2010/2011-es tanévtől a helyi iskolában logikai és drámapedagógiai tehetségműhelyt állítottunk fel, amely azóta más környező településen is sikeresen működik.
Délutáni szabadidős foglalkozás keretében a gyermekek az alábbi programokon vehettek részt: - kézműves kuckó, nyelvi játékok, tanulási készségfejlesztés, néptánc, melyeket tanító-óvodapedagógusok illetve tánc- drámapedagógus, népi játszóház vezető, angol tanító és gondolkodásfejlesztő szakemberekkel biztosítottunk.
A tehetségazonosítást, a szakmai programok kidolgozását, és a tanácsadást tehetséggondozásban jártas (tehetségfejlesztő szaktanácsadó) pszichológus koordinálja.
Mivel településünkön és a környező településen már jól működnek tehetségműhelyeink, így szeretnénk programjainkat, rendezvényeinket, tehetségnapunkat kistérségi szinten kiterjeszteni. Nonprofit Kft-nk szakemberei jó kapcsolatot ápolnak a környező települések iskoláival, civil szervezeteivel.
Tehetségműhelyünk munkáját szeretnénk megismertetni a környező települések pedagógusaival, bízva abban, hogy ezáltal segíthetünk a kistérségben működő iskoláknak, civil szervezeteknek a tehetséges gyermekek azonosításában, fejlesztésében. Új tehetségműhelyeket szeretnénk létrehozni valamint szolgáltatásunkat bővítenénk tehetségazonosítással, tehetségtanácsadással.
Az előző években sikeresen működött logikai, táblás játék műhelyünk, így elsősorban a kreatív, intellektuális tehetségekkel foglalkozunk (nagy hangsúlyt fektetve, a náluk jellemzően gyengébb szociális képességekre). De drámapedagógiai műhelyünk során foglalkozunk a nyelvi, inter- és intraperszonális tehetségekkel, valamint a nép játékok, néptánc során a testi kinesztetikus, és zenei tehetségekkel, alkotó műhelyünkben pedig a térbeli-vizuális területen kiemelkedő gyerekekkel.
Az első évben az alábbi programokkal szeretnénk foglalkozni:
- Tehetségműhelyek (logikai és drámapedagógiai, hagyományőrző, alkotó, nyelvi) valamint a délutáni szabadidős foglalkozások (klubfoglalkozások) kistérségi szintre való kiterjesztése
- Tehetségnapok szervezése
- Szakmai nap szervezése
Első tehetségműhelyünk egy nyertes pályázat eredményeképpen alakult meg. A következő tanévben a helyi alapítvány támogatta a logikai és drámapedagógiai tehetségműhelyünk működését.
A népi tehetségműhelyünket, mely magába foglalja a néptánc és kézműves foglalkozásokat, Hagyományőrző egyesület és a szülők támogatták.
A jövőben elsősorban pályázatok útján szeretnénk biztosítani önfenntartásunkat, de természetesen mellette keressük az egyéb forrásokat, mint civil szervezetek, iskolák, helyi vállalkozók.
A munkát tehetséggondozásban jártas pszichológus koordinálja, aki a tehetségazonosításban, a tehetséggondozó (elsősorban gazdagító) programok pszichológiai és pedagógia jellegének kialakításában és a tanácsadói munkában segíti a tehetségpont működését.
A foglalkozások vezetését nagy pedagógiai gyakorlattal rendelkező szakemberek végzik. Az általuk kidolgozott tehetséggondozó programot az előző években a Nemzeti Tehetség Program is kiemelkedőnek ítélte és támogatásban részesítette.
Szakemberek:
- Lévainé Apagyi Erika: tanító - óvodapedagógus, tánc és drámapedagógus, népi játszóház vezető
- Makkosné Boda Babett: tanító - óvodapedagógus, angol tanító, Gondolkodásfejlesztés interaktív játék során (MindLab)
- Nagy-Brozsek Andrea: pszichológus, képzések: Géniusz akkreditált képzései, 30 órás tehetségpontoknak szóló képzés, majd a képzésben való oktatás, tehetségfejlesztő szaktanácsadó képzés (ELTE)
A munka eredményességét mutatja a műhelyeken részt-vevő tehetséges gyerekek száma, az együttműködő partnerek (lehetőleg növekvő) száma, az együttműködő pedagógus kollégák/szülők/gyerekek elégedettsége, a tehetséges gyerekek számszerűsíthető előmenetele (versenyek, felvételi eredmények stb.). Valamint tervezzük egy adatbázis létrehozását, mely követi a tehetséges diákok haladását, illetve az elérhető mentortanárok reményeink szerint egyre növekvő számát.
A kistérség településein megvalósuló rendezvényeken személyes találkozásra nyílik lehetőség a családokkal, pedagógusokkal. Az akkor felmerülő kérdésekre, problémákra lehetőség szerint reagálunk.
Figyelembe vesszük a családok és a térségben működő intézmények pedagógusainak egyéni igényeit, kéréseit, építő jellegű javaslatait személyes konzultációk keretében.