Intèzmènyünk 5 èvvel ezelőtt rèszt vett a Gèniusz tehetsègkutató pályázatban ès ennek eredmènyekèppen elindítottunk egy mandalafestő szakkört ès bevezettük az asztalitenisz sportágat ,valamint kiemelt szerepet kapott a terematlètika .Mivel intèzmènyünkben integrált oktatás folyik èp intellektusu valamint tanulásban - ès èrtelmileg akadályozott gyerekek oktató-nevelő munkája,nagyon fontos számunkra hogy a művèszet ès a sport segítsègèvel segítsük a gyerekek sajátos kèpessègeinek kibontakoztatását
Az elmúlt 5 èvben több kiállítást szerveztünk a gyerekeink mandala festmènyeiből városunkban ès városunkon kivül is.Nagy megtiszteltetès volt számunkra hogy a város centenáriumi ünnepsègsorozatán 2012-ben a gyerekek munkáiból kèszült kiállítás bekerült az ünnepi hèt kiemelt programjába ès felköthettük a szalagot a város zászlajára.
A sport területèn elèrt eredmènyeink
Asztalitenisz sportágban Kurgyis Enikő diákolimpiai bajnok lett ès a Paralimpiai asztalitenisz szakosztály felfigyelt a tehetsègère ès behívta a válogatott keretbe.Jelenleg a Dvsc szakosztályában folytatja a felkèszülèst.Több tanulónk èrt el a Tanulásba akadályozottak országos diákolimpiai versenyèn helyezèseket az iskolánkbwn minden nap van asztalitenisz edzès főleg a dèlutáni foglalkozások keretèben,tervünk az iskolqi foglalkozási időn kívüli edzèsek bevezetèse
Terematlètikában az elmúlt 3 èvben több országos eredmènyünk volt , a legkomolyabb eredmèny az elmúlt tqnèvben született ,amikor is Lakatos Vanessza megnyerte az összetett versenyt ès diákolimpiai bajnok lett, Lakatos Vivien ès Rostás Ferenc összetett III.helyezèst èrt el
Tevèkenysègünket városi szinten kivánjuk folytatni.Partnereink illetve akikkel együttműködve eredmènyes munkát kívánunk folytatni, a Móra Ferenc Általános Iskola ès AMI az Egyesített Napközi otthonos Óvodák valamint, a Szent Bazil Oktatási Központ.Ezen intèzmènyekkel együtt pályáztunk a Gèniusz tehetsègfejlesztő programra is ès az együttműködèsünk azóta is pèldaèrtèkű.Rendszeresen meghívjuk egymás versenyeire ès kiállításaira az intèzmènyek tanulóit annak okán hogy egymást megismerve leomoljanak a felesleges falak a tanulók között,amely falak at a társadalom èpített fel a különböző másságok elutatsítása okán.Városunkban 3 Általános Iskola működik 1 Egyházi fenntartásu 2 Klik- hez tartozó intézmény. Munkánk során gyümölcsöző kapcsolatot tartunk fenn a Fehèr Bot Alapítvánnyal, a Görög Katolikus Egyházzal, a Városi Polgármesteri Hivwtwllwl,akik mindenben segítenek ès támogatnak bennünket.A Hafoszöv versenyein minden èvben rèszt veszünk,valamint kiemelkedő kapcsolstot ápolunk a FODISZ- szal,ami az országos asztalitenisz, atlètika ès terematlètika versenyinket szervezi ès koordinálja.Kiemelkedő kapcsolatban vagyunk mèg a hajdúdorogi BOREKO Kultúrális Egyesülettel,akik támogatják a tehetsèges fiataljainkat? A helyi vállakozói szfèra is szívesen áldoz a versenyinkre valamintna helyi Cigány Kissebsègi Önkormányzat kèpviselővivel is randszeresen tartjuk a kapcsolatot.A különböző versenyeken ès fesztiválokon való eredmènyeink propagælásában mindíg számithatunk a Városi honlapra,valamint rendszeresen helyet kapunk a Görögkatolikus Egyház honlapján,így nagyon sokan nyomon követhetik a munkásságunkat úgy hogy ezèrt külön anyagi áldozatot sem kell hozni.Amennyiben sikerül tehetsègponttá válni abban az esetben lètrehozunk egy facebook oldalt,amin szerepelni fog az összes tevèkenysègünk,mert valljuk, hogy nem elèg jónak lenni, jónak is kell látszani
Mint említettük a gyerekek a sport ès a művèszet terèn kiemelten tehetsègesek mègpedig a művèszet en belül a mandalafestès terèn sikerült szinten minden gyereket bevonni a közös munkába a színek ès a formákban rejlő variációs lehetősègek nagyon komolyan megmozgatták a fantáziájukat. A mandalafestèsnek egyèbkènt terápiás jellege is van több szempontból is, egyrèszt a túlmozgásos, hiperaktiv jellegzetessègeket mutató tanuló is egy bizonyos mandalafestèssel eltöltött óra után lenyugszik ès át tudja adni magát ennek a csendes művèszetnek, másrészt a pedagógus számára is segítsèg,hiszen a gyerek által választott forma,a világos ès sötèt színek használata sok mindentbelárul a tanuló mentális állapotáról
A konkrèt programokat illetően meg a szabaidő hasznos eltöltèsènek mkeretèn belül minden hónapban az utolsó tanítási napon mandalafestő egèsz naposmfoglalkozást tervezünk,amikor kiemelkedőenntehetsèges gyerekek reggeltől dèlutánig elkèszítenek 1-1 alkotást valamint a város másik 2 általános iskolájának gyerekeit is meghívjuk egy ilyen közös alkotó napra ès az itt kèszült alkotásokat kiállítjuk az általunk kezdemènyezett ès koordinált Cigány Kulturális Fesztiválon,ami immár 8. Alkalommal kerül majd megrendezèsre.
A sport terèn ugyanilyen együttműködèst kivánunk megvalósítani mind az asztalitenisz, mind a terematlètika kiváló lehetősèget biztosít hogy a gyerekek megmutathassák hogy milyen ügyesek ezekben a sportokban
Eddig èltünk azokkal a lehetősègekkel,ami a Gèniusz tehetsègkutató pályázat biztosított az intèzmènyünk részère,valamint a szponzorok ès segítők nagyban hozzájárultak ahhoz hogy ezeket az eredmènyeket letehessük az asztalra.Kiemelten kezeljük az állagmegóvást ès a gyerekek átèrzik azt hogy csak akkor tudnak játszani,sportolni vagy alkotni, ha megbecsülik a használatban levő sporteszközöket vagy a művèszet het tartozó kellèkeket.
Termèszetesen èlni kivánunk a pályázati lehetősègekkel amik a tehetsègponttá válás esetèn mèg nagyobb számban válnak hozzáfèrhetővè remènyeink szerint.
Mivel intézményünkben a Kompetencia Alapú oktatás folyik ezèrt a tömbösített oktatàs ès a specifikus moódszerek fokozottan teszik lehetővè a tehetsèggondozást