Iskolánk egy többcélú intézmény, ahol működik alapfokú művészeti iskola intézményegység is. Itt kiemelt szerepe van a zenei- és képzőművészeti területen tehetséges tanulók azonosításának, tehetséggondozásának. Pedagógusaink évek óta végzik kimagasló tehetséggondozó munkájukat, versenyfelkészítést, tehetséggondozó tábort, tanórán kívüli tevékenységeket szerveznek. Grafika és festészet tanszakos növendékeink rendszeresen küldenek be pályaműveket rajzpályázatokra. Népi énekeseink évente 5-8 megyei, regionális, országos felmenő rendszerű minősítőkön, versenyeken szereznek kiváló, arany, kiemelt arany minősítéseket. Egyik pedagógusunk elvégezte a MATEHETSZ által szervezett 30 órás akkreditált továbbképzést tehetséggondozás témakörben.. Az érdeklődő fiatalok számára tantestületünk pedagógusai tudnak nyújtani szakszerű, igényes tehetségazonosító és tehetségfejlesztő programokat, tevékenységeket. Kiemelt fontosságúak a tanulmányi versenyek, az ezen való részvételre iskolánk biztosítja az útiköltség térítést, nevezési díjakat. Pályázati lehetőségek keresésével próbáljuk még sokszínűbbé, gazdagítóbbá tenni tehetséggondozó munkánkat.
Alapfokú Művészeti Iskola Intézményegységünk fenntartója a Várpalotai KLIK - ehhez a Tankerülethez 11 általános iskola tartozik - alapfokú művészetoktatást intézményegységünkön kívül csak egy iskolában lehet igénybe venni ezek közül az iskolák közül. A településen, Berhidán 2 óvoda, és még egy általános iskola működik. Jó kapcsolatot ápolunk a környékbeli, tankerületünkön kívül eső iskolákkal is, amelyek egyházi, illetve magán fenntartásúak. Tanulóink gyermekanyagát főleg a település 2 általános iskolájából merítjük, de az említett környékbeli iskolákban is keresünk zenei, képzőművészeti tehetségeket. Tehetségprogramjainkat lehetőség szerint minél nagyobb területi összefogással kívánjuk lebonyolítani a jövőben. Tehetségazonosítást jelenleg is végzünk a helyi óvodákban és általános iskolákban, programjainkra a felhívásokat szintén térségi szinten hirdetni szoktuk. Kiemelten fontos terület a szociokulturálisan hátrányos helyzetű tehetségek gondozása művészeti iskolánkban. Több éve kiemelkedő eredményeket értünk el ezen a területen, több pályázati lehetőséggel éltünk: tehetségtáborok, tehetségműhelyek szervezésével, valamint rgionális, megyei, és országos kiemelkedő versenyeredményekkel. A helyben tevékenykedő motivált, érdeklődő pedagógusokat tájékoztatjuk, és alkalomadtán bevonjuk tevékenységünkbe - Mentoráló Intézmény Tanúsítvánnyal rendelkezünk, melynek során a 2014/2015 tanévben a szociokulturálisan hátrányos helyzetű tehetségek kognitív képességének, kreativitásának fejlesztését célzó módszertani modell disszeminációját valósítottuk meg. Évente több tehetséggondozással kapcsolatos programot tervezünk tartani, amelyek lehetnek tehetségműhelyek, tehetségtáborok, de lazító, közösségépítő programok is. A helyi kulturális intézményekkel is szoros kapcsolatot kívánunk kialakítani, a tehetségpont által gondozott tehetségek így meg tudnak mutatkozni kulturális rendezvényeken is.
Az iskolánkban működő tanszakokhoz kapcsolódó tehetségterületek tehetségformáival tervezzük a foglalkozást. Elsősorban térbeli-vizuális, és zenei tehetségekkel fogunk kiemelten foglalkozni. Hangsúlyos szerepet kap a szociokulturálisan hátrányos helyzetű tehetségek azonosítása, gondozása. Folytatjuk a Mentoráló Intézmény program keretében módszertani modellünk disszeminációját is. Grafika-festészet tanszakosaink minél több rajz- és képzőművészeti pályázaton való részvételét szorgalmazzuk. Népi énekeseink évek óta kimagaslóan szerepelnek megyei, területi, regionális, országos felmenő rendszerű versenyeken. Az ő versenyfelkészítésük is kiemelt szerepet kap a tanév során, valamint célunk lesz az ő eljuttatásuk minél több versenyre. Intézményegységünk 6 alkalommal rendezettt népzenei versenyt és hirdetett rajzpályázatot Veszprém - Somogy- és Fejér megyei hatókörben, ezt a versenyt is tervezzük folytatni a 2015/2016-os tanévben. A versenyfelkészítés, és a versenyeken való részvétel mellett tervezzük, hogy valamilyen pályázati forrásból gazdagító, dúsító, lazító programokat is le tudjunk majd bonyolítani, pl. koncert látogatás, tanár - diák - szülő közös kirándulás. Amennyiben pályázati forráshoz jutunk, tehetségtábort is szervezünk a tanévet követő nyári szünetben.
Intézményegységünk pedagógusai elkötelezettek a szociokulturálisan hátrányos helyzetű tehetséggondozás területén. Tervezzük, hogy tehetségpont regisztrációnk után pedagógusainkat ösztönözzük arra, hogy minél több ismeretet szerezzenek, képezzék magukat a tehetséggondozás területén, valamint pályázati lehetőségeket keresünk ennek finanszírozására. Iskolánk fenntartója az éves munkatervben előre rögzített igények szerint biztosítja azokat a többlet költséggel járó kiadásokat (nevezési díjak, utazási költség, változatos grafikai - festészeti eszközök biztosítása), melyek segítik pedagógusaink tehetséggondozó munkáját.