1. A Létavértesi Gyermeksziget Óvoda - Bölcsőde saját nevelési program szerint dolgozik. Jól képzett, elhivatott, innovatív pedagógusaink 14 csoportban végzik lelkiismeretes munkájukat, a többségében hátrányos helyzetű gyermekek körében.
2. A nevelőtestület 97 %-a szakvizsgával rendelkezik, e mellett folyamatosan vesznek részt Géniuszos és egyéb tehetséggondozással kapcsolatos képzéseken egyénileg illetve közösen.
3. Óvodánkban évek óta 7 -8 területen folyik tehetséggondozás: Nyelvi, Térbeli-vizuális, Zenei, Logikai, Természeti, Testi-kinesztetikus tehetségterületek. Nyelvi területen kettő műhelyfajta működik. Anyanyelvi műhely és Báb-dráma műhelyek. Ezekben a műhelyekben kimagasló képességű, jól motiválható, kreatív gyermekek képesség kibontakoztatása történik.
4. Felnőtt bábcsoportunk több alkalommal országos aranyminősítést nyert el.
5. Jó gyakorlat keretein belül betekintést adunk az óvodai tehetség fejlesztő munkánkba.
Az óvodában a tehetségcsírák felismerésének legfontosabb szakemberei az óvodapedagógusok.
Az ő munkájukat segítik a szakvizsgázott óvodapedagógusok és a specifikus továbbképzéseken részt vett óvodapedagógusok.
Ez irányú ismereteink bővítését tervezzük a Géniusz képzések keretein belül - képzések, tanfolyamok, konferenciák alkalmával.
Az intézmény partneri kapcsolatai:
- Hajdú -Bihar megyei Szakszolgálat Derecskei tagintézmény Pszichológusa
- Városi Sportegyesület
- Vojtina Bábszínház
- Csormolya népdalkör
- Létavértesi festőkör
- Városi Könyvtár és művelődési Ház
Óvodánkban saját mérőeszköz és Differ segítségével azonosítjuk és nyomon követjük a tehetség ígéreteket. A mérések eredménye alapján éves ütemtervet dolgozunk ki a gyermekek fejlesztésük érdekében. A fejlesztési terv eredményességének hatásvizsgálata történik a nevelési év végén.
A belső motiváció, az esélyegyenlőség biztosítása, a tevékenység és a gyermek iránti szeretet az óvodapedagógus részéről a legfontosabb a tehetséggondozásban. A személyes kapcsolat, a folyamatos megújulás, a közvetlen légkör biztosítja a gyermekek számára tehetségük maximális kibontakoztatását.
Folyamatos kapcsolattartás a szülőkkel, óvodán belül egyéb tehetségműhelyekkel, iskolai tehetségműhelyekkel, városi civil szervezetekkel.
A Tehetségpontban résztvevő óvodákkal állandó kapcsolat, alkalmanként látogatás, tapasztalatcsere történik.
A Létavértesen élő 3-7 éves korú gyermek fejlesztését -mely 330 óvodás gyermeket jelent városunkban-. ill. 80 gyermek tehetséggondozását célozza meg a tehetséggondozó pragramunk.
Együttműködünk az óvoda partnereivel és a városi civil szervezetekkel.
A szülők eddig is támogatták munkánkat és a jövőben is számítunk segítségünkre.
Az óvodai tehetségfejlesztés eredményeit megmutatjuk kiállításokon, pályázatokon, városi és megyei rendezvényeken, fórumokon. A gyermekek terhelhetőségét
figyelembevételével.
A Létavértes Városi Könyvtár és Művelődési Ház és az intézmény közötti kultúrális programokban való részvétele.
A könyvtár biztosítja a térbeli- vizuális tehetségterületen kiemelkedő, tehetséges gyermekek számára alkotásaik kiállítását. Előre egyeztetett időpontban a gyermekek mozgásos, kézműves és irodalmi témában fejleszthették képességeiket. Az intézmény különböző rendezvényein a tehetségműhelyekben résztvevő gyermekek és műhelyvezetők rendszeresen részt vesznek.
Részt veszünk a megyei óvodák tehetség műhely napjain.
Létavértes kistérségi feladatkört lát el, így lehetősége lesz az óvodánknak, a környező településen lévő óvodák segítése, a tehetség gondozás területén.
A mozgásban kiemelkedő tehetségműhelyes gyermekek számára a sportegyesület futball és kézilabda edzéseket rendezett. A gyermekek a sportokhoz kapcsolódó rendezvényeken, versenyeken eredményesen képviselték intézményünket. A sportegyesület biztosítja a Sporttelep eszközeinek használatát ezáltal is elősegíti, támogatja a gyermekek képességeinek kibontakoztatását.
Kiemelten szeretnénk foglalkozni tehetségműhelyek alkalmával a műhelyekbe beválogatott gyerekekkel:
- kézimunka, barkácsolás, képalkotás
- báb, drámajáték-gyermek, felnőtt
- anyanyelv-beszéd (Vekerdi Iréne anyanyelvi módszerének használata óvodai csoportok körében)
- zeneovi
- néptánc
- mozgás
-logika
- környezettudatos neveléssel, természetismerettel, ezen belül az óvodai kiskert gondozása, gyümölcs és zöldségek gondozása és szüretelése, feldolgozása közösen.
- robotika alapjainak elsajátítása (birobot és méhecske segítségével különböző pályák teljesítése)
- DIOO képességfejlesztő program használata a gyerekek körében
- tabletek segítségével anyanyelvi fejlesztés, valamint logikai játékok szintén a tableten.
Tervezett programok, rendezvények:
- bábkiállítás, Bábmúzeum
- gyermekek alkotásainak kiállítása
--dolgozóink kézimunkáinak kiállításai
- Bábmúzeum- az elkészült bábok kiállítása
- bemutatkozó tehetségnap
- kistérségi báb és drámajáték találkozó
- óvodai, városi rendezvényeken való részvétel
- kapcsolódás tehetség pontokkal.
Műhelyfoglalkozások igény szerinti tartása a jövőbeli tehetségponthoz csatlakozó óvodáknak.
Pályázati lehetőségek felkutatása:
Minden évben részt veszünk az Önkormányzat által meghirdetett Civil szervezetek pályázatán, melyen nagyobb összegben nyerünk támogtást a műhelyek fenntartásához.(kézműves eszközök, hangszerek, népi ruhák, anyanyelvi fejlesztő eszközök, logikai játékok.
lehetőség szerint minden adódó pálázatot megragadunk, hogy műhelyeink minél szinvonalasabban tudjanak működni. (Ilyen például a legó és dupló pályázat, amit a logikai műhelyhez használtunk fel)
A bozsik programban szintén részt veszünk, legmagasabb minősítéshez kapunk pénzt eszközöket vásárolni, és ezeket az eszközöket szintén használjuk a mozgásos tehetségműhelynél.
- önkormányzat megnyerése
- alapítványi pénzek felhasználása
Az adó 1%-ból befolyó pénzt szintén a műhelyek ellátotságára fordítjuk.
- civil szervezetek bevonása
A településen található civil szervezeteket minden évbe megkeresük és támogatásaikat elfogadva, szintén a műhelyek működtetésére használjuk fel.
- szülők megnyerése erkölcsi és anyagi támogatása
Az intézménybe több olyan gyerek jár, kinek szülei anyagilag jól szituáltak és az általuk felajánlott támogatásokat, eszközöket szintén a műhelyek működtetésére használjuk fel.