Tantestületünk 50%-a elvégezte "A tehetséggondozás elmélete és gyakorlata az általános és középiskolai pedagógiai munkában" c. 30 órás tanfolyamot, óvónőink pedig a MATEHETSZ tanfolyamait, amely alapot adott a folyamat indításához.
Pedagógiai tevékenységünk célja a kiegyensúlyozott személyiség sokoldalú fejlesztése. Az általános műveltség megszerzésén, a korszerű, felnőtt élet mindennapjaiban használható ismeretek oktatásán és a középiskolai tanulmányokra történő felkészítésen túl nagy hangsúlyt fektetünk a művészeti képzésre. Ennek célja, hogy a művészetek terén jártas, annak értékeit befogadó, alkotó szellemű tanulókat neveljünk, ezzel is alakítva személyiségüket.
Iskolánk két évtizede végez tehetségfejlesztést elsődlegesen művészeti nevelés témakörben. Szakköri és tanórai kereten belül tettük ezt az elmúlt években. A reál érdeklődésű tanulók logikai készségét sakkoktatás, illetve sakkpalota program bevezetésével segítjük. Valamennyi diákunk nyelvi oktatására, versenyeztetésére nagy hangsúlyt fektetünk.
A 2012 óta közös igazgatású köznevelési intézményünk tagintézménye – óvodája, lelkesen csatlakozik ehhez a munkához. Ennek megalapozására az óvodában ábrázolás és matematika tehetségműhely, valamint sakkjátszótér működik.
Fő törekvésünk a tehetség felismerése, céltudatos fejlesztése, a harmonikus, jó közérzetű, alkotóképességét sokáig megőrző és optimálisan kifejteni tudó ember nevelése.
Szorgalmazzuk a résztvevő pedagógusok továbbképzését, önfejlesztését, a jó gyakorlat további megismerését és átvételét.
Több évtizedes múltra tekintenek vissza kapcsolataink a Budapest XVII. kerületi, valamint a környékbeli óvodákkal, általános és középiskolákkal, közművelődési intézményekkel. Az evangélikus intézményhálózathoz csatlakozva kapcsolataink országos szintűre emelkedtek.
2010-ben iskolánk három másik intézménnyel együttműködve, konzorciumban nyert a TÁMOP-3.4.3. (Iskolai tehetséggondozás) európai uniós pályázaton, melynek keretében valósítottunk meg tehetséggondozó programokat.
Intézményünk tehetségpontként pedagógiai jellegű diagnosztikai, gondozói, tanácsadói tevékenységet kíván ellátni, helyi (intézményi, települési) hatókörrel.
A szomszédos Balassi Bálint Nyolcévfolyamos Gimnáziummal való összekötődésünk elsődleges célja: gazdagító programokon, versenyeken való részvétel. A művészeti, rajz tagozatos/irányultságú középiskolákkal a képzési kínálat alapos felkutatása, képzőművészetekben tehetséges tanulóink megfelelő továbbtanulásának biztosítása a célunk.
Évente Tehetségazonosító rajzversenyt szervezünk, Ovi-suli programból indulva az óvodásoknak. Az elkészült műveket kiállítjuk iskolánkban, a dobogós rajzokat pedig a tanévente megrendezésre kerülő nagy iskolai rajzkiállításon is megmutatjuk a nyilvánosságnak ünnepélyes eredményhirdetéssel egybekötve. A kiállításnak évről évre a kerület legnagyobb művelődési háza, a Vigyázó Sándor Művelődési Ház ad otthont, ezzel is színesítve a kerület kulturális életét.
Tehetséggondozó programjainkról, eredményeinkről folyamatos tájékoztatást adunk a helyi média (újság, televízió) és a világháló bevonásával.
Intézményünkben számos szakkör működik. Minden évfolyamon szervezünk rajz szakkört. Alsó tagozaton ezen túlmenően matematika szakkört és énekkart, felsős diákjainknak színjátszó, nyelvi, és fizika szakkört is kínálunk.
Tanulóink számára életkorukhoz, egyéni képességeikhez, tehetségterülethez illeszkedő programokat kínálunk. Az óvodánkban három területen szervezünk tehetségműhelyeket: ábrázolás, külső világ tevékeny megismerése (kiemelten matematika), és ének-zene. Kiemelt figyelmet fordítunk a gyermekek versenyeztetésére, mind szaktárgyi, mind a képzőművészetek terén. A versenyfelkészítés szakköri, illetve kiscsoportos és egyéni keretekben is zajlik.
A szülőket pályaválasztási/iskolaválasztási szülőértekezleteken túl, egyéni tanácsadás keretén belül tájékoztatjuk gyermekük tehetség irányultságáról, illetve képességeinek kibontakoztatási lehetőségeiről, melyet a belső méréseink is segítenek.
Intézményünk szakmai kincsestárának megosztására bemutató foglalkozásokat, szakmai napokat, műhelytalálkozókat szervez, ugyanígy kihasználjuk a más intézmények által kínált továbbképzési lehetőségeket.
A tervezett programok jelentős része saját forrásból megoldható-, önálló gazdálkodási intézményként tervezzük ennek költségeit. Intézményünkben alapítvány is működik, mely szintén támogatja ezen tevékenységeket.
Ezentúl pályázati figyelésünket kiterjesztjük a tehetségfejlesztés területére is, továbbá lakókörzetünk képviselőit is megkeressük esetenként programok illetve értékelések anyagi támogatásának biztosítása érdekében.
Ezek a források is segíthetik programjaink minél színvonalasabb megvalósítását. Célunk a szülői támogatások további kibővítése.