A mindennapi pedagógiai gyakorlatunkat jellemzi az egyénre szabott differenciálás.
Célunk, olyan optimális feltételek megteremtése, mely a gyermekek személyiségének harmonikus fejlődését, tehetségük mind teljesebb kibontakoztatását teszi lehetővé.
A sokféle érdeklődés sokféle fejlesztési irányt igényel, ezekre leginkább a tanórán kívüli tevékenységek során nyílik lehetőség.
Iskolánk az alábbi lehetőségeket kínálja:
- A Mészöly Focisuli Sportegyesülettel együttműködve tanulóink képzett testnevelőnk irányításával edzhetnek. A tehetséges gyermekek további gondozását a Sportegyesület veszi át.
- A kiváló arany minősítésű Hajnalcsillag Mazsorett Csoportunk, tanórán kívül biztosít mozgáslehetőséget tanulóinknak.
- Ökoiskolai programok.
- „Könyvmoly –túra”, intézményi szintű olvasóvá nevelés
- Tömegsport foglalkozások: asztalitenisz, kosárlabda, evezés.
- Sportegyesületek foglalkozásai: kung-fu, akrobatikus rock and roll, judo.
- Kerületi, budapesti, országos versenyeken való részvétel (angol nyelv,matematika, kémia, könyvtárhasználat,magyar nyelv és irodalom,informatika, rajz)
- Sport-és kézműves nap(családi),kulturális, művészeti bemutatók.
- Zenei előképzés, hangszeres oktatás.
Kerületi, fővárosi, országos versenyek szervezése, lebonyolítása.
Saját kezdeményezésű kerületi versenyeink:
- Csillaghegy Kupa matematika verseny 3-8.évfolyam.
- 3-4. évfolyamos kerületi Bod Péter Könyvtárhasználati Verseny.
A tehetségpont feladatainak megvalósításában elkötelezték magukat:
Sipos Monika – tehetségfejlesztési szakértő (ECHA-diploma),informatikus könyvtáros, szaktanító.
Varga Győzőné dr.- intézményünk pszichológusa. Fejlesztő pedagógus, tanácsadó szakpszichológus, logopédus, gyógypedagógus.
Keleti Ágota – igazgatóhelyettes, szaktanító. Ökoiskolai program koordinátora.
Kötélné Számadó Erika – angol tanár, tanító
Paulikné Blaha Judit – matematika-informatika szakos tanár; tanító
Bálint Orsolya - matematika-informatika szakos tanár
Tóthné Deák Zsuzsanna – tanító
Kékesiné Klausz Mercedes – tanító
Somogyiné Gál Hajnalka - zeneiskolai szolfézs, általános iskolai ének tanár;mazsorett oktató
Molnár Jánosné - tanító, testnevelés szakos tanár
A tehetségpont tevékenységét intézményi szinten kívánjuk elsősorban működtetni.
Iskolánkon belül összefogjuk a tehetséggondozó kezdeményezéseket.
Teamek alakításával igyekszünk azonosítani a tehetséget, és fejleszteni.
Az iskolánkban zajló tehetségfejlesztő program munkájáról folyamatos információ-áramlás az iskolán belül:
- az iskolarádión keresztül,
- az iskola honlapján.
Az iskolán kívüli kommunikáció a médián keresztül zajlik.
Folyamatosan kutatjuk azokat a személyeket és társulásokat, akik a tehetségek fejlődésében segíthetnek. A tehetségek útját nyomon követjük. Együttműködési megállapodások alapján kívánjuk biztosítani jól működő kapcsolatainkat. Előtérbe helyezzük azokat a munkaformákat, amelyek az együttműködésen, a személyes kapcsolatokon alapulnak.
Eddigi kapcsolatunkat még szorosabbra fűzzük a környezetünkben Tehetségpontként működő intézményekkel.
Keressük a lehetőségeket szakmai szervezetekkel, intézményekkel történő együttműködést országos szinten is.
Részt kívánunk venni a tehetséggondozással kapcsolatos eseményeken, tanácskozásokon, előadásokon, továbbképzéseken.
Kiemelten kívánunk foglalkozni: tehetségdiagnosztikával, tehetséggondozással, tehetségfejlesztéssel és tanulót, szülőt és pedagógust érintően tanácsadással.
A tehetségek közvetítésére is gondot fordítunk. Igyekszünk rövid idő alatt kiépíteni kapcsolatainkat már működő tehetségpontokkal.
A tanórai, tanórán kívüli feladatok mellett szerepet kap a tehetséggondozás a szakkörökben, szabadidős tevékenységekben, iskolai mini kurzusokban.
A műhelymunkák alkalmával is lehetőséget biztosítunk a differenciált tehetséggondozásra, valamint a csoportbontásoknál kialakított munkamódszerek hatékonyságának a növelését tervezzük. Segíteni, támogatni kívánjuk az alulteljesítő rejtett tehetségeket.
Elképzelésünk szerint olyan program kialakítása lenne a cél, amely biztos hátteret jelent a tehetségek kibontakozásához. A tehetséggondozás útját a gazdagító –dúsító filozófiában látjuk. Nagy hangsúlyt helyeznénk a gondolkodás –és kreativitás fejlesztésére, az empátiás készség, a társas- és vezetői készségek, a személyiség, a felfedezési vágy fejlesztésére, a nyelvtanulás hatékonyságának fokozására. Biztosítani a tehetséges tanulók egyéni érdeklődési körének megfelelő, ambícióját kielégítő foglalkozások megszervezését. Az infó-kommunikációs eszközök használata fontos szerepet kapna programunkban.
Tervezett programjaink:
- Önismereti.
- Tanulás módszertani,
- Logikai – matematikai (2-8.évfolyam)
- English is Run (angol nyelvi),
- „Kutatók” műhelye (környezet – és természetvédelem),
- „Én könyvem” (könyvtárpedagógiai, információs műveltség),
- Tehetséggazdagító táborok (sport, mazsorett, táblás játékok).
Kollégáink számára tehetséggondozással kapcsolatos továbbképzések szervezését tervezzük.
Figyelemmel kísérjük a pályázati lehetőségeket.
Ennek köszönhetően eddig kulturális programok finanszírozására, könyvtártámogatásra, sport és szabadidős eszközök beszerzésére, nyári szaktáborok támogatására sikeresen pályáztunk.
Az elkövetkező időkben további pályázatok írásával szeretnénk biztosítani az anyagi hátteret a tapasztalatcserék, programok megvalósításához.
Számítunk intézményünk alapítványára is : „Dózsa György Úti Általános Iskolát Támogató Alapítvány”.