Óvodánkban a tehetségigéretek számára egymástól eltérő, a különböző területeken kiemelkedő lehetőségeket kínálunk a gyermekek adottságainak kibontakoztatásához. A tehetségműhelyek kizárólag felkészült, az adott területen többlet ismeretekkel rendelkező, óvodapedagógusok vezetik. Ezt rendkívül fontosnak érezzük a gyerekek erös kötődése miatt. A gyermekek azonosítását a szülők bevonásával végezzük, ennek a fő eszköze a megfigyelés és a megfigyeléseink írásbeli rögzítése. Az erős oldalak meghatározására törekszünk és ennek megfelelően tervet készítünk egyénenként minden gyermekre, hogy milyen lehetőségeket biztosítunk számára az adottságainak fejlődése érdekében. Kis és középső csoportban a gyermekek óvodapedagógusai végzik a gyermek tehetséggondozását gazdagítás, differenciálás formájában, a gyermekek megszokott helyén a saját csoportszobájukban. Nagycsoportban egy előre kidolgozott szempontrendszer alapján ( a szempontokat a tehetségműhely vezető pedagógus állítja össze) történik a beválogatás a tehetségműhelyekbe. Műhelyfoglalkozásainkat heti rendszerességgel tartjuk. Munkánkat hatásvizsgálattal ellenőrizzük, értékeljük. Együttműködünk a város intézményeivel, civil szervezeteivel a gyermekek tehetséggondozása érdekében.
Helyi, intézményi szinten próbáljuk megoldani, kapcsolatot tartani a a városi általános iskolákkal és a Liszt Ferenc Alapfokú Művészeti iskolával. Nevelőtestület minden tagja támogatja intézményünk tehetségponttá alakulását, pedagógusok érdeklődési irányultságaiknak megfelelően vállalnak feladatokat a tehetséggondozás területein. A pedagógusaink nagy lelkesedéssel foglalkoznak a tehetséggondozással intézményünkben.
Egyedül álló intézményként és csekély dolgozói létszámmal rendelkezünk, ezért kiemelten igyekszünk a város intézményeivel építő kapcsolatot létesíteni.
A környékünkön működő tehetségpontokkal szeretnénk felvenni a kapcsolatot és szélesíteni kapcsolatrendszerünket. A szülőket, a helyi civil szervezeteket is szeretnénk bevonni a jövőbeni rendezvények lebonyolításába, illetve még aktívabban részt vennének a rendezvényeken. Kiemelten fontosnak tartjuk a szülökkel való partnerkapcsolat ápolását. A családias légkörben szívesen vállalnak szerepet, a rendezvényeinken aktívan közreműködnek. Kiemelten fontosnak tartjuk, hogy a hozzánk járó gyermekekben mi, a szüleik, és önmaguk is felismerjék az erősségeiket, ezért második éve alkalmazzuk az Erősségközpontú Pedagógia Módszereit. Megbízásos jogviszonyban alkalmanként, illetve szükség szerint kapcsolatban állunk Dér-Pesics Zsuzsanna klinikai szakpszichológussal, aki iskola érettségben, tehetséggondozásban, nevelési tanácsokkal segíti munkánkat.
Szeretnénk meghívni városunk tehetséges, sikereket elérő muzsikusait, sportolóit, íróit, festőművészeit, előadóművészeit és népi alkotóművészeit, akik példaképek a tehetség ígéreteink számára.
Óvodánkban nagy hangsúlyt fektetünk a tehetséges gyermekek fejlesztésére, ennek érdekében az óvodapedagógusok továbbképzésben vettek, és a jövőben vesznek részt érdeklődésüknek, végzettségüknek megfelelően heti egy alkalommal délutánonként fejlesztik a tehetséges nagycsoportos korú gyermekeket a következő tehetségterületeken:
- nyelvi, interperszonális, intraperszonális
- matematikai, logikai tehetségműhely
- mozgás és sport tehetségműhely
- zenei tehetségműhely
Ezen tevékenységek a gyermekek számára sok játékosságot, örömet jelentenek. A logikai-matematikai tehetségműhely célja az ezen a területen kiemelkedő képességű, kreatív gyermekek érdeklődési irányának alakítása, személyiségük komplex fejlesztése elsősorban a problémamegoldó gondolkodást elősegítő tábla- és társasjátékokkal.
Mozgás- és sport tehetségcsoport a mozgásterületen kiemelkedő képességű gyermekek felismerése, továbbá a már ismert és újszerű eszközökkel és mozgássorokkal való megismerkedés, azok speciális gazdagítása. A gyerekek alapvető mozgásigényére támaszkodva gyorsaságuk, egyensúlyérzékük, tér- és alaklátásuk továbbfejlesztése.
A versek, mesék által a gyermekek érzelmi nevelése, közösségi, szociális érzelmeik alakítása, érzelmi intelligenciájuk fejlesztése, erkölcsi értékek közvetítése, értelmi képeségek fejlesztése, anyanyelvi, kommunikációs mintájuk alakítása, esztétikai élmények nyújtása. Önkifejezésük, önismeretük elősegítése, személyiségük fejlődése, látókörük bővítése valósítható meg.
Tervezett Rendezvényeink:
- Márton nap
-"Tök Jó" buli
- Mikulás
- Karácsonyi, anyák napi előadások
- mese bemutató nap szülők számára gyerekekkel
- Gyermeknap
Szeretnénk intézményünkben a területén a tehetséges gyermekeket felfedezni, képességeiket magasabb szintekre fejleszteni.
Kis és középső csoportokban néhány percre tehetségperceket szervezünk a különböző területeken az egyes területeknek megfelelően, melyeket a gyermekek óvodapedagógusai vezetnek.
Pályázati források és az óvodát fenntartó egyesületi, illetve segítség felhasználásával biztosítani tudjuk tehetségpontunk működésének anyagi fenntarthatóságát. A szülőket igyekszünk partnerré tenni a gyermekek tehetséggondozásában, az ő segítségükre is számítunk szervezőmunkában. A műanyag és papír hulladékot valamennyi csoportunkban gyűjtjük, igyekszünk a szükséges eszközöket újrahasznosítással előállítani, ezáltal is csökkentve a felmerülő költségeket. Kiemelten fontosnak tartjuk, hogy az intézményünkbe járó gyermekeinknek természetessé váljon a fenntartható élet.