Iskolánk eddig is kiemelten kezelte a tehetséggondozást, de nem kapcsolódtunk be a tehetségpont hálózatba.
Minden műveltségterületen kutatjuk a tehetséges gyerekeket, igyekszünk minden tehetségígéretet felfedezni, fejleszteni és nyomon követni. Néhány területen kimagasló eredményeink születnek.
A német és angol nyelv oktatását emelt szinten is oktatjuk. Tanulmányi kirándulásokon német és angol nyelvterületen eredeti környezetben gyakorolhatják a nyelvet a tanulók.
A testnevelés és informatika oktatást is emelt szinten végezzük, matematikából 7-8. osztályban nívócsoportokban dolgozunk.
A többi tantárgy esetében differenciált oktatást folytatunk.
Iskolánk a városi sakkoktatás fontos bázisa. Az országos versenyeken is eredményesen szerepelnek tanulóink.
Kiemelten kezeljük a környezeti nevelést. Az alsó tagozatos tanulóink erdei iskolában vesznek részt. Intézményegységünk 2005-ben, 2008-ban és 2011, székhelyiskolánk 2007-ben és 2010-ben elismerésként elnyerte az Ökoiskola címet.
Sporteredményeink kiemelkedőek, főként úszásban, atlétikában.
Felnőtt és gyermek galériát működtetünk, ahol a tehetséges tanulóink és sikeres képzőművészek alkotásai tekinthetőek meg.
Intézményünkben működik a Farkas Ferenc Alapfokú Művészeti iskola népzenei, néptánc és képzőművészeti szakköre, főként iskolánk tanulóival.
Megrendezzük minden évben a város és városkörnyék iskolai kórusainak a Kodály Zoltán Kórustalálkozót, idén már 22. alkalommal.
Ebben a tanévben már 9. alkalommal szervezzük meg a megyei Kőrösi Csoma Sándor Szövegértő Versenyt. Az elmúlt évben 36 zalai iskola 290 tehetséges tanulója vállalkozott a megmérettetésre.
Pétery Sándor tiszteletére minden év májusában megyei szintű tanulmányi versenyt és művészeti vetélkedőt (mesemondás, népdaléneklés, rajz, matematika - alsósoknak, angol és német társalgási verseny, magyar nyelvtan levelezős verseny - felsősöknek) hirdetünk meg.
2007 óta szervezünk projektnapokat, minden évben más-más tudományterületet, témát járunk körbe.
Hatókörünk szeretnénk kiterjeszteni Nagykanizsa város és városkörnyék, illetve a megyei versenyek megszervezésével egész Zala megye területére.
Együttműködünk más tehetségpontokkal (Pannon Egyetem, Zala Megyei Pedagógiai Intézet, Piarista Általános Iskola és Gimnázium). Munkájukba bekapcsolódva szeretnénk átvenni a jó gyakorlatokat és célunk: közös tehetségfejlesztő műhelyek létrehozása.
Igyekszünk jó partneri viszonyt működtetni a város általános iskoláival, középiskoláival, óvodáival, alapfokú művészeti iskolával, közművelődési intézményekkel, múzeummal, civil szerveződésekkel. (Közös programok, közös projektek, versenyek, találkozók, nyílt napok.)
A projektnapok, témahetek megszervezését segíti a Nagykanizsai Amatőr Csillagász Egyesület, Élettér Természet és Állatvédelmi Egyesület, a Zalai Matematikai Tehetségekért Alapítvány. A helyi sportklubok, egyesületek támogatására is számíthatunk.
A tanulók szüleivel, iskolánk alapítványának kuratóriumával, szponzorokkal, támogató magánszemélyekkel is szoros kapcsolatot tartunk.
A tehetségazonosítás és -fejlesztés mellett a tehetségek közvetítésére is nagy gondot fordítunk, így a tehetséggondozásban érintett és érdekelt intézményekkel, szerveződésekkel folyamatos kapcsolatban vagyunk.
Továbbra is megszervezzük a megyei Kőrösi Csoma Sándor szövegértő versenyt, a Péterfy Sándor tanulmányi és művészeti versenyt és a város és városkörnyéki iskolák kórusainak találkozóját.
A városi, megyei, országos tantárgyi versenyekre felkészítjük tanulóinkat, eredményes szereplésüket jutalmazzuk.
Iskolai galériánkon havonkénti váltásban bemutatjuk tehetséges tanulóink alkotásait és sikeres felnőtt képzőművészek alkotásait.
A Hevesi Sándor Művelődési Központban minden év májusában kulturális bemutatót tartunk iskolánk tanulóinak közreműködésével és májusban a művelődési ház Ifjúsági Galériáján kiállítjuk a legszebb képzőművészeti alkotásokat is.
Továbbra is vállaljuk a városi, megyei sakkversenyek megrendezését.
Részt veszünk a városi, megyei , országos sportversenyeken, diákolimpián. A tehetséges tanulókat a versenysport felé irányítjuk.
Dráma szakkört működtetünk.
Természettudományi projektnapjainkra meghívjuk a város általános iskoláit is, tudományos diáktalálkozót szervezünk.
Óvodásoknak nyitott napot, sportversenyt szervezünk.
Szakmai találkozót szervezünk a tehetséggondozásban érintett pedagógusok számára.
Nyári táborunkban tehetségfejlesztést segítő kézműves programokkal várjuk a tanulóinkat.
Megemlékezünk a jeles napokról (ünnepség, vetélkedő, témanap, előadás, filmvetítés, kirándulás, faliújság).
Tantárgyakhoz kötődő pályázatokon részt veszünk.
A továbbtanulókat a középiskolák nyílt napjaira, versenyeire irányítjuk.
Alsó tagozatos tanulóinkkal meglátogatjuk a Farkas Ferenc Zene- és Aranymetszés Művészeti Iskola foglalkozásait.
Legeredményesebb tanulóinkat javasoljuk a Tehetségígéretek díjra vagy a Jó tanuló - jó sportoló címre.
Iskolánk alapítványai segítik tehetséggondozó munkánkat (nevezési díjak, utazási költségek, jutalmak, anyagköltségek, technikai eszközök).
Programjaink támogatására pályázatokat nyújtunk be. Saját erőforrásaink fokozott bevonásával, önkéntes feladatvállalásokkal és egyéni felajánlásokkal igyekszünk a költségeket csökkenteni. A takarékosságot mindenkitől megköveteljük.
A tanulók szüleinek a támogatásával végezzük munkánkat.
Igyekszünk minél több társadalmi és civil szervezetet megnyerni tehetséggondozásunk támogatásához, szponzorálásához.
Tehetségek felismerését és fejlesztését javarészt iskolánk pedagógusai végzik, akik folyamatos továbbképzéssel mélyítik ez irányú tudásukat. Nevelési értekezleteinkre e témában jártas előadókat hívunk meg: pl. dr. Nagy József - pszichológus, dr. Gyarmathy Éva - pszichológus, Görög Ibolya - protokoll tanácsadó.
Munkánkat segíti még:
- Lőrincz Ildikó pszichológus
művészeti iskola oktatói
- Térségi Pedagógiai Szakszolgálat munkatársai
Zala Megyei Pedagógiai Intézet - Komplexen funkcionáló Zala megyei tehetségeket segítő program
Pannon Egyetem
Tehetséggondozó munkánk hatékonyságát , eredményességét bizonyítják a versenyeredményeink, a továbbtanulói visszajelzések, a fellépések sikeressége, a kiállítások népszerűsége, a kompetencia mérés eredménye és a Comenius 2000 minőségbiztosítási program mérési eredményei.
Az eredményesség növelése érdekében további délutáni önkéntes programokat (sportkör, énekkar, szakkörök, vetélkedők, kirándulások, múzeum- és színházlátogatások, klubok) szervezünk.
A térségi Pedagógiai Szakszolgálattal együttműködve pszichológiai vizsgálatokat végzünk a kreativitásra, az általános intellektuális képességekre, a tanulás motivációira, az egyén által alkalmazott tanulási stratégiákra, a reális önismeretre fókuszálva.
Pedagógusaink elkötelezettek az élményt nyújtó oktatás mellett, a foglalkozások oldott légkörben folynak.
Megadjuk és elvárjuk egymás tiszteletét felnőtt-felnőtt, felnőtt gyermek viszonylatban is.
A tehetségfejlesztés során a háttérben munkálkodó, segítő tanár, mentor szerepkör kialakítása a célunk.
A tanórán kívüli foglalkozásokon a részt vétel önkéntes, szabadabb.
A tehetségfejlesztést nemcsak iskolai keretekben végezzük, hanem közművelődési intézményeket (múzeum, színház, mozi), tábort, erdei iskolát is igénybe veszünk.
Iskolánk honlapján folyamatosan közzé tesszük eredményeinket, ezekről tudósítjuk a helyi médiákat is.
Törekszünk minél szélesebb társadalmi támogatást szerezni a szakmai- és civil szervezetek bevonásával.
A tehetségfejlesztést a szülőkkel egyeztetve végezzük, odafigyelünk a szülők véleményére, igényeire is.
A hátrányos helyzetű tehetséges gyermekek fejlődését fokozott figyelemmel kísérjük és segítjük az esélyegyenlőségük érvényesülésének érdekében.