Két pedagógus tehetséggondozás szakvizsgára készül a Debreceni Egyetemen. Kilenc másik pedagógus 30 órás akkreditált tehetséggondozás továbbképzésen vesz részt 2009 májusában a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Pedagógiai Intézet és a Debreceni Egyetem szervezésében. A 2008. évi mérés eredményeként a 4. évfolyamon 8 tanuló bizonyult tehetségesnek.
A Tehetségpont hatókörét Debrecen városra szeretnénk kiterjeszteni. Kollégáink aktív résztvevői a város fejlesztő csoportjainak: egy-egy terület (matematika, angol nyelv, magyar nyelv, művészetek stb.) tematikáját dolgozzák ki, mely alapján az egyes általános iskolában a tanulók fejlesztését megvalósítják 9-9 foglalkozás keretében. Debrecen városon kívül a nagyváradi George Cosbuc Általános Iskola (amely négy éve testvériskolánk) együttműködési megállapodás alapján a magyar anyanyelvű tanulók tehetségazonosítása és tehetségfejlesztése.
Specifikus tehetségformák: matematika, magyar nyelv, angol nyelv, művészetek, társadalomtudomány, természettudomány, a tanulás tanulása 5-6. osztályos tehetséges tanulók számára.
Folyamatos kapcsolattartás a város többi általános iskolájával, ahol szintén fejlesztik a tehetséges tanulókat. Rendszeres tapasztalatcsere, egy-egy terület befejezése után írásbeli tartalmi beszámoló készítése a tapasztalatokról.
Igyekszünk megragadni a pályázati lehetőségeket.
Folyamatban van egy pályázat beadása a Hajdú-Bihar Megyei Közoktatási Közalapítványhoz.
A Debreceni Egyetem és Debrecen Megyei Jogú Város Önkormányzata segítségével. Ezen intézmények közreműködésével nyílik lehetőség a mindenkori 4. osztályos tanulók mérésére és a tehetséges tanulók felismerésére.
Szakemberek:
Prof. Dr. Balogh László DE Pszichológiai Intézete
Halász D. János Debrecen Megyei Jogú Város Alpolgármestere
Pappné Gyulai Katalin DMJV Oktatási Osztályvezető
Hatodik osztályban újabb mérés vár a fejlesztésben, tehetséggondozásban részt vevő tanulókra, de addig is együttműködve a többi, programban aktívan közreműködő általános iskolával igyekszünk a tapasztalatokat elemezve hatékonyan megvalósítani a kitűzött célokat.
Az országos kompetenciamérések eredményei is iránymutatók lehetnek.