Iskolánk mindig nagy hangsúlyt helyezett a tehetséggondozásra. Hosszú évekig hagyománya volt a tagozatos rendszerű oktatásnak: alsó tagozatban rajz, fölső tagozaton matematika és humán tantárgyakból. Hét év óta fölső tagozatban nívó csoportos oktatást szervezünk matematikából, magyar nyelv- és irodalomból és angol nyelvből. E szervezeti keret a tanórai tehetség kibontatás remek terepének bizonyult (szülői és tanulói elégedettségi mérések adatai szerint is). A tanórán kívüli tehetséggondozó programjaink széles skálán mozognak: múzeum-és színház látogatások, szakmai előadásokon való részvétel, projekt programok megvalósítása, érdeklődési körökre alapozott szabadidős programok szervezésével, működtetésével és szakkörök szervezésével gondozzuk a tehetségeket. Törekszünk minden tantárgyban a tehetséges gyerekek kiszűrésére és tehetségük fejlesztésére. Országos, regionális, megyei versenyen helyezett diákjaink száma óriási. Gyakran állnak a megyei az országos dobogó valamelyik fokán. Sok- sok diplomát szerzett sikeres volt diákunk van. Büszkélkedhetünk Prima díjas fiatal vegyésszel is. Pedagógusaink szintén sok tehetséggondozásért járó elismerést kaptak városi, megyei és országos szinten. Bonis Bona díjas versenyfelkészítő pedagógusunk is van. A 2011-es évben elnyertük a megyei legsikeresebb iskolája címet megyei versenyeken való sikeres szereplés alapján. 2011, 2013-ban- a Mozaik Országos tehetséggondozó különdíjat megkaptuk. A Zrínyi Ilona Matematika Verseny megyei döntőjén több évben is ( 2007, 2006) elhozhattuk a legsikeresebb iskolának járó címet. Tantestületünk öt tagja járási munkaközösség-vezető. A járás minden iskolájával szinte napi kapcsolatban vagyunk, de a megyei és regionális iskolákkal is tartjuk a kapcsolatot. Konzorciumban több TÁMOP-3.2.13-12/1-2012 pályázatban is részt vett tantestületünk. Pedagógusaink lelkes önképzők és tanfolyami résztvevők. Többen trénerek, tanfolyamvezetők is. A végzettségek széles skálája biztosíték a tehetségpont sikeres működtetésére: pszichológia, menedzser-tantervfejlesztő, pedagógiai értékelési szakértő.
Intézményünk jelenleg több helyi illetve országos szervezettel állunk együttműködésben.
Helyi szinten: a három művészeti iskolával a Szivárvány Alapfokú Művészetoktatási Intézménnyel a „Jövőnkért” Alapfokú Művészetoktatási Intézménnyel és a Lajtha László Alapfokú Művészeti Iskolával. Azontúl hogy tanulóinknak plusz tevékenységeket biztosítanak a művészeti nevelés terén, több pályázatuk együttműködőként, célcsoportjaiként is szerepeltek az elmúlt években tanulóink.Több helyi sportegyesülettel,a szentesi művelődési központtal, a Koszta József Múzeummal, a Szentes Városi Könyvtárral, Horváth Mihály Gimnáziummal valósítottunk meg közös pályázati projekteket, illetve kölcsönös programhelyszínként működünk a rendezvények lebonyolításában.
Járási szinten a csongrádi Batsányi János Gimnázium és Szakközépiskolával, ebben a tanévben részt veszünk diáklabor programjukban. Kapcsolatban állunk Koch Sándor Csongrád megyei Tudományos Ismeretterjesztő Társulattal, a társulat által is szervezett tanulmányi versenyeknek megyei helyszínt és szakmai vezetői feladatok ellátását adjuk.
2014/2015-ös tanévtől iskolánk aktív tagja a „MENTOR(H)ÁLÓ 2.0 PROGRAM"-nak.
Országos hatókörrel rendelkező szervezetekkel is kapcsolatban állunk: Curie Tehetséggondozó és oktatásfejlesztő alapítvány Szolnok, Bolyai Csapatverseny országos központjával, MATEGYE alapítvánnyal, Koch Sándor Csongrád megyei TIT szervezetével, illetve Informatika -Számítástechnika Tanárok (ISZE) Egyesületével.
A tapasztalatainkat, szolgáltatásainkat elsősorban a város és járás illetve, a megye közoktatási intézményei számára kínáljuk.
Ennek főbb formái: továbbképzések, klubfoglalkozás, szakmai napok, előadások, tájékoztatók, helyszíni tanácsadás, illetve a szakmai műhelymunkába való bevonás.
A tehetséggondozást elsősorban a tanórákon, differenciálással, csoport munkával, egyénre szabott feladatokkal oldjuk meg. A tanórán kívüli tehetséggondozó programjaink széles skálán mozognak: múzeum-és színház látogatások, szakmai előadásokon való részvétel, projekt programok megvalósítása, érdeklődési körökre alapozott szabadidős programok szervezésével, szakkörökkel ( színművészeti, magyar, matematika, természettudományi, sakk sport életvitel, rajz, idegen nyelvi, KRESZ, robot) gondozzuk a tehetségeket. Tanulmányi versenyek szervezésében a megye élvonalbeli iskolája vagyunk. Több városi, járási, megyei és regionális versenyt szervezünk. Ezek közül a legjelentősebbek: Bolyai Matematika illetve Bolyai Anyanyelvi Csapatversenyek megyei fordulója 3-8. évfolyamokon Zrínyi Ilona és Gordiusz Matematika Verseny megyei fordulója 3-12. évfolyamokon, Curie Környezetvédelmi Verseny regionális döntője (három megyéből 3-12. évfolyamos korosztályig 3 fős csapatok megmérettetése) évről évre kb. 400 fő részvételével, Teleki Pál Földrajz-Földtan Verseny Csongrád megyei döntője, Kalmár László Matematikaverseny kihelyezett megyei döntője 3-8. évfolyamig). Idegennyelvi tehetséggondozásunk igen sokrétű. Rejtvényfejtő bajnokságon, szövegértési, műfordító, szép kiejtési versenyeken vesznek részt a gyerekek. Szép eredményeket érnek el a középiskolák által meghirdetett versenyeken is. Hagyományosan minden évben megrendezzük a Koszta Festőversenyt és az Animációs versenyt, melyen a járás tehetséges diákjai vesznek részt.
A tanulmányi versenyeken nagy számban vesznek részt tanulóink. Az ezekre való felkészítés a tehetséggondozás egyik lényeges eleme.
Tehetségpontunk akkreditálását követő első években az alábbi konkrét programokat tervezzük:
- tehetséggondozó munkánkat bemutató cikkek megjelentetése városi médiákban
- új tehetséggondozó műhelyek beindítása
- konferenciák
- előadások
- projektdélutánok
- nyári szaktáborok
A tehetséggondozást az intézményünk a lehetőségeihez mérten támogatta: személyi, anyagi és tárgyi eszközök biztosításával.
A tehetséggondozó foglalkozások éves óraszáma a 2014/2015-es tanévben több mint X volt. Ide sorolhatóak a felvételi előkészítő foglalkozások, a versenyekre történő felkészítésekkel foglalkozó szakköröket . A délutáni foglalkozások többsége matematika, magyar, földrajz, fizika, kémia, angol és német nyelv informtaika tantárgyakból fejlesztette az érdeklődő tanulókat. Emellett idén nőtt a történelem szakkör iránti érdeklődés.
Az alapítványi támogatások (díjazott diákok, tanulmányi versenyek nevezési díjai) mértéke évente további mintegy 0,5 millió forintot tesz ki.
Az idei tanévben előre láthatóan kkk óraszámmal tervezhetjük a fent említett szakkörök és foglalkozások körét.Tehetséggondozó szakköreink egy részének működését pályázati forrásból finanszíroztuk. Ez évtől a munkakeretbe be vannak építve a szakkörök.
Szeretnénk újabb pályázatok benyújtásával is anyagilag ösztönözni a kollégákat munkájuk folytatására.
Anyagi támogatónk az iskolánk alapítványa , illetve szponzori támogatásra is számíthatunk.
- szülői munkaközösség támogatása;
-civil szervezetek, szponzorok felkutatása egyes programelemek támogatására;
Pályázatok:
- NTP
- MATEHETSZ