Iskolánkban mindig jelentős szerepet kapott a tehetséggondozás, melyre jelenleg is nagy igény mutatkozik működtetői fenntartói és szülői oldalról is. Tehetséggondozásunk több pillérre támaszkodik:
A 90-es évek végétől működtetünk emelt szintű ismereteket nyújtó nívócsoportokat matematikából, idegen nyelvekből, magyar nyelvből, informatikából.
2004-től iskolánk többcélú köznevelési intézményként működik, hisz ekkortól alapfokú művészetoktatást is végzünk. Négy – színjátszás, grafika, zongora és társastánc - tanszakon foglalkozunk az ezeken a területeken kiemelten tehetséges tanulóinkkal. 2010-től megteremtettük fúvós zeneművészeti ágban is a fejlődés lehetőségét.
Rendszeresen felkészítjük tanulóinkat szaktárgyi versenyekre, melyekről nagyon sok szép eredményt hozunk haza évente területi és országos szintről egyaránt.
Kiemelt lehetőségeket kapnak nálunk sportban tehetséges tanulóink, hisz a ránk épülő helyi utánpótlás nevelő egyesülettel szorosan együttműködve öt sportágban is tudunk jelentős segítséget nyújtani diákjainknak.
Mindezek mellett a közösségi életet is előmozdító szakköröket működtetünk, tehetséggondozásban szerintünk nélkülözhetetlen projekteket valósítunk meg, különböző témakörökben, időintervallumban, valamint komoly felkészülést igénylő, jelentős ismereteket adó témaheteket szervezünk és bonyolítunk le.
Pályázati tevékenységünk is nagymértékben a tehetséggondozás területére irányul, hisz az ezekben megszerzett, megvalósított infrastrukturális beruházások (TIOP 111-07, TIOP 111-09, TÁMOP 314), a bevezetett módszertani újítások (kompetenciaalapú oktatás, infokommunikációs technikák átvétele, projektpedagógia, stb..) az elvégzett összességében több, mint tízezer órás pedagógusképzés (IPR módszertanok, tehetségazonosítás, tehetségfejlesztés, mérés-értékelés stb..)végső soron mind e területnek a fejlesztésére is irányulnak.
Nagyon fontos, hogy a felsorolt területeken kiváló képességekkel megfelelő ambícióval és hiteles, igazolható szaktudással rendelkező humánerőforrással rendelkezünk.
Kisvárosunk egyetlen iskolájaként az alakuló Tehetségpont hatókörét településünkre és azon belül elsősorban intézményünkre kívánjuk kiterjeszteni. Természetesen bizonyos területeken szeretnénk komoly szerepet kapni járásunk területén is. Tehetségsegítő Tanácsunk által irányított tehetséggondozó műhelyeink szakmai találkozók, helyi versenyek rendezésével a tehetséggondozással foglalkozó nevelők összefogásával szoros kapcsolatot óhajtanak fenntartani térségünk hasonló irányultságú szervezeteivel. Hagyományainkra alapozva elsősorban művészeti, sport, matematikai-logikai, anyanyelvi és idegen nyelvi területen szeretnénk fontos pozíciót betölteni hatókörünkben.
Céljaink elérésének érdekében továbbra is együttműködünk:
a járás valamennyi általános iskolájával
helyi civil szervezetekkel
Margaréta Családi Egyesület
Népi Kismesterségek és Kézművesek Egyesülete
helyi sportegyesületekkel
a Gyöngyhalász Utánpótlásnevelő Egyesülettel
a Városi Sportkörrel
alapítványok kuratóriumaival
Kossuth Lajos Általános Iskola Gyermekeiért Alapítvány
Idegennyelvi Alapítvány
helyi intézményekkel
Lurkófalva Óvoda
Hegyesi János Városi Könyvtár és Közművelődési Intézmény
Felvesszük a kapcsolatot azokkal a tehetségpontokkal, amelyek az általunk is képviselt területeken a közelmúltban eredményesen szerepeltek különböző szintű megmérettetéseken, versenyeken tapasztalatcsere érdekében.
Természetesen megalakuló Tehetségpontunk egyik elsődleges feladata, hogy felvegye a kapcsolatot a Nemzeti Tehetségsegítő Központtal és az erre épülő Regionális Tehetségsegítő Központtal.
Minden év elején tehetségazonosító programokat, felmérést szervezünk 1. és 5. évfolyamos tanulóinknak
Matematika-logika, idegennyelv, művészeti, sport és természettudományi informatika területen tehetséggondozó műhelyeket, szakköröket folytatunk illetve kezdünk
logikafejlesztés táblás játékokkal
sakkszakkör
nyelvvizsga előkészítő
néptánc és magánének szakkör
videó szerkesztő, diákhonlap szerkesztő műhely
természettudományi kísérletek szakkör
A helyi utánpótlásnevelő egyesülettel karöltve tovább működtetjük sportcsoportjainkat (labdarúgás, kézilabda, aerobic, asztalitenisz, atlétika) és természetesen folytatjuk az alapfokú művészetoktatást.
Helyi és területi szintű versenyeket szervezünk a tehetséggondozásunkban érintett területeken tanulóinknak. Erőfelmérés mellett kapcsolatépítésben is jelentős szerepe lehet ezeknek a versenyeknek.
Félévente tehetségnapot tartunk ahol helyi és meghívott külsős szakemberek színesíthetik programjainkat.
Nyaranta különböző területeken tartunk tehetséggondozó táborokat. Ezzel idegennyelvi és művészetoktatási és sport területen folytatjuk hagyományainkat.
Intézményünkben a tehetséggondozó munkát „Tehetségtanács” koordinálja. A tehetségtanács munkájában a következő pedagógusok vesznek részt rendszeresen:
Bánfi Attila intézményvezető, közoktatási vezető, tanügyigazgatási szakértő, gyógytestnevelő
Sárköziné Papp Julianna intézményvezető-helyettes, közoktatási vezető, mérés értékelés szakértő, gyógypedagógus
Koósné Horváth Angéla intézményvezető-helyettes, teljesítményértékelés területen szakvizsgázott pedagógus, tanító
Kálmán Julianna informatika szakos középiskolai tanár, IKT tréner
Gorgyánné Nagy Annamária földrajz szakos tanár, DÖK vezető
Szabó Éva rajz szakos tanár, művészeti iskola munkaközösség vezető
A felsorolt kollégák mellett tehetségazonosítás, tehetséggondozás, fejlesztés területen további húsz kollégánk végzett el továbbképzést, s vesznek részt az intézmény munkájában, ezen a területen.
A tehetséggondozás tevékenysége alapvetően fontos eleme pedagógiai programunknak ezért finanszírozása költségvetési feladat.
A költségvetésben erre lebontott anyagi fedezet mellett, amely főként humánerőforrás fejlesztésre, anyag és eszközbeszerzésre irányul igyekszünk egyéb forrásokat is találni céljaink elérésének érdekében.
Továbbra is feladatunk
a területre lehívható pályázati források felkutatása és igénybe vétele alapítványi források kiaknázása
szponzori támogatások felkutatása
szülői hozzájárulás igénybevétele
civil szervezetek megkeresése