A Nagy Imre ÁMK működésével az élethosszig tartó tanulást támogatja, intézményegységei külön is az adott korosztály tehetséggondozását végzik, az egységek közötti átjárhatóság még alkalmasabbá teszi az intézményt a tehetségek folyamatos segítésére, nyomon követésére.
Az ÁMK többcélú, komplex gondozási, oktatási, kulturális és sport tevékenységet végző intézmény. A nevelést, képzést, művelődést egységes folyamatként kezeli. Alapfokú Művészetoktatási Intézményt és Ifjúsági Információs Pontot működtet. A megismerő funkciók vagy a viselkedés organikus okokra vissza nem vezethető tartós és súlyos rendellenességgel küzdő tanulók integrált nevelési-oktatása mellett ellátja sajátos nevelési igényű tanulók (autisták) nevelését, oktatását is.
Az Alapfokú Művészeti Iskola az ÁMK intézményegységeként működik, székhelye az ÁMK-ban van, de telephelyei között a kerület általános iskolái és egyéb közművelődési intézményei is jelen vannak. Ezek mellett a művészeti ágak sajátosságaiból adódóan a művészeti iskola eseményei, rendezvényei a kerület egyéb helyszínein is megjelennek (bemutatók, gálák, kiállítások formájában nem csak önkormányzati fenntartású, hanem civil, magánkézben lévő kultúraközvetítő, illetve piaci szereplőkkel együttműködésben akár egyéb helyszíneken is). A művészeti oktatás ezáltal a kerület életben önmagában is integráló és kapcsolatfenntartó, de szakmai munkája révén ennél jóval nagyobb körben tart fent kapcsolatrendszert és ért el eredményeket.
A művészetoktatásban lezajlott minősítő eljárás során az intézmény megkapta a Kiválóra Minősített Művészetoktatási Intézmény fokozatot valamennyi művészeti ágra.
A Tehetségpont működtetését regionális szinten tervezzük megvalósítani. Az intézmény eddigi működése során már sikeresen épített ki kapcsolatokat a régióban, különös tekintettel a tehetséggondozás témakörében is - erre kiemelkedő példa a művészeti iskola Csepel-sziget Ifjú Tehetségei elnevezésű regionális képző- és iparművészeti pályázata, amely már tízedik éve a régió vizuális nevelésének kiemelkedő rendezvénye. ezen kívül az alapfokú művészetoktatás pedagógusai számára többször tartottunk továbbképzéseket, kerekasztal-beszélgetéseket is- Ezt a tevékenységet a jövőben mindenképpen folytatni kívánjuk.
Kiemelt tehetséggondozási terület az alapfokú művészetoktatás keretén belül: képző- és iparművészet, színművészet, táncművészet.
A tehetséges tanulók felismerése, segítése, versenyekre és továbbtanulásra való felkészítése.
A hagyományos rendezvényeinket az elkövetkező években is megrendezzük - Csepel-sziget Ifjú Tehetségei
Az alapfokú művészetoktatás területén színművészet ágon hiánypótló szakmai anyag (Mozgásgyakorlatok I-II. DVD) képző- és iparművészeti ágon feladatgyűjtemény kiadására került sor. Lehetőségeink szerint tovább kívánjuk folytatni ez irányú tevékenységünket is. Tovább kívánjuk erősíteni a tehetséggondozásban érdekelt pedagógusok között betöltött információ-továbbító szerepünket.
Mivel az eddigi működés alapfeladatai között is szerepel a tehetséggondozás, ezért az intézménye fennállás maga garancia a Tehetségpont működésére. Ezen kívül kiemelt programokhoz, projektekhez támogatókat kívánunk keresni, valamint pályázatokkal kívánjuk az alaptevékenységen túlmutató tevékenységek finanszírozását megoldani.
Az ÁMK-ban folyó pedagógiai munkát főállású munkatársak segítik folyamatosan, többek között: pszichológus, logopédus, családgondozó, fejlesztő pedagógus, ezen munkatársak aktív bevonásával a tehetségek felismerése, kiválasztása még megalapozottan történhet meg, segítésük még hatékonyabbá tehető. A jelenleg folyó szakmai munka színvonalának megőrzése érdekében a művészetoktatás területén folyamatos a kapcsolattartás külső szakemberekkel. Az éves munka értékelésére meghívott szakértők bevonásával történik.
Néhány példa az elmúlt évekből:
Színművészet:
- Egervári György
- Gabnai Katalin
- Gyevi-bíró Eszter
- Sereglei András
- Golden Dániel
Képző- és iparművészet:
- Bálványos Huba
- Baranyai Zoltánné
- Bodóczky István
- Szabics Ágnes
Táncművészet:
- Kovács Henrik
- Ónodi Béla
Ezeket a kapcsolatainkat folyamatosan szélesíteni szeretnénk.
Hatékonyabb tehetség-követő módszereket szeretnénk kidolgozni és működtetni. Ezen felül nagyon fontosnak tartjuk a végzett munka minél szélesebb körben történő bemutatását, nyilvánosságra hozatalát. Ez a tehetségek követését is megkönnyíti, illetve a végzett munka eredményei, hatékonysága is jobban mérhető, értékelhető, így alapot képez az összehasonlításhoz, mérésekhez, kutatásokhoz.
Az Alapfokú Művészeti Iskolára alapvetően jellemző a nyitottság és az átjárhatóság, ezt a szellemiséget szeretnénk megtartani, ezzel elkerülve a bürokratikus működést. A tehetséggondozás során fontosnak tartjuk a személye kontaktusokat akár tanulókról, akár szülőkről, akár pedagógusokról van szó. Ez a személyesség tovább segíthet a "civil jelleg" fenntartásában.
Ezen kívül folyamatosan erősíteni szeretnénk az intézményes oktatások kívüli tevékenységkörünket, amelyhez elengedhetetlen tágabb közösségek, lakosság, civil szféra bevonása és a velük való együttműködés.