Iskolánk nagy hagyományokkal, komoly szakmai múlttal rendelkező közoktatási intézmény.
Tanulási tapasztalatszerzési lehetőségek széles körét kívánjuk biztosítani diákjaink számára, figyelembe véve életkori sajátosságaikat, képességeiket, igényeiket. Két tannyelvű angol, nemzetiségi német, emelt szintű ének-zene és általános tanterv szerint haladó osztályunk, illetve csoportunk van évfolyamonként.
A nagy hagyományú ének-zene oktatásunk, 1957-től működik. A zenei jártasságok, készségek, képességek fejlesztését heti öt órában és énekkar keretében végzik. A hangszeres zenei ismeretek fejlesztését tanórákon furulyázással, a néphagyományok őrzését szintén tanóra keretében néptánc oktatással művelik kollégáink.
A két tannyelvű angol oktatásban és a német nemzetiségi osztályainkban a tanulók magas szintű nyelvoktatásban részesülnek. Kerületi és országos versenyeken élmezőnyben végeznek tanulóink. Nyolcadik osztályban többen sikeres B2-es komplex, illetve német nyelvből DSD I. nyelvvizsgát tesznek.
Emelt szintű matematika tantervű osztályainkban az ismeretszerzés alapja a tevékenység központú, a felfedezés örömét nyújtó tanítás. Sakk, logika, táblajáték, informatika programmal színesítve.
Gyermekek harmonikus fejlődését szolgálják iskolánk sokrétű lehetőségei: tehetséggondozó-, képességfejlesztő programok, sportkörök, szakkörök.
Évek óta szoros kapcsolatunk van az ELTE intézményével, és az Apor Vilmos Katolikus Főiskolával, újtípusú gyakorlóhelyként fogadjuk és mentoráljuk a hallgatókat, leendő pedagógusokat.
Több mint egy évtizede részt veszünk a Szegedi Tudományegyetem méréseiben, a 2017-es tanév óta az eDia mérést is alkalmazzuk.
Kiemelt feladatunknak tartjuk a tehetségek felkutatását és fejlesztését a zenei, matematikai és az idegen nyelv oktatása területén.
Az iskola életének és munkájának minden területén folyamatos fejlődésre törekszünk. Ennek biztosítéka a szakmailag jól felkészült, elhivatott, innovatív nevelőtestület. Az idei tanévtől a Microsoft Innovatív Iskolái közé tartozunk.
Nevelőtestületünk számos tagja rendelkezik gyakorlattal és eredményekkel a tehetségek felismerésében és fejlesztésében. A tavalyi évben akkreditált képzésben vett részt a tantestület 75%-a, tehetségek szocio-emocionális fejlődése területen. Számos tanító, tanár szakvizsgával, másoddiplomával rendelkezik.
Szakembereink:
- Bódi Csilla, igazgató - tanító, fejlesztőpedagógus
- Bakosné Sági Gabriella - pedagógiai mérés-értékelési szakértő, matematika- fizika tantárgyi szakértő (SZTE)
- Molnár Gabriella - matematika tanár, Bónis Bona díjas tehetségfejlesztő
- Balogh Gertrud - magyar nyelv- és irodalom tantárgyi szakértő
- Deák Zsuzsanna - DSD I. és TELC nyelvvizsgáztató
- Fónainé Fischer Judit - tanító, "matematika tanítása eszközökkel" módszertan alkalmazója és kidolgozója, tehetségfejlesztő szaktanácsadó, tehetségfejlesztő
- Földiné Szűcs Krisztina - mentortanár
- Olé Adrienn - iskolapszichológus
- Fürész Rita - logopédus: szűrés, fejlesztés-beszédhiba esetén
Helyi Tehetségpontunk hatóköre intézményünk és településünk (VI. kerület óvodái és általános iskolái). Tehetséggondozó tevékenységünket az óvodás és általános iskolás korosztály számára több tehetségterületre fókuszálva végezzük a komplexitásra törekedve.
A tehetséggondozás megvalósulási formája iskolánkban a kooperatív tanulási és tanítási technikák alkalmazásával történik. TÁMOP pályázat segítségével képesítést szereztünk a kompetencia alapú oktatás területén. Azóta is többféle végzettséget szereztek kollegáink, nevelőtestületi és egyéni képzések keretében.
Tanítványaink az elmúlt években számos nemzetközi és országos versenyen értek el dobogós helyezéseket. 2016-ban Bolyai Országos Matematika Csapatverseny 4. évfolyam 1. helyezés, 6. évfolyam 1. helyezés, nemzetközi matematika csapatverseny 6. évfolyam 1. helyezés. A Kéttannyelvű Iskolák Országos Szavalóversenyén 2017 és 2018-ban is 1. helyezést értünk el. Német színjátszóverseny országos 1. helyezés.
Ének-zenei tehetségeink számos megkeresést, felkérést kapnak országos szintű találkozókon való fellépésre (Japán Összművészeti Fesztivál, Nemzetközi Kongresszus Megnyitó), kerületi rendezvényekre.
Ezen eredményeiknek is köszönhető, hogy egyre népszerűbb intézményünk az iskolát választó szülők körében.
Kapcsolatot tartunk és építünk:
A program hatékonyabb megvalósítása érdekében együttműködünk a
- Játékvár Óvodával - kölcsönös látogatások,
- Tóth Aladár Zeneiskolával - közös koncertek és hangszerbemutatók,
- Szent István Gimnáziummal - tehetséggondozó szakkör, léptetéses formában (tehetséges diákjainkat egy évfolyammal magasabb osztályokban) fogadják,
- Német Nemzetiségi Önkormányzattal (néptáncoktatás, táncház, folyamatos felkérések programokon, templomi ünnepségeken, nemzetiségi kavalkádon való szereplésekre),
- az Eötvös 10 Közösségi és Kulturális Színtérrel - népdal és kórusversenyek és Bajza Gála,
- Kéttannyelvű Iskolák Egyesületével - évi két alkalommal való részvétel szakmai napokon, részvétel az általuk szervezett versenyeken (országos szavalóverseny, országos szövegértési verseny, országos történelmi verseny).
Számítunk a
- helyi önkormányzat oktatási bizottsága,
- a FPSZ VI. Kerületi Tagintézmény,
- az Eötvös 10 Közösségi és Kulturális Színtér,
- a Kisebbségi Önkormányzat,
- Kéttannyelvű Iskolák Egyesülete,
- Emberi Erőforrások Minisztériuma,
- A Gondolkodás Öröme Alapítvány,
- VDSZ támogatására.
A tehetség, képesség kibontakoztatását segítő tevékenységek:
- egyre több tanórán alkalmazzuk a kooperatív technikákat és differenciált oktatást, a tehetséggondozás a tanórákba is beépül;
- az iskolai szakköreink tehetséggondozó jelleggel működnek: matematikából és nyelvből, osztott és osztatlan csoportokban tehetségazonosítás és versenyre való felkészítés folyik;
- angol nyelvből, a nyolcadik évfolyamon, felkészítést és évente két alkalommal próbanyelvvizsgát tartunk az EuroExam nyelvvizsgaközpont részvételével;
- az Állatkert rendszeres látogatása, kihelyezett tanórák;
- versenyek, vetélkedők, bemutatók (szaktárgyi, sport, kulturális stb.);
- projektnapok és hetek (pénzhét, csapatos és egyéni ÖKO vállalások, országismereti gyereknapok);
- a szabadidős foglalkozások (pl. színház- és múzeumlátogatások, erdei iskola);
- a továbbtanulás segítése, felvételi előkészítő foglalkozásokkal;
- cserediák programok (a Szubjektív Értékek Alapítvány és a Jugendakademie Walberberg támogatásával az idén második alkalommal veszünk részt cserediák projekteken "diszkrimináció" témában) és táborok szervezése (az élmény alapú oktatás megvalósításának érdekében évente német nemzetiségi táborokat szervezünk);
- 2017 óta részt veszünk a DSD I. nyelvvizsgaprogramban;
- komoly ének-zenei szakkörök keretében egyéni és csoportos formában történik a tehetséggondozás.
Szakmai napok, fórumok rendezésével a pedagógusok szakmai kapcsolatait bővítjük.
A tehetségpont anyagi fenntartása a pályázati források (Német Nemzetiségi Önkormányzat, Emberi Erőforrások Minisztériuma, Eötvös 10 Közösségi és Kulturális Színtér, Szubjektív Értékek Alapítvány, A Gondolkodás Öröme Alapítvány) megkeresésével, valamint a Bajzások Jövője Alapítvány támogatásával történik.
Felkutatjuk a szponzoráló vállalkozókat, szülőket. Számítunk a fenntartó támogatására is.
A tehetséggondozás anyagi támogatástól függetlenül is zajlik iskolánkban a belső humán erőforrások maximális kihasználásával.