A Pannon Egyetem Műszaki Informatikai Kara 2001-ben alapította az Erdős Pál Matematikai Tehetséggondozó Iskolát. Az „hétvégi iskola” létjogosultságát, létrehozását elsősorban az indokolta, hogy a középiskolákban a tehetséggondozás, így a matematikai tehetségek fejlesztése is, egyre több nehézségbe ütközött az egyre szűkülő anyagi források miatt. Az Erdős iskola célja a problémamegoldó stratégiák tervezésének, a probléma azonosításának, kiterjesztésének, vagyis a hatékony matematikai gondolkodási folyamatnak a gyakorlása. Nem eljárások begyakorlását, hanem a kreativitás fejlesztését, a csoportban való munkálkodást állítottuk a középpontba. Nagy hangsúlyt helyezünk a szakmai versenyekre történő felkészítésre, ami a tanulói teljesítmény fokozásának, a tehetséggondozás meghatározó eszköze. Tanulóink rendszeresen részt vesznek és kiemelkedő teljesítményt érnek el a szakmai versenyeken. A versenyeken való részvétellel a koncentrált teljesítményre való képesség, az együttműködő versengés képességének fejlesztése a cél.
Az „iskola” modellértékű, mert országosan egyedülálló hálózati rendszerrel és komplex tehetséggondozó programmal rendelkezik. A piramis rendszerű felépítés révén a speciális programmal a középiskolától a doktori iskoláig végigkíséri a fiatalokat tehetségük kibontakoztatásában. .
A 9. évfolyamos fiatalok a szakmai team (pedagógusok, pszichológus) által kidolgozott beválogatási kritérium rendszer alapján nyernek felvételt. A tehetséggondozásban 9-12. évfolyamos diákok fejlesztése évfolyami szintre lebontott, évente felülvizsgált szakmai program (tanterv) alapján folyik, nagy hangsúlyt helyezve a fiatalok fejlődésének folyamatos követésére. A modellben kiemelt szerepet kapnak a mentorok, akik a tehetségazonosítás során felfedezett tehetségeket speciális és főleg egyéni fejlesztésekben gondolkodva nyújtanak támogatást. A mentor tanulmányi tervezési célokat és pszicho-szociális célokat is szolgálhat, mivel példaképet is jelent a tanuló számára. A speciális matematikafoglalkozásokat az ország különböző középiskoláiban tanító, a tehetséggondozásban, ezen belül is a versenyre felkészítésben nagy tapasztalattal rendelkező, országos elismertséget szerzett pedagógusok végzik. A személyiségfejlesztésben a szaktanárokon túl speciális képzettséggel rendelkező pszichológusok, fejlesztő pedagógusok, szabadidő szervezők vesznek részt. A matematikai ismeretek tudományos és gyakorlati alkalmazását nagynevű tudósok mutatják be a diákoknak, motiválják őket a műszaki és természettudományos pályák választására.
Új kezdeményezés a programon belül, a matematikában kiemelkedően tehetséges tanulók csoportjának (olimpiai csoport) létrehozása. Ebben a csoportban a gyorsítás és elmélyítés a cél, elsősorban a középiskolában nem szereplő témák adják a tematika vázát. A beválogatás független az iskolai évfolyamtól, a versenyeken kiemelkedő eredményt elért és erősen motivált tanulók kerülnek a csoportba.
A Pannon Egyetem Műszaki Informatikai Kara 2001-ben alapította az Erdős Pál Matematikai Tehetséggondozó Iskolát. Az „hétvégi iskola” létjogosultságát, létrehozását elsősorban az indokolta, hogy a középiskolákban a tehetséggondozás, így a matematikai tehetségek fejlesztése is, egyre több nehézségbe ütközött az egyre szűkülő anyagi források miatt. Az Erdős iskola célja a problémamegoldó stratégiák tervezésének, a probléma azonosításának, kiterjesztésének, vagyis a hatékony matematikai gondolkodási folyamatnak a gyakorlása. Nem eljárások begyakorlását, hanem a kreativitás fejlesztését, a csoportban való munkálkodást állítottuk a középpontba. Nagy hangsúlyt helyezünk a szakmai versenyekre történő felkészítésre, ami a tanulói teljesítmény fokozásának, a tehetséggondozás meghatározó eszköze. Tanulóink rendszeresen részt vesznek és kiemelkedő teljesítményt érnek el a szakmai versenyeken. A versenyeken való részvétellel a koncentrált teljesítményre való képesség, az együttműködő versengés képességének fejlesztése a cél.
Az „iskola” modellértékű, mert országosan egyedülálló hálózati rendszerrel és komplex tehetséggondozó programmal rendelkezik. A piramis rendszerű felépítés révén a speciális programmal a középiskolától a doktori iskoláig végigkíséri a fiatalokat tehetségük kibontakoztatásában. .
A 9. évfolyamos fiatalok a szakmai team (pedagógusok, pszichológus) által kidolgozott beválogatási kritérium rendszer alapján nyernek felvételt. A tehetséggondozásban 9-12. évfolyamos diákok fejlesztése évfolyami szintre lebontott, évente felülvizsgált szakmai program (tanterv) alapján folyik, nagy hangsúlyt helyezve a fiatalok fejlődésének folyamatos követésére. A modellben kiemelt szerepet kapnak a mentorok, akik a tehetségazonosítás során felfedezett tehetségeket speciális és főleg egyéni fejlesztésekben gondolkodva nyújtanak támogatást. A mentor tanulmányi tervezési célokat és pszicho-szociális célokat is szolgálhat, mivel példaképet is jelent a tanuló számára. A speciális matematikafoglalkozásokat az ország különböző középiskoláiban tanító, a tehetséggondozásban, ezen belül is a versenyre felkészítésben nagy tapasztalattal rendelkező, országos elismertséget szerzett pedagógusok végzik. A személyiségfejlesztésben a szaktanárokon túl speciális képzettséggel rendelkező pszichológusok, fejlesztő pedagógusok, szabadidő szervezők vesznek részt. A matematikai ismeretek tudományos és gyakorlati alkalmazását nagynevű tudósok mutatják be a diákoknak, motiválják őket a műszaki és természettudományos pályák választására.
Új kezdeményezés a programon belül, a matematikában kiemelkedően tehetséges tanulók csoportjának (matematikai olimpiára felkészítő) létrehozása. Ebben a csoportban a gyorsítás a cél, és a középiskolában nem szereplő témák adják a tematika fő témáit. A beválogatás független az iskolai évfolyamtól, a versenyeken kiemelkedő eredményt elért és erősen motivált tanulók kerülnek a csoportba.
Az Erdős Pál Matematikai Tehetséggondozó a továbbiakban is hangsúlyozottan a matematikában tehetséges diákok tehetséggondozásával foglalkozik tanévenként 6-6 foglalkozás keretében Veszprémben és Miskolcon. Egy-egy hétvégén hét 90 perces (14 iskolai tanóra) matematikafoglalkozáson kiscsoportokban az erős oldal fejlesztése folyik, illetve a fennmaradó időben a szabadidős programokkal személyiségfejlesztés és ismeretbővítés történik. Szerves része a programnak a „sikeres emberek” sorozat, ahol neves tudósok, gazdasági szakemberek mutatják be életpályájukat, munkájukat. Cél, hogy a fiatalok pályaválasztásukhoz segítséget kapjanak, felkeltsük az érdeklődést a műszaki pályák iránt, és a tehetségek motiváltak legyenek a kutatói pályára, illetve lássák a példákból, hogy a tehetség kiteljesedése csak mély elkötelezettséggel és kitartó munkával érhető el. Esténként a volt Erdős iskolás egyetemisták, az "Erdőspálosok" szerveznek programot a fiataloknak, ahol egy-egy előadás keretében bemutatják kutatási területüket.
Mindkét helyszínen biztosítjuk a hospitálás lehetőségét a matematikai tehetséggondozással foglalkozó szakembereknek. Szakmai kiadványainkkal, amelyek az Erdős iskola tanárainak munkái, a tehetséggondozó szakemberek munkáját kívánjuk segíteni.
A Műszaki Informatikai Kar a program magas színvonalának megtartása érdekében biztosítja a szakmai és Veszprémben az infrastrukturális hátteret. A működéshez szükséges költségeket az alábbiak szerint biztosítjuk:
Az ellátás költségét (mint eddig is) a tanulók fizetik. A hátrányos helyzetű, gyengébb anyagi körülmények között élő tanulók esetében az iskolai alapítványok átvállalják ezt a költséget. Az EFOP 3.3.4-16 pályázat keretében a tehetséges, de valamilyen téren hátrányos helyzetű tanulók ösztöndíjra pályázhatnak
Az „iskola” működtetését 2016 szeptemberétől a Matematikai Tehetségekért Alapítvány működteti és az anyagi hátteret pályázati források, és az együttműködő partnerek, illetve a piacon meghatározó szerepet betöltő műszaki cégek biztosítják.