szavaló versenyen. Tanulóink közül többen az országos döntőig is eljutottak. Sok diákunk ír verset, prózát, sokan rajzolnak, festenek, s vannak lelkes fotósok is. Ez hozta létre az iskolaújságot, a Siráj!-t. A diáknapokon „Ki mit tud?”-ot rendeztünk, a zenei világnapot pedig jótékonysági gála keretében zenével és zenéről szóló versekkel ünnepeltük.
, tehetséggondozó szakkör működik az érdeklődő felsőbb éves tanulók számára. Matematika táborokban mélyíthetik el tudásukat adott témában az érdeklődők. OKTV-n és a Nemzetközi Kenguru Matematikaversenyen számos résztvevő indul iskolánkból.
Iskolánkban 2004-től működnek nyelvi előkészítő osztályok. A nyelvvizsgákra való felkészítés céljából külön foglalkozásokat, nyári táborokat szerveztünk diákjaink részére. Minden tanévben indulnak a nyelvi OKTV-ken a legtehetségesebb diákok. Többször volt már országos döntős tanítványunk. Annak érdekében, hogy diákjaink anyanyelvi környezetben is gyakorolhassák a nyelvet, minden tanévben a szünetekben utazásokat szerveztünk angol, ill. német és spanyol nyelvterületre. Ezen kívül rendszeresen pályáztunk. (NCA: nyelvtanulás Spanyolországban, Skóciában, öt lezárult Comenius projekt, Comenius Regio projekt, két induló Erasmus pályázat) A pályázatok során idegen nyelven végzett munka nagymértékben elősegíti diákjaink színvonalas nyelvtanulását, a támogatott mobilitások pedig lehetőséget nyújtanak nemzetközi partnertalálkozókon való részvételre. Tanáraink nyelvi felkészítése során többen végeztek támogatott nyelvtanfolyamokat, hogy a tantárgyköziséget az idegen nyelvek bevonásával is biztosítsuk.
Az ökoiskolai élet részeként természetjárásra, környezetünk megismerésére és védelmére neveljük diákjainkat az év során tervezett rendszeres és alkalmi tevékenységekkel. (természetjárások, szelektív hulladékgyűjtés, ökokommandós felügyeleti rendszer működtetése az energiatakarékosságért, önálló programszervezések a neves napokon) Ehhez a célhoz és témához kapcsolódnak természettudományos és matematikai tananyagblokkok, amiket nem hagyományos tanórai rendszerben (projektmunka, csoportmunka, prezentáció, gyakorlati produktumok létrehozása) sajátítanak el a tanulók.
Folyamatos a tehetséggondozó rajz-szakkör szervezése. Rendszeresen indulnak tanulóink az OKTV-n, és volt már országos döntőben is diákunk. Rendszeres az iskolai és regionális rajz és fotópályázatokon való szereplés, és a múzeumpedagógiai foglakozások a Budakeszi Tájházban.
A tehetségek felkutatása és a tehetséggondozás, tanácsadás elsősorban saját iskolánk diákjaira vonatkozik. A tevékenységeink természetesen túlmutatnak a gimnázium keretein, bevonódnak a szülők, a szomszédos gimnázium, az általános iskolák tanulói és tanítói is. Számos rendezvényen a város vezetősége, lakosai, dolgozói, diákjai is jelen vannak. Ilyenek a közös bemutatói estek, szavalóversenyek, városi rendezvényeken bemutatók, műsorok, zenei és jubileumi gálaestek, oskola bálok. A tanév során számos alkalom van, amikor műsorral, előadással ünneplünk, hol az iskola közössége előtt, hol a város, illetve a szülők körében. Ezek az alkalmak: október 6., október 23., március 15., Az ünnepeinken igyekszünk a szöveg, a zene, a tánc, a látványvilág segítségével igazi élményt nyújtani nézőközönségünknek. Profi néptáncos diákjaink a tánc, a mozgás megkomponálásában válnak alkotótársainkká. A szalagavató és a karácsony ünneplésére is több évben, már-már hagyományt teremtve rendeztünk emlékezetes színházi produkciókat. Shakespeare: Szentivánéji álom, Ahogy tetszik, Sok hűhó semmiért, Makrancos hölgy; Canterbury kísértet, Szépség és a szörnyeteg; Diótörő; Karinthy Frigyes: Visszakérem az iskolapénzt, Tanár úr kérem, Az emberke tragédiája; Móra Ferenc: Didergő király; O. Henry: Háromkirályok ajándéka; Lázár Ervin: A Négyszögletű Kerek Erdő – mind-mind emlékezetes próbafolyamatok eredményei. A tehetséggondozó szakkörök produkcióikkal helyi és regionális kiállításokon és versenyeken is jelen szeretnének lenni. A tematikus napokat a helyi társintézményekkel együtt szervezzük. (tájház, általános iskola, zeneiskola, helyi vállalkozások képviselői, önkormányzat, német nemzetiségi önkormányzat, szerződéses partnerintézményeink) Több tehetségterület terveiben szerepel, hogy regionális szinten, illetve országosan ismert művészeket hívnak meg vendégelőadóként, ezek a rendezvények nyitottak a város közönsége felé. A nyelvi és egyéb tehetségfejlesztő táborokba más iskolából való diákok, volt diákok és felnőttek is jelentkezhetnek. Nagy népszerűségnek örvendenek a külső helyszíneken tartott foglakozások, (erdőben, Állatkertben, múzeumban, víztisztító telepen, ökogazdaságban stb) amihez külső szakemberek segítségét is igénybe szoktuk venni. A jövőbeli tervek között szerepel helytörténeti kutatások szervezése, azaz helyi és regionális kulturális emlékek felkutatása, közreműködés a település arculatának kialakításában, naptár, képeslapok, plakátok tervezése, összeállítása is. A tehetségfejlesztő matematikai témájú tanfolyamainkra a zsámbéki medence számos általános iskolájából érkeznek tanulók. A nyelvi tehetségek nemzetközi szinten is megnyilvánulhatnak a nemzetközi projektekben való aktív részvétel során. Egyre több külföldi iskolával ápolunk partnerkapcsolatot. A nyertes projektekbe mindig bevontuk a helyi intézményeket. Így jó kapcsolatot ápolunk a helyi művelődési házzal, a könyvtárral és a múzeummal. Ezek az intézmények készségesen állnak rendelkezésünkre mindenféle anyaggal, rendezvények szervezésével. Ezeket a kapcsolatokat továbbra is ápolni szeretnénk. Budakeszi tehetségpontjainak találkozási lehetőségét szeretnénk megszervezni, ahol lehetőség lenne tehetséggondozói tapasztalatcserére, szakmai bemutatók tartására.
Heti rendszerességgel színjátszó és versmondó kör tartása, mely során hangképzési, beszédtechnikai, improvizációs, valamint szövegelemzési gyakorlatokra kerülhet sor, és kreatív-írás óra, az írásban, újságírásban tehetségesek számára. Az újság tágabb-gazdagabb lehetőséget ad az írás, a gondolkodás, a kommunikáció fejlesztésére, az intellektuális-emocionális személyiségfejlesztésre
Negyedévenként önképzőkör jelleggel kortárs írókat, költőket kívánunk vendégül látni, amelyen műveiket, azokból részleteket adnak elő színjátszó és versmondó tanítványaink.
Évi rendszerességgel versmondó versenyt szervezünk a Pest megyei gimnáziumok számára.
Az elkövetkező két évben egy nemzetközi szaktanári együttműködést tervezünk, amelynek eredményeként 6 ország 6 középiskolája fog 2-2 hónapig dolgozni a kitűzött szakmai jellegű projektfeladatokon több szakmacsoportban. (matematikai-természettudományos, nyelvi, művészeti, informatikai)
Tervezünk egy komoly disszeminációs rendezvényt a Comenius és Erasmus projektekről,
nyelvi, matematikai, természetismereti, színjátszó táborokat, tehetséggondozó szakköröket minden tehetségterületen, demonstrációs órákat. Folytatni szeretnénk az emelt szintű érettségihez és versenyzéshez szükséges ismeretek átadását természettudományos tantárgyakból és matematikából. Ez feladatmegoldásból, tesztelemzésből és gyakorlati részből áll, amihez szükséges és célszerű külső helyszínre mennünk.
Tervezzük a tehetséggondozó rajz-szakkör eredményeinek bemutatását helyi és regionális kiállításokon, azaz Budakeszin és a környező településeken.
Állandó, nyilvános mini-galériát szeretnénk berendezni az iskola épületén belül, valamint
tematikus napokat szervezni helyi és országosan elismert művészek, a társintézmények, zeneiskola, általános iskola, tájház bevonásával.
Az iskolaújság megjelenésében pár évig egy szülő támogató segített bennünket, majd online újságírással cseréltük fel a nyomtatottat.
A színjátszó körhöz, versmondáshoz, újságíráshoz szükséges eszközöket igyekszünk pályázati úton és a szülők személyes támogatásával beszerezni, illetve a város, diákönkormányzat, és az iskolaszék támogatását kérjük ehhez. A nehéz anyagi helyzetben levő tehetséges tanítványaink támogatásához, szakmai táborok szervezéséhez, természettudományos kísérleti eszközökre és informatikai eszközökre szeretnénk forrást találni.
Saját forrásaink gyarapítására évente kétszer hulladékgyűjtést szerveztünk, valamint oskolabált és jótékonysági zenei gálát rendeztünk, ahol iskolánk diákjai és tanárai léptek fel. Rendszeresen pályázunk. Előbb az NCA-nál nyertünk támogatást, amelyből előbb Spanyolországba tudtuk elvinni oktatási célból a diákokat, majd Skóciában voltunk. 2007-ben az E-twinning felületén egy évig egy közös projekten dolgoztunk öt másik országgal, azóta már öt sikeres Comenius iskolai projektünk volt. 2010-ben sikeres Comenius Regio pályázatot bonyolítottunk le pályaorientáció témájában egy ausztriai régióval közösen. 2014-ben az Erasmus-programba kapcsolódtunk be. Jelenleg egy futó Comenius és két induló Erasmus pályázatunk van.
Tanáraink folyamatosan képezik magukat (informatikai és nyelvi tudás szinten tartása, fejlesztése, ökoiskolai tudásbázis népszerűsítése, projekt tevékenységek szervezése, szakmai és pályázati tevékenység)