Valljuk, hogy minden gyermek lehet valamiben jó, ami számára sikerélményt biztosíthat. Ennek szellemében a magas szintű szakmai munka és a támogató légkör kialakítása számunkra az elsődleges cél.
Iskolánk kettős feladatot lát el: Zápor utcai intézményünkben a fejlesztés és a felzárkóztatás az elsődleges szakmai feladat, ahol SNI-s és hátrányos helyzetű gyerekeket fogadunk, és a kettős különlegességű gyerekek tehetséggondozását valósítjuk meg. Váradi utcai intézményünkben magas színvonalú idegen nyelvi és művészeti képzés folyik, valamint jelenleg matematikai területen tervezzük tehetséggondozó tevékenység kialakítását.
Mindkét intézményben a sporttehetségek azonosítása és gondozása is kiemelt szerepet kap.
A tanulási stratégiák fejlesztését különösen szükségesnek véljük mindkét intézményünkben, így a kritikus gondolkodás és az együttműködés fejlesztésére, az alkotó tanulás élményének megtapasztalására külön műhelymunkát szervezünk, hogy még hatékonyabban tudják tehetséges gyermekeink képességeiket teljesítménybe fordítani.
Kiemelt célunknak tekintjük, hogy a tehetséggondozást mint személyiségfejlesztést szervezett keretek között, tehetségtámogató szakemberek bevonásával még hatékonyabbá tegyük diákjaink egyedi és speciális elvárásai szerint.
Tehetségpontunk működését intézményi keretek között kívánjuk megvalósítani. Célcsoport: 7-15 éves tanulók és szüleik, akiket elsősorban az oktatási intézményünkön keresztül kívánunk bevonni.
Jelenleg tanáraink, fejlesztő pedagógusaink, pszichológusaink szakmai tudására, oktatási tapasztalataira kívánjuk a műhelymunkákat építeni.
A tanulási stratégiák fejlesztése és a tehetséggondozó műhelyek szakmai munkájának színvonalas működtetéséhez tehetségtámogató szakembert vonunk be a közös munkába a konstruktivitás érdekében.
A művészeti képzés évek óta a kerületben működő Alia Sabina Alapfokú Művészeti Iskolával történő együttműködésben valósul meg.
Intézményünk nyitott a gyerekek fejlődését, a világról való tájékozottságuk növelését támogató kezdeményezésekkel történő együttműködésekre, a Tehetségpontok egymást támogató munkájára, a jó gyakorlatok átadására és átvételére.
Intézményünk szakmailag felkészült és elkötelezett tantestülete a fejlesztő pedagógusainkkal és pszichológusainkkal együttműködve valósítja meg a tehetséggondozó tevékenységet. Pályaorientációs konzulens, tanulásmódszertani szakember és tehetségsegítő coach bevonására is lehetőség van szükség esetén.
A tehetséggondozó tevékenység minden résztvevője rendszeresen továbbképzi magát, 2 havonta szakmai megbeszélésen egyeztetjük az elért eredményeket és a további lépéseket a célok megvalósítása érdekében.
Az iskolánkban megvalósuló tehetséggondozó tevékenység rendkívül szerteágazó, így keressük a kapcsolatot a szakmai szervezetekkel, nyitottak és érdeklődőek vagyunk a jó gyakorlatokra.
Az élethosszig tartó tanulás elkötelezettjeiként a folyamatos továbbképzés, konferenciákon való részvétel, kutatások megvalósítása, a hazai és külföldi szakirodalom figyelemmel követése alapvető elvárásként fogalmazódik meg önmagunkkal szemben.
A komplex tehetséggondozó rendszer kiépítése lehetővé teszi, hogy a gyerekek fejlődését, a tehetséggondozó tevékenység során elért eredményeit nyomon kövessük, így saját munkánkról is egyértelmű visszajelzést kapunk, ami biztosítja a továbbfejlődés lehetőségét számunkra is.
Tehetségtámogató tevékenységünk során az alsós évfolyamokon Tehetséglabirintus szervezésével mérjük fel az érdeklődést, az intra- és interperszonális területek jellemzőit, a tanulási stratégiák hatékonyságát.
A nyelvi, logikai-matematikai tehetségterület fejlesztését célzó tehetségsegítő műhelyünk munkáját tehetségtámogató szakember bevonásával tervezzük meg, folyamatosan értékeljük a célok viszonylatában, visszajelzést kérünk szaktanároktól, szülőktől.
Tehetségpontként a szervezett keretek megvalósítását kiemelten fontosnak tartjuk.
Iskolánk két intézményében tehetséggondozó munkacsoportot hoztunk létre, akik a munka koordinálását, a szaktanárok tájékoztatását is ellátják. Jelenleg kiépítés alatt van egy komplex tehetséggondozó rendszer, melynek célja az egyes tehetségterületeken kiválóságot mutató tanulók felismerése és lehetőségeink szerinti fejlesztése, s mindezek dokumentálása. A tanulók fejlődésének nyomon követése már az első osztálytól indulna, a tehetséges diákokat a tanítók, szaktanárok javasolnák, egyéni fejlesztési terveket készítenének számukra. Az információk rendszerezése ily módon hosszabb távon is támogató jellegű, hisz segíti a továbbtanulási, pályaválasztási döntések meghozatalát, eredményesebbé teheti a középiskolai tehetséggondozó munkába való bekapcsolódást.
A tanulási stratégiák fejlesztése és a személyiségfejlesztés kiemelt szerepet kap minden évfolyamon, minden tehetségterület vonatkozásában.
Kiemelt szerepet szánunk a szülőkkel való együttműködésnek: tájékoztató napok a szülőknek a tehetséggondozó műhelyek munkájáról, szülőklub szervezése, ahol a kérdésekre szakemberektől kaphatnak adekvát válaszokat, projektnapok alkalmával ők is bevonódhatnak a tevékenységünkbe, és kirándulások, színház- és múzeumlátogatások során a közösségi élmények által növelhetjük a munka hatékonyságát. A szülők és az iskola együttműködésének megvalósítása érdekében folyamatosan újragondoljuk saját lehetőségeinket is, hogy minél inkább támogató közeget tudjunk biztosítani tehetséges diákjaink számára.
Az iskola keretein belül tehetségtámogató műhelyek szervezése saját forrásból valósítjuk meg, jó gyakorlatok révén a pályázati lehetőségekkel kívánunk élni.
Mindkét intézmény saját alapítvánnyal rendelkezik, mely szükség esetén biztosítja a tehetségműhelyek hatékony működését.
Önkéntes munkában szakembereink vállalják szakmai napok, előadások megszervezését, tehetségtámogató és pályaorientációs tanácsadást.
Pedagógusaink elkötelezettjei a tehetségsegítésnek, a képességek kibontakoztatásának támogatásában. Mind a magas szintű versenyfelkészítés, mind a kettős különlegességű tehetségek támogatása a szakmai feladatokon kívül elkötelezett pedagógusokat kíván, akik számára a pálya hivatás, a szó klasszikus értelmében a paedegogos-ok, a gyermekek saját igényei, fejlődési útjuk szerinti kísérői.