Megfelelő szakembergárdával rendelkezünk a tehetségdiagnosztika és tehetségfejlesztés területén is. A kollégáknak többéves gyakorlatuk van a tehetséggondozásban. Iskolánkban tehetséggondozó csoportok működnek évek óta az alábbi területeken: matematika, sakk, magyar nyelvi területeken: kreatív írás, újságírás, természettudományos irányban kis tudós szakkör. Elsődlegesen ezek a tehetséggondozás terepei. A tehetséges diákokat versenyeztetjük is, illetve eljuttatjuk más tehetséggondozó programokba.
Sport területén Iskolánkban stabilan együttműködünk az Inter Academy Szent Pál egyesülettel, illetve van kosárlabda együtműködésünk is.
Működik egy olyan mentorálási rendszer, amely a tehetséggondozást is nagy mértékben segíti. A tehetség felismerésére legmegfelelőbb az erre ösztönző tanulási környezet, ezzel rendelkezünk is. Alkalmazunk tantárgyi tudás-és képességfelmérések tesztjeit, illetve nagy hamgsúlyt fektetünk tanulási stratégiák elsajátítására. A tanárok a témában folytatott konzultációi, kérdőívek alkalmazása elősegítik a tehetség azonosítását. Illetve a rendszeresen alkalmazott projektoktatási módszerek is segítenek a tehetség felismerésében.
A tehetséges gyerekeknek lehetőségük van a gimnáziumi tagozaton folytatni tanulmányaikat, ahol többféle tagozat közül választhatnak tehetségüknek megfelelően. A tagozatokon olyan oktatásban részesülnek, hogy több országos OKTV-n sikerült szépen szerepelniük és országos döntőbe jutmiuk.
Elsősorban helyi hatókörű tehetségpont kialakítását tervezzük, de az iskola speciális helyzetet lehetővé teszi a térségi hatáskör kialakítását is, ugyanis intézményünk egy 12 évfolyamos komplex oktatási intézmény, amely rendelkezik óvodával, alapfokú művészeti iskolával és sportiskolásval is. Így a tehetséggondozást egységes folyamatként fogjuk fel, és így is tudjuk kezelni: egészen kis kortól a felnőtt korig, illetve a tehetség kibontakoztatását több területen tudjuk biztosítani: matematikai logikai, nyelvi képességeken keresztül a természettudományok, a művészet és sport területeiig.
A Bornemisza Péter Gimnázium, Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola, Óvoda és Sportiskola fenntartója a Hit Gyülekezete. Így iskolánknak lehetősége nyílik a Gyülekezet oktatási intézményeinek a hálózatával a kapcsolattartásra, ami konkrét szakmai kapcsolódási pontokat jelent , és együttműködési lehetőségeket is biztosít, ami konkrét projektek megvalósulásában is megnyilvánul.
A beiskolázás a saját óvodán kívül elsősorban a körzeti óvodákra támaszkodik az iskola székhelyén (Budapest, X. ker. Száva u. 1.) és a telephelyen is (Budapest, XVI. ker. Újszász u. 45./B).
Szakmai kapcsolódási pontokat jelent az is, hogy iskolánk az Eötvös Loránd Tudományegyetem partnerintézménye, illetve szakmai kapcsolat alakul a Palota Tehetségfejlesztő Közonttal. Együttműködési megállapodás van a Internazionale Hungary Szent Pál sportegyesülettel, amely az Internazionale Milan BL-győztes klubbal együttműködésben működik. Illetve diákjaink rendszeresen megméretik magukat az MCC tehetséggondozó programjában és részt vesznek tehetségfejlesztésben.
Az idei tanévtől elindítjuk programunkat a tehetségek azonosítására interperszonális, logikai-matematikai, nyelvi, természeti, testi-kinesztetikus, térbeli-vizuális képességek területén. A szűrést az iskolapszichológus és tehetségfejlesztő szakemeberek bevonásával végezzük. A tehetségek azonosítását segítik az országos kompetenciamérések mellett az EDIA-mrések is, amelyeket 1-7. évfolyamokon alkalmazunk.
Idén több olyan programunk van, amely a tehetségfejlesztés céljait szolgálja: A különböző tehetségcsoportok felkészítenek az iskolai szaktárgyi (magyar, matematika, természettudományos, szépkiejtési, versmondó) versenyekre, és az iskolán kívüli versenyeken részvételre.
Az év során megtartott projektnapok matematikából (alsós Mérések témában), történelemből (Végvári projektnap), természettudományokból (a Fenntarthatósági héten szervezett projektnapok) szintén ezt szolgálják.
A nyolcadik osztályos tanulók alapfokú nyelvvizsgát tesznek angol nyelvből.
Évzáró gálánkon és a Költészetnapi Gálán is meg tudják mutatni magukat a tehetségek.
A tanév elejeén megtartott sportnapot összekapcsoljuk egy sportágválasztással is, hogy a tehetségek megtalálják a szemukra legmegfelelőbb sportot.
A tehetségont működtetésének anyagi alapját az intézmény költségvetése biztosítja. Ez jelenti többek között a foglalkozások megtartásához a helyszín biztosítását. A tanári bérek be vannak tervezve a foglalkozásokra tervezett órakerethez, illetve az eszközök rendelkezésre állnak szintén az iskolában, illetve biztosítjuk a foglalkozáshoz szükséges anyagköltséget is.
Ehhez járulhat alkalmanként költséghozzájárulás beszedése a versenyek nevezési díjára a résztvevőktől. Illetve tervezzük pályázati lehetőségek kihasználását a tehetséggondozás témakörben.