Nevelőmunkánk alapja tudásunk, pedagógiai munkánk fejlesztése. Ennek érdekében a Művészeti Prog-ramunk szellemében továbbképzéseken gyarapítjuk tudásunkat, az új ismeretek birtokában alakítjuk munkánkat, indítunk be innovatív tevékenységeket /pl.: projekt pedagógia alkalmazása, egyéni verstaní-tás, óvodai dramatikus és bábjáték, mikrocsoportos ének képesség fejlesztés/. Óvodapedagógusaink közül 8 fő, szakvizsgával rendelkezik.
Esztétikai Tanácskozásokon, Konferenciákon veszünk részt. A 2010 áprilisában megrendezett XVI. Esz-tétikai Tanácskozás egyik szekciójaként részt vettünk a szervezésben, lebonyolításban.
Óvodánkban néhány éve megalakítottuk "Mese szárnyán" munkaközösségünket, létrehoztuk a Százszor-szép Bábszínházat és Százszorszép Színházat.
Minden óvodapedagógusunk tagja az "Óvodai nevelés a művészetek eszközeivel" Óvodapedagógusok Országos Szakmai Egyesületének.
Egyesületünk a Nemzeti Tehetségsegítő Tanács Tagszervezete.
Aktív kezdeményezői voltunk 2004-ben a békés megyei "Művészeti programot adaptáló és felhasználó óvodák munkaközösségének" létrehozásában, így az együttgondolkodók szakmai műhelymunkájának összefogásában.
Testvéróvodai kapcsolatot alakítottunk ki, a balatonmáriafürdői "Csillagvirág Művészeti Modellóvodá-val", rendszeres résztvevői vagyunk nyári alkotótáboruknak, valamint szoros szakmai együttműködést tartunk fenn a köröshegyi "Szivárvány Művészeti Modellóvodával. Rendszeres munkakapcsolatot tar-tunk a Művészeti Program valamennyi Bázis és Modellóvodájával.
2008 december 12-én kaptuk meg a kitüntető Békés Megyei Művészeti Bázisóvodai rangot programgaz-dánktól, Nagy Jenőnétől. Bázisóvodaként kiemelt feladatunk, hogy megyénkben a programot adaptáló és felhasználó óvodákat összefogjuk, segítsük, szakmai, és gyakorlati munkájukat.
A Művészeti Program iránt érdeklődő pedagógusoknak betekintést nyújtunk óvodánk életébe. Aktívan részt veszünk a "Szent István Egyetem" Pedagógiai Karán tanuló hallgatók gyakorlati képzésében, men-tori feladatokat látunk el.
Bázisóvodaként tehetséggondozó munkánk igen sokrétű. Felkészültek vagyunk érdeklődő intézmények, szakemberek, szülők fogadására, a közös munka összehangolására.
A békés megyei "Művészeti programot adaptáló és felhasználó óvodák munkaközösségének" tagjaként évente kétszer szakmai programot, továbbképzést tartunk megyénk művészeti óvodáiban, egy-egy ki-emelt témában.
A "Békéscsabai óvodák városi munkaközössége" kéthavonta tervez bemutató jellegű tevékenységeket, együttgondolkodó szakmai beszélgetéseket, ezeken a találkozókon aktív résztvevők, esetenként szerve-zők vagyunk.
A vésztői Négyszínvirág Óvodával több éves a kapcsolatunk, tavaly a Vésztői Pedagógiai Szakmai Na-pokra két óvodapedagógusunk készült korreferátummal, videó anyaggal egy-egy speciális művészeti terület bemutatásával.
A "Szent István Egyetem" Pedagógiai Karának hallgatói /művészeti és más szakot hallgató tanulók egy-aránt/ rendszeres hospitálóink.
Évszakonként megrendezett ovi hangversenyeink, és ovi-galériánk sikeres megrendezésének érdekében folyamatos kapcsolatot ápolunk városunkban, megyénkben élő művészekkel, ígéretes tehetségekkel. Törekszünk arra, hogy műveiken és óvodásaink előtt bemutatott alkotó munkájukon keresztül minél job-ban megismerjük tevékenységüket. A tehetségek felkutatásában aktív segítőink városunk általános és középiskolái, tanárai, valamint egyes szakkörei.
Egyre bővülő videó anyaggal rendelkezünk a művészeti program szellemében megvalósított óvodai te-vékenységekről /egyéni verstanulás, vizuális tevékenység, bábjáték, Ovi-galéria megnyitó, zenés-mozgásos percek, stb./, ezek megtekintését biztosítjuk az érdeklődő látogatóink számára.
2010 szeptemberétől sokrétű műhelymunka beindítására törekszünk az előzetesen felmért igények alap-ján. Minden nagycsoportos korú gyermek önmagához mérten bontakoztathatja ki tehetségét ezekben, a művészeti tevékenységekben.
A különböző művészeti területekkel szeretnénk kiemelten foglalkozni, ezt többféleképpen kívánjuk megvalósítani korábbi gyakorlatunk alapján.
TEHETSÉGGONDOZÓ MŰHELYEK
Nagycsoportos korú gyermekek számára (éves munkaterv alapján működő, egy ill. két óvodapedagógus vezetésével irányított mikrocsoportok):
- Zene-ovi: zenei képességek és tiszta éneklés fejlesztése gyermekdalokkal, énekes játékokkal, mondókákkal;
- Kis kézműves: rajzolás, mintázás, kézimunka tevékenység a művészeti program szellemében;
- Néptánc: gyermek néptáncos tevékenység, énekes játékok, tánclépések, ünnepeinkhez köthető néphagyományaink megismerése;
- Drámajáték: óvodás dramatikus játék, mesék feldolgozása, szabad improvizatív játék;
- Bábjáték: gyermekek bábozása, bábkészítés, mesék feldolgozása, szabad improvizatív játék;
- Zenés mozgás: gyermektorna, a gyermekek esztétikus, összerendezett mozdulatainak fejlesztése zenére történő mozgással.
ÉVSZAKI HANGVERSENY
Óvodánkban minden évszakban megrendezett rövid, a korosztály igényeihez igazodó zenei élménynyújtás művészek, tehetséges iskolások közreműködésével.
OVI-GALÉRIA
gyermekléptékű kiállítás negyed évente művészi értékű alkotások, ill. műtárgyak be-mutatásával óvodánkban az erre állandósított helyen.
a "Békéscsabai óvodák városi munkaközösségének" éves munkaterve alapján SZAKMAI PROGRAM-jaként bemutatni kívánjuk óvodánkban az egyéni verstanítás lehetőségeit, kiváló eredményeit, va-lamint programunk speciális vizuális tevékenységének sokszínű lehetőségeit, eredményeit.
A Békés megyei "MŰVÉSZETI PROGRAMOT ADAPTÁLÓ ÉS FELHASZNÁLÓ ÓVODÁK MUNKAKÖZÖSSÉGÉNEK" soros félévente megrendezett szakmai programja.
SZÁZSZORSZÉP SZÍNHÁZ ILLETVE BÁBSZÍNHÁZ negyed éves előadásainak lebonyolítása.
Az "Óvodai nevelés a művészetek eszközeivel" Óvodapedagógusok Országos Szakmai Egyesületé-nek keretein belül megrendezett ŐSZI KONFERENCIÁN, valamint a tavaszi XVII. ESZTÉTIKAI TANÁCSKOZÁSon való részvétel.
A balatonmáriafürdői "Csillagvirág Művészeti Modellóvoda" nyári ALKOTÓTÁBORán szoros szakmai munkánk ápolása, továbbfejlesztése.
SZAKMAI TANULMÁNYUTAK, TAPASZTALATCSERÉK megszervezése.
Eddigi támogatásaink, forrásaink:
- Országos és helyi pályázatok,
- Óvodánk Alapítványa,
- Óvodánk Jótékonysági rendezvényei: bál, Juniális családi sport délután,
- Békés Megyei Közoktatási Közalapítvány,
- Szülői Szervezet által nyújtott támogatások,
További terveink:
- Támogatóink megtartása;
- elégedettségi mutatók fenntartása, növelése;
- Szponzorok felkutatása, megnyerése a cél érdekében;
- Nemzeti Tehetségsegítő Tanács, Géniusz Program pályázatain való sikeres részvétel;
- Nemzetközi, országos, megyei és helyi pályázatokon való sikeres részvétel;
- speciális tudású óvodapedagógusok továbbképzésének támogatása;
Megfelelő szakemberek segítségével, aktív közreműködésükkel kívánjuk biztosítani a Tehetségpont peda-gógiai és pszichológiai szempontból is megfelelő segítségét a gyermekek tehetségének minél jobb felismerése és segítése érdekében.
Nagy Jenőné - a Nemzeti Tehetségsegítő Tanács Tagja; az "Óvodai nevelés a művészetek eszközeivel" Óvodapedagógusok Országos Szakmai Egyesületének Elnöke;
Andrej Éva - az "Esély Pedagógiai Központ" Általános Iskola, Speciális Szakiskola, Egységes Pedagó-giai Szakszolgálat, Nevelési Tanácsadó, Tanulási Képességeket Vizsgáló Szakértői és Rehabilitációs Bizottság igazgatója;
Aléné Kucsera Andrea - az "Esély Pedagógiai Központ" Szakszolgálatának vezetője;
Pánczél Márta - az " Esély Pedagógiai Központ" gyógypedagógusa;
Dr. Fodor Irén - gyermekpszichiáter, az "Esély Pedagógiai Központ" Nevelési Tanácsadójának vezetője;
Kovács Dóra - óvodánk utazó gyógypedagógusa;
Trefilné Pataj Mária - óvodánk fejlesztőpedagógusa;
Nemesné Nagy Éva - tanító, fejlesztőpedagógus és bábcsoport vezető,
Kovács Eszter - logopédus;
Dr. Becsey Józsefné -pedagógus, az Ipszilon Kiadó és Pedagógiai Szolgáltató Kft.ügyvezető igazga-tója,
Molnár Erzsébet - óvodai szakértő, a köröshegyi "Szivárvány Művészeti Modellóvoda" óvodapedagó-gusa;
Csányi Istvánné - közoktatási szakértő, min?ségügyi tanácsadó;
Szabó Lászlóné - óvodapedagógus, min?ségügyi tanácsadó, óvodai menedzser;
Ujságh Andrea - a balatonmáriafürdői "Csillagvirág Művészeti Modellóvoda" vezetője;
Lenkefi Zoltán - bábművész a Napsugár Bábszínház vezetője,
A méréseket az óvodánkban működő Minőségfejlesztési Team segítségével végezzük.
Eredményesség mérése:
- Hány fő - szülő, pedagógus, érdeklődő - igényelt és kapott tőlünk mentorálást, szakmai segít-ségnyújtást?
- Iskolába menő tehetséges gyermekeink közül hány főnek sikerült kiemelkedő képességeinek megfelelő iskolát, tehetséggondozást találni?
- Tehetséggondozásra fordított órák száma és a résztvevők aránya,
- A tehetséggondozó műhelyek tevékenységének eredményességi mutatói ( programokban részt vevő gyerekek eredményei)
- Mely partnereink igényeltek tanácsadást, hány alkalommal, milyen időtartamban?
Hatékonyság felmérése, kitűzött céljaink megvalósulásának mérése:
- Közvetlen partnereink elégedettség- és igénymérése
- Szülők elégedettsége
- A továbbképzéseken részt vevő pedagógusok elégedettsége
- Rendezvények, szakmai tapasztalatcserék értékelése, résztvevők száma
- Szülői rendezvények látogatottsága, elégedettsége
- Hátrányos helyzetű, tehetséges gyermekek számaránya
- SNI-s gyermekek száma a programban
- Programot elhagyók aránya
Folyamatos szakmai együttműködő kapcsolatok kialakítása, melyek szakmai érdeklődés és elkötelezettségek alapján szerveződnek. Személyes kapcsolat kialakítására törekszünk minden belső és külső partnerünkkel. A de-centrumokban folyó tehetséggondozói-, és innovatív munka önként vállalt feladat ( nem külön kialakított és finanszírozott állások), hanem szakmai érdeklődés és elkötelezettség alapján szerveződnek. Ezért fontosnak tartjuk a segítésüket, erkölcsi elismerésük biztosítását. Fontosnak tartjuk a tanulmányutak, szakmai tapasztalatcserék támogatását.
Nyílt napok szervezésével mutatjuk be tehetséggondozó munkánkat szűkebb és tágabb környezetünknek. Tevékenységünkkel (tanácsadás, mentorálás, szakmai tapasztalatcserék, képzések,konzultációk) azokat a kollégákat kívánjuk támogatni, akik közvetlen kapcsolatban állnak a gyermekekkel és elkötelezettek a tehetséggondozás területén közösen kialakított célok elérése iránt.