Iskolánk több mint 50 éves múltja, tehetséggondozás terén elért eredményei. Iskolánkban a tanórai és a közösségi tevékenységek szervezésének egyaránt legfontosabb szempontja a hatékony, az egyéni képességekre odafigyelő, differenciáló pedagógiai munka.
Kiemelt tehetséggondozási területek:
- intraperszonális: Önismerettel, pályaorientációval kapcsolatos foglalkozások, drámaköri foglalkozások és színjátszó kör
- nyelvészeti kompetenciák fejlesztése (angol nyelv oktatása 1. évfolyamtól)
- logikai-matematikai: informatika oktatás nívó csoportban (IKT eszközök használata tanórákon, versenyszervezés: kerületi informatikaverseny)
- Iskolai tehetséggondozó programunk 2010. június 1-től 18 hónapos időtartamra támogatást nyert a TÁMOP 3.4.3. projektben.
Tevékenységünket intézményi szinten kívánjuk kifejteni, szoros együttműködésben a Zuglóban található tehetséggondozó intézményekkel, konzorciumi partnereinkkel, a Szent István Gimnáziummal, a Herman Ottó Általános Iskolával, Kincskereső Óvodával és a Zuglói Benedek Elek EGYMI-vel.
Tehetséggondozó szakkörök, foglalkozások, előadások szervezése 10-14 éves korosztály számára.
Iskolánkban tehetséggondozó szakköröket szervezünk informatikából. (WEB ismeretek) Ehhez kapcsolódik az iskolánk által kerületi szinten szervezett WEB verseny. ÖKO iskolaként természettudományi versenyünket a környezetvédelem és természetvédelem területén hirdetjük meg, melynek során a csapatoknak környezettudatos magatartásukról kell számot adniuk.
Hagyományos Kaffka Napunkon ezentúl bemutatkozási lehetőséget kapnak a tehetséggondozó programjaink diákjai.
A fenntartó által biztosított állami normatíva mellett a térítési díjak, a tehetséggondozással foglalkozó intézmények számára kiírt pályázatok és alapítványunk segítségévével biztosított a szakköreink és tanfolyamaink finanszírozása. A minőségi munka fenntartása megköveteli, hogy továbbra is eredményesen szerepeljünk helyi és országos pályázatokon.
A pedagógiai elvek alapján célunk, hogy az iskolából kikerülő tanulók az elsajátított logikus gondolkodási műveletek segítségével, kreatívan - önállóan is - képesek legyenek tudásuk bővítésére, fejlesztésére. Ismereteik nyitottak és alkalmazhatóak legyenek hétköznapi életükben, továbbtanulásukban egyaránt. Célunk az esélyegyenlőség megteremtése. Szeretnénk megvalósítani, hogy tanulóink ismereteik, kommunikációs készségeik birtokában - tudatosan és igényesen élő, feladatokat vállaló, teljesítő, egymást segítő ifjak legyenek. Olyan belső iskolai légkört kívánunk kialakítani, ahol tanár, diák egyaránt jól érzi magát.
Elsősorban az intézmény szakembereire (pl. fejlesztőpedagógus, pszichológus, tehetséggondozásban jártas pedagógusok) támaszkodunk, de az iskolánk egykori tanítványai, valamint a szülők szakmai támogatására is számítunk.
Tervezzük a tehetséggondozó programjainkon résztvevő diákoknál a specifikus képességek fejlődésének vizsgálatát, valamint a nem várt hatások áttekintését. A szakkörök zárásakor visszajelzést kapnak a diákok és a szülők az elért eredményekről.
Munkamódszerünk alapja a partnerközpontúság. Rendszeresen mérjük és értékeljük a partnereink elégedettségi - elégedetlenségi mutatóit, erősségeinket, gyengeségeinket nevelési értekezleteken vitatjuk meg. Fontos számunkra, hogy személyes kapcsolatainkat is ápoljuk, erősítsük. Tehetséggondozó szakköreinkben dolgozó elkötelezett kollégáink személyes példaadása, önkéntes feladatvállalása példaként szolgál a nevelőtestület számára.