A Debreceni Egyetem Balásházy János Mezőgazdasági és Közgazdasági Gyakorló Szakközépiskolája a régió mezőgazdasági és közgazdasági szakembereinek a képzésével foglalkozik a régióban. Diákjaink jelentős
része hátrányos helyzetű, vidékről esetleg tanyáról bekerült fiatal.
A diákok között mindig van egy-egy olyan csoport, amelyik kedvelik és művelik az irodalmat. Intézményünk vezetése kiemelt szerepet szán e tehetséges diákok támogatására, patronálására.
Már több éves múltra tekint vissza az Irodalmi kör működése. A csoport munkája sokrétű, hiszen vers- és prózaírók, drámairodalmat és színházat kedvelők illetve fiatal versmondók, színész "palánták" egyaránt tagjai a közösségnek. A rendszeresen megtartott foglalkozásokon irodalmi témákat dolgozunk fel, de az általuk írt műveket is megbeszéljük. Különböző írásgyakorlatokat végeznek. A kimagasló alkotásokat az iskola Újságban közöljük.
Irodalmi műsorokat készítünk egy-egy alkalomra. Rendszeresen járunk színházba, és a látott műveket megbeszéljük.
A tehetséggondozó műhelyt szakképzett és tapasztalt pedagógusok irányítják, akik elhivatottságot éreznek a diákok patronálása iránt.
Az Irodalmi kör tagjai középiskolai diákjaink közül kerülnek ki, akik tehetségesek az irodalom területén. Fiatal diákírók, előadók, versmondók és műkedvelők tartoznak a csoportba. Sok tanuló hátrányos helyzetű, akikkel kiemelten fogalakozunk.
Elsődleges feladatunk, az irodalom különböző területeinek a művelőit összefogni.
Diákírók, előadók, versmondók, színészpalánták és az irodalmat
szeretők csoportja.
Ezeket a területeket szeretnénk erősíteni:
- Tervezünk irodalomelméleti és gyakorlati órákat. / műnemek és műfajok/
- Színházlátogatás, múzeumlátogatás,.
- Újságírás és szerkesztés.
- Irodalmi műsor készítése és előadása.
- Filmes óra, ahol filmértelmezés és elemzés szerepel.
- Versíró gyakorlatok. Versmondások stb.
- Sajtóműfajok újságírás és szerkesztés.
Az Irodalmi kör havonta 4-5 alkalommal tart foglalkozásokat intézményünkben és kihelyezett órákat például: Színházlátogatás, múzeumok, Hajdú-Bihari Napló szerkesztősége stb.
Az Irodalmi kör anyagi hátterét pályázatok segítségével kívánjuk biztosítani : NTP-OKA-II:/ 1 számú pályázaton szeretnénk részt venni.
A pályázatot egy 60 órás Irodalmi kör működésére írtuk meg.
VÉGSHEŐ DIÁNA
Középiskolai tanár / magyar/
Emelt szintű képzés
Társadalomismereti továbbképzés
ELO / etikett / képzés
3 drogprevenciós -életvezetési-mentálhigiénés tanfolyam
6 éve osztályfőnök
Kompetencia alapú oktatásban részt vesz 3 éve.
Rendszeresen patronálja a tehetséges versmondó diákokat
intézményünkben. A diákírók munkáját pályázatokra küldi el, és
versenyekre viszi a hallgatókat. Több irodalmi műsort készített a
tehetséges diákokkal.
BIKESICSNÉ ORSZÁG KATALIN - szakvizsgázott magyar-történelem szakos középiskolai tanár
Kulturális menedzser- szabadidő szervező
Drámajáték oktatásával is foglalkozik.
Társadalomismereti továbbképzés és oktatás.
Emelt szintű magyar továbbképzés.
16 éve osztályfőnök.
4 éve vesz részt a kompetencia alapú oktatásban, /150 óra továbbképzés /
Több éve vezet irodalmi tehetséggondozó szakkört. Összefogja a
tehetséges fiatalokat , és patronálja őket.
Több irodalmi műsort készített a diákok alkotásaiból. Versenyeken
szerepelteti hallgatóit. Iskola Újságban jelenteti meg a diák szerzők
műveit.
GODÓ LÁSZLÓ:
Középiskolai tanár / történelem-földrajz/
1 drogprevenciós -életvezetési- mentálhigiénés tanfolyam
a mérés és értékelés lesz a feladata a kollégának.
Az foglakozásokat képességet és készséget felmérő teszttel fogjuk mérni, az év elején és a végén.
Továbbá irodalmi műsor készítését is tervezzük, ahol a közönség méri a produkciót. Iskolaújság elkészítése után az olvasók véleménye is visszajelzésként szolgál.