Intézményünk 66 éves múltra tekint vissza a klasszikus zenei nevelés területén. Az évtizedeken át végzett színvonalas tevékenységünk elismeréseként 2006-ban a Magyar Zeneiskolák és Művészeti Iskolák Szövetsége iskolánkat a „Magyar Művészetoktatásért” kitüntető címben részesítette, 2007-ben pedig elnyertük a „Kiválóra Minősített Művészetoktatási Intézmény” címet.
Iskolatípusunk alapvető feladata, mely Pedagógiai programunkban és Minőségirányítási programunkban is kiemelt szerepet kap a tehetségek felkutatása, gondozása, az értékes zene közvetítése és megszerettetése az egyéni és csoportos képzési formákon keresztül.
Ennek érdelében végzett tevékenységeink:
- B tagozatos, emelt óraszámú képzés biztosítása
- Tehetségkutató tanulmányi versenyek szervezése: intézményi (népdal és műdal éneklő verseny, fúvósok kamara versenye), megyei (Kamarazenei Találkozó - kétévente), országos szinten (Friss Antal Gordonkaverseny – három évenként)
- Zenei versenyekre, fesztiválokra történő felkészítés
- Felkészítés szakirányú továbbtanulásra
- Kamaracsoportok és zenekarok működtetése, minél több növendék bevonása
- Fellépési lehetőségek biztosítása a tehetséges növendékek számára
- Intézményi szintű együttműködések a tehetséggondozás területén (városi óvodákkal, iskolákkal, megyei zeneiskolákkal)
- Kapcsolat Reutlingen zeneiskolájával (testvérvárosi kapcsolat keretében)
A Zeneiskoláért Alapítvány célja: a zeneoktatás feltételeinek javítása, tanulmányi versenyek, hangversenyek, továbbképzések szervezése és pénzügyi támogatása.
Tevékenységünket települési hatókörrel kívánjuk megindítani. Folyamatos kapcsolatot tartunk fenn a szolnoki óvodákkal, általános és középiskolákkal, a megye zeneiskoláival, valamint a zeneművészeti szakközépiskolákkal. Iskolánk vezeti a város önkormányzati intézményeiben működő Művészetoktatási munkaközösséget, mellyel összefogjuk a különböző művészeti ágak művelőit, közös programokat szervezünk. Feladatunknak tekintjük az együttműködés formáinak bővítését, a partnerek körének szélesítését.
Az oktatási intézmények mellett fontos partnereink:
- Magyar Zeneiskolák és Művészeti Iskolák Szövetsége
- Zenetanárok Társasága
- Szolnoki Szimfonikus Zenekar
- Bartók Béla Kamarakórus
- Aba-Novák Kulturális Központ
- Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Pedagógiai Intézet
- Szolnok Városi Pedagógiai Szakszolgálat
Intézményünk alaptevékenységéből adódóan zenei tehetségek felkutatásával és gondozásával kívánunk foglalkozni.
Konkrét programok:
- Tehetségkutató programok az óvodákkal való együttműködés keretében
- VII. Megyei Kamarazenei Találkozó megszervezése
- Pedagógusok módszertani továbbképzése, tapasztalatcsere a tehetséggondozás területén
- Parádé ütő együttes megalakítása
- Kamara együttesek és zenekarok szerepeltetése iskolai, városi és regionális rendezvényeken, fesztiválokon
- Intézményünk biztosítja a szükséges infrastruktúrát és az emberi erőforrást.
- Tevékenységünket támogatja a Zeneiskoláért Alapítvány.
- A fenntarthatósághoz figyelemmel kísérjük és kihasználjuk a pályázati lehetőségeket.
Elsősorban aktív művészeti tevékenységet folytató pedagógusaink felkészültségére, tudására kívánunk továbbra is alapozni.
Segítő szakemberek:
Dr. Lucz Ilona, zongoraművész - DLA főiskolai docens SZTE
Lőrincz László, blockflöte művész - főiskolai docens SZTE
Maczák János, klarinétművész - tanszékvezető főiskolai docens, SZTE
Agócs Márta, gordonkaművész – Szent István Király Zeneművészeti Szakközépiskola és a kecskeméti Kodály Zoltán Zeneművészeti Szakközépiskola
Sándor Tímea, oboaművész – Kodály Zoltán Zeneművészeti Szakközépiskola, Debrecen
Szilágyi Pálma kürt-kamaraművész - Egressy Béni Zeneművészeti Szakközépiskola, Bp.
Szilágyi Gyula, zongora-orgonaművész – Volly István AMI, Kiskunlacháza
Birizló-Szabó Irén, klinikai és mentálhigiéniai szakpszichológus, individuálpszichológus, pszichoterapeuta – Szolnok Városi Pedagógiai Szakszolgálat
Császár István, pedagógiai szakértő – J-N-SZ Megyei Pedagógiai Intézet, Szolnok
- A versenyeken résztvevő növendékek száma, eredményessége
- Hangversenyeken fellépő növendékek száma
- Működő együttesek, zenekarok és az ezekben résztvevő növendékek száma
- Zeneművészeti szakiskolába felvett növendékek nyomon követése, szakmai visszaigazolása
- A partneri kör gazdagodása
- Partnereink igény és elégedettség-mérések eredményei
Munkánkat eddig is a nyitottság jellemezte, pedagógusaink elkötelezettek a gyermekek zenei nevelése, a művészet eszközeivel történő személyiségfejlesztés iránt.
Kiemelt figyelmet fordítunk a növendékeinkkel, szülőkkel és a partnereinkkel való személyes kapcsolatra, a rendszeres információcserére, a folyamatos partneri mérésekre, az intézményi tevékenység széles körű nyilvánosságára.
Építeni kívánunk a zenei nevelés területén tevékenykedő tehetségpontokkal való együttműködésre, tapasztalatcserére, a jó gyakorlatok megismertetésére.