Az Eck Imre Alapfokú Művészetoktatási Intézmény 2004 óta működik zeneművészeti, táncművészeti és színművészeti ággal. 2007-ben Kiválóra Minősített Alapfokú Művészetoktatási Intézmény lett. Nevelő-oktató munkánk célja az "erkölcsi jellem" kialakítása, melynek alapja az ember méltóságának elve. A leginkább követendő nevelési stílus a szeretet, törődés, gondoskodás, felelősségtudat és tisztelet az egymás iránti kapcsolatokban. Célunk a tehetségek felismerése, felkészítése, segítése és művészetek szeretetére való nevelés. Különösen nagy hangsúlyt fektetünk a hátrányos helyzetű fiatalok művészeti nevelésére. Iskolánk létrehozásakor alapvető szempont volt, hogy városunk neves művészeivel és kiváló pedagógusaival dolgozhassunk. Jelenleg 5 telephellyel működünk, melynek bővítését tervezzük. Tanulóink általános iskolás, középiskolás és egyetemista korosztályból kerülnek ki. Munkánk sikerességét több városi, megyei illetve országos versenyen elért 1-3 helyezés tükrözi. A Pécsi Művészeti Gimnázium és Szakközépiskolába, valamint PTE Művészeti karára több diákunk felvételt nyert.
Megalakítandó tehetségpontunkat regionális hatókörre szeretnénk kiterjeszteni. Iskolánk 2011 szeptemberétől a fenntartóváltással egy olyan szervezettel került szoros kapcsolatba, amely a diák és gyermekszínjátszást szívügyének tekinti. Két országos diákszínjátszó találkozót szervezett, évente szervez regionális és megyei gyerek és diákszínjátszó találkozókat és idén országos diákszínjátszó tábort szervez, mert az eddigi regionális tábor kinőtte magát.
Szoros kapcsolatot folytatunk-ápolunk a Budai-Városkapu Iskola Bártfa utcai Intézmény Egységével, a Kovács Béla Általános Iskolával, a Pécsi Művészeti Gimnázium és Szakközépiskolával, mely Regionális Akkreditált Kiváló Tehetségpont, különösen a dráma és zene tagozatával, a Kodály Zoltán Gimnáziummal, a Gandhi Közalapítványi Gimnázium és Kollégiummal, PTE Deák Ferenc Gimnáziummal, PTE Művészeti Karával.
Elsősorban a zene és színjáték területén tehetséges tanulók, segítése, felkészítése a célunk. Különös gondot fordítunk a hátrányos helyzetű fiatalok felkarolására. Ebben főként a Gandhi Gimnáziummal és a Bártfa Utcai Általános Iskolával szeretnénk kiemelten együttműködni. Diákjaink részére külön programokat szervezünk. A különböző tanszakok szoros együttműködésére törekszünk, közös produkciókat hozunk létre. Városi, megyei rendezvényeken szerepelnek növendékeink. Kiemelt jelentőségű programunk minden évben, az Adventi koncert (Dóm múzeum) és az Eck Nap (Pécsi Horvát Színház). Terveink között szerepel nyári tábor szervezése, városi, megyei, országos versenyek, szervezése, lebonyolítása.
Pályázatok beadásával, szponzorok felkutatásával, jótékonysági bemutatók szervezésével tervezzük biztosítani a program fenntarthatóságát.
Intézményünkben 16 pedagógus dolgozik, ebből 7 művésztanár. Iskolánk 2012-ben beadja TÁMOP-3.4.3-11/2 "Iskolai tehetséggondozás" című pályázatát. 5 tanárunk vállalta, hogy akkreditált továbbképzésen vesz részt. Tevékenységünket segítik és ismerik:
- Kertész Attila - Liszt díjas karnagy
- Fükéné Walter Mária - Pécsi Művészeti Gimnázium és Szakközépiskola címzetes igazgató
- Bukszár Márta - operaénekes Pécsi Nemzeti Színház (iskolánk tanára)
- Horváth István - operaénekes (iskolánk tanára)
- id. Bagossy László - rendező (iskolánk tanára)
- Tóth Zoltán - drámapedagógus
- Kárpáti Péter - Színház és Filművészeti Egyetem - adjunktus
- Háy János - drámaíró
- Lovasi András - zenész
- Regős János - Magyar Színjátékos Szövetség elnöke
- Sramó Gábor - Bóbita Bábszínház igazgatója, Pécsi Horvát Színház
- Vidákovics Szláven - színművész, igazgató. Fenntartónk az Apolló Kulturális Egyesület a Magyar Drámapaedagógiai Társaság, a Magyar Színjátékos Szövetség, a Független Előadóművészeti Szövetség, az Országos Diákszínjátszó Egyesület tagja.
Színjátszóik az ország összes versenyén az elmúlt öt évben fődíjat hoztak el.
Valamennyi tehetségterületen számba vesszük a növendékek egyéni és közösségben elért eredményeit, sikereit, a változásokat, a kimutatható fejlődést Nagy hangsúlyt fektetünk az órai munka minőségére. Az iskolából kikerülő, továbbtanuló/pályára kerülő növendékek nyomon követésével a visszajelzések, megerősítések hangsúlyaival erősíthetjük a tehetségfejlesztés programját. A tehetségfejlesztésben résztvevő, eredményesen, sikeresen dolgozó növendékek és pedagógusok munkájának elismerésére fokozott figyelmet fordítunk, dicséretekkel, elismerésekkel, díjakkal, jutalmakkal, a fejlődés/fejlesztés eredményeinek a nyilvánosság elé tárásával.
Iskolánk jellegéből adódóan magától értetődő a személyes jelleg, az egyénre szabott fejlesztés. Nem csak a zenei órákon, ahol a tanár egyénileg foglalkozik a tanulóval, hanem a csoportos órákon (színjáték, tánc) is a közösség minden tagját külön személyiségként kezeljük, igyekszünk mindenkiben az erős oldalt fejleszteni, a gyengébb oldalt felzárkóztatni. Ebben a szellemben dolgoztunk eddig is és tehetségpontként is ezt tartjuk fő feladatunknak.