A Kiskunfélegyházi Platán Utcai Általános Iskola 2011-ben vált tehetségponttá, majd 2014-ben elnyerte a kiváló minősítést, melyet 2018-ban újból sikerült megvalósítani. 2021-ben szervezeti változás következett be iskolánk életében, mert a korábbi összevont iskolából kiválva önálló intézményként folytattuk működésünket. A korábban megvalósított tehetségterületekből kívánjuk folytatni az idegennyelvi területet. Iskolánkban 3. évfolyamtól oktatjuk az idegen nyelvet heti egy órában. Negyedik évfolyamtól heti 3 és ötödik évfolyamtól már heti 5 órában. Ennek az emelt óraszámnak köszönhető, hogy tanulóink kiválóan helytállnak a középiskolákban, kiemelkedő nyelvtudással rendelkeznek, illetve sokan választják a későbbiekben hivatásukká az idegen nyelvet. Iskolai szinten angol nyelvi versmondó versenyt és angol-német helyesírási versenyt rendeztünk az elmúlt években, mely nagy sikert aratott. Tervezzük ennek kiterjesztését a városi iskolák tanulóira is. Folyamatosan versenyeztetjük diákjainkat, akik kiváló eredményekkel büszkélkedhetnek. A másik tehetségterület iskolánk egyik kiemelkedően teljesítő szegmense a környezettudatosság, a környezetvédelem. Intézményünk tantestülete elkötelezett az iránt, hogy diákjaink környezettudatosan éljenek. Iskolánk alapító igazgatójának álma a környezetét óvó-védő kisdiák, aki szüleivel tanáraival együtt védi környezetét. A Platán iskola méltán viseli a következő címeket: Ökoiskola, Madárbarát, Energiahatékony, Fogyasztói tudatosságra nevelő. Ezeket a címeket azonban nem elég megszerezni, hanem a benne rejlő értékeket folyamatosan képviselnünk kell, melyet mi platánosok rendszeresen meg is valósítunk. Szelektíven gyűjtjük a szemetet, papírgyűjtést rendezünk évente kétszer, használt ruhagyűjtési akciókat szervezünk, kupakot gyűjtünk beteg gyermeknek, PET-palack gyűjtő versenyt szervezünk, elemgyűjtésben veszünk részt, energiakommandót üzemeltetünk, iskolakertet gondozunk és még számos egyéb vállalásaink vannak minden évben. Diákjainknak tehetséggondozó szakköröket szervezünk idegen nyelv és természettudományos tantárgyakból. A társadalomtudományok területén belül kiemelt figyelmet fordítunk a történelem- és magyar tantárgy gondozására. Kiskunfélegyháza helyismereti értékeit évek óta szakkör formájában népszerűsítjük a diákok körében. Magyar tantárgyból számos országos, megyei és helyi versenyen indítjuk diákjainkat, kiemelkedő eredményeket érünk el. Az élethosszig tartó fizikai aktivitás jelentőségét, az egészségtudatos életvezetést, a szemléletformálást, a helyes életmódra való nevelést, az idegen nyelvek ismeretét kiemelkedően fontosnak tartjuk az iskoláskorú diákok és családjaik körében. Tanítási órákon, tehetséggondozó foglalkozásokon, szakköri órák keretein belül arra törekszünk, hogy a képességek kibontakoztatásával a tanulók személyiségét sokoldalúan fejlesszük. Elért eredményeink tükrében büszkék vagyunk azokra a diákjainkra, nevelőinkre, akik szívügyüknek érzik a tehetséggondozást.
A tehetségpont hatókörét helyi szinten kívánjuk elkezdeni, a tehetségpontot az intézményen belül kívánjuk működtetni. Az iskolában működő szakmai munkaközösségekre alapozzuk a tevékenységet. Ez jelenti a feladatok lebontását, az információk átadását, szervezését, illetve a konkrét szakmai tevékenységet. A városban megtalálható társintézményekkel továbbra is folytatnánk a már megkezdett munkát (Egészségfejlesztő Iroda, Művelődési ház, Kiskun Múzeum, Városi Könyvtár). Argos Állatvédelmi Egyesület, Magyar Madártani és Természetvédelmi Egyesület. Ezek a kapcsolatok már élő tematika alapján működnek, de szeretnénk szorosabbra fűzni együttműködésünket és megállapodást kötni azokkal a szervezetekkel, amelyekkel még nincs kapcsolatunk. Az elkövetkezendő években az óvodákkal is folytatjuk a korábbi évek jó tapasztalata alapján kidolgozott programjainkat. A madárodú készítés és azok kihelyezése szűkebb és tágabb környezetünkbe projekt évek óta kiválóan működik. Ezt a kezdeményezést az évek múlásával városhatáron kívülre is szeretnénk eljuttatni. Nemzetközi könyvjelzőcsere programban veszünk részt évek óta, melyet tovább szeretnénk folytatni. Az Iskolai Könyvtárak Nemzetközi Szervezete évek óta szervez az Iskolai Könyvtárak Nemzetközi Hónapja alkalmából nemzetközi könyvjelzőcsere-programot. Az olvasást és az iskolai könyvtárakat népszerűsítő programban lelkesen tevékenykedünk. A projekt lényege, hogy a különböző országokból jelentkező iskolai könyvtárakat a nemzetközi szervezők összesorsolják és így megkapják az egymásnak készített könyvjelzőket. A helyismereti szakkör Félegyháza értékeivel ismerteti meg az érdeklődő diákokat, ennek keretén belül rendkívül szoros az együttműködés a városi közintézményekkel: Petőfi Sándor Városi Könyvtár, Kiskun Múzeum, Városi Levéltár, Tourinform iroda. A szakkörös diákok betekintést nyerhetnek a közintézményekben őrzött kulturális javak, források, leletek „életébe”. A szakkört vezető mesterpedagógus folyamatosan viszi a tanulókat a társintézményekbe és az itt szerzett tudást átadják az alsóbb évfolyamos diákok számára az iskolában. A program mesterprogram keretében történik és a városi iskolák számára is elérhetővé válnak eredményei. A programnak köszönhetően a helyismeret iránt érdeklődőket hatékonyan be tudjuk vonni a megkezdett munkába és népszerűsíteni városunk történelmét. Városunk 2024-ben ünnepli fennállásának 250. évfordulóját. A program keretén belül tervezzük felvenni a kapcsolatot az óbecsei Petőfi nevét viselő iskolával, méltó emléket állítva városunk nagy költőjének. Az óbecsei Than emlékház ötvözi a természettudományos és történelmi-irodalmi kapcsolódás lehetőségeinek elemeit. Ezekből a tantárgyakból tehetséges diákjainkat folyamatosan versenyeztetjük. Tehetséges diákjaink évek óta kiváló eredményeket érnek el a különböző történelem versenyeken, köszönhetően az évek óta folyó tehetséggondozó munkának.
Iskolánk évtizedek óta kiemelten kezeli a tehetséggondozást, éppen ezért jelöltük meg ezeket a specifikus tehetségformákat, a tehetségazonosítást, a tehetségfejlesztést és a tehetség tanácsadást. A következő évben hagyományainkhoz híven tovább folytatjuk megkezdett eddigi tevékenységeinket. Iskolánk elkötelezett a fenntartható fejlődés iránt, ezért minden évben csatlakozunk a Fenntarthatósági témahéthez. Fontos, hogy a fenntarthatóság hangsúlyossága egyre erőteljesebb legyen az egész tanulói és dolgozói közösség számára. A fenntarthatósági témahét célja: a környezet védelme és a fenntarthatóság, melynek érdekében egyre több civil, szervezet és önkormányzat tesz lépéseket, kezdeményezéseket. Globális felmelegedés, vízhiány, csökkenő energiakészlet, klímaváltozás. Ezek a veszélyek fenyegetik Földünket, ha gyorsan nem változtatunk szemléletünkön és magatartásunkon. A szemléletváltásra a gyermekek a legfogékonyabbak, épp ezért fontos, hogy már iskolás korban megismerjék a téma fontosságát és felfigyeljenek személyes érintettségükre, hiszen kis odafigyeléssel ők is sokat tehetnek a Föld védelméért. Célunk, hogy a szemléletformálás, a helyes életmódra való nevelés ne csak a természettudományos órák keretében történjen, hanem mindenki elengedhetetlen kötelességének érezze. A helyes szemlélet kialakításánál legfontosabbnak a személyes példamutatást tartjuk. Diákjaink közül sokan választják hivatásuknak a környezetvédelmet, ezt a középiskolák visszajelzéseiből tudjuk. A beválogatás során figyelembe vesszük a természettudományos órákon való aktivitást és komoly érdeklődést. A tárgyi tudás mellett legalább olyan hangsúlyos a környezet iránti felelősségvállalás képessége. 2024-ben 13. alkalommal kerül sor a Fekete Pál-emlékverseny meghirdetésére. A szervezést a Fekete családdal együttműködve szervezi iskolánk évek óta. Méltó módon emlékezünk Fekete Pálra, a kiváló magyar és történelem szakos tanárra és országgyűlési képviselőre. A verseny megrendezése komoly előkészítő munkát igényel. A diákok beválogatása a csapatba az órákon mutatott lelkesedés, a felkészüléshez való hozzáállás alapján történik. Mindkét területen igyekszünk minél korábban felismerni a tehetségígéreteket.
Iskolai tevékenységeink egyik fontos területévé válik a közeljövőben a tehetséggondozás folyamatának szabályozott működtetése, értékelése. Folyamattérkép készítésével, a résztvevők feladatainak pontos meghatározásával, intézményi munkatervvel kívánjuk a napi gyakorlati munkát megalapozni. Az eredményesség értékelésekor minden pedagógusnál tervezzük vizsgálni a tehetséggondozásban betöltött szerepét. Kérdőívekben (szülők, tanulók) keretében érdeklődünk erről. Ezzel a módszerrel képet kapunk a szaktanárok tehetséggel kapcsolatos attitűdjéről; a minőségirányítási munkát záró komplex értékelésben pedig önkéntes és a vezetőséggel egyeztetett fejlesztési célokat határoznak meg a kollégák ebben a témában is. A szülőket a beválogatás során folyamatosan tájékoztatjuk a tehetséggondozás menetéről, személyre szóló tájékoztatást kapnak gyermekeik előre haladásáról. Biztosítjuk a rendezvényeken történő részvételüket, így folyamatosan végig kísérhetik a fejlődési útvonalat. A szakkörök eredményességéről egyrészt a versenyeredményeink tanúskodnak, másrészt a folyamat követése kapcsán, tanév végén a munkaközösségek beszámolójában kiemelt szerepet kap a tehetséggondozó munka értékelése. Az intézményi együttműködés keretein belül más iskolák, tehetséggondozó műhelyek eredményeit vizsgálva, megismerve összehasonlíthatóvá válnak a mi tevékenységeink. Az iskola alapítványa célrendszerének megfelelően támogatja elképzeléseinket.