A Lépésről Lépésre Helyi Óvodai Nevelési Programunk lehetőséget teremt az egyéni képesség kibontakoztatására, a tehetség fejlesztésére,a a differenciált foglalkoztatásokra. Óvodapedagógusaink felkészültek, nyitottak a szakmai kihívásokra.
Több területen szerzett plusz ismerettel rendelkező nevelőtestületünk kész a megújulásra:
- 1 fő szakvizsgázott tehetségfejlesztő
- 1 fő komplex művészeti nevelés 70 órás tanfolyam
- 1 fő zene szeretetére nevelés, zenei tehetséggondozás 60 órás tanfolyam
- 2 fő drámajáték, drámapedagógiai módszerek tréning 30 - 15 órás
- 1 fő Népművészet és hagyományőrzés 90 órás tanfolyam
- 1 fő iskolai mentálhigiéné specializáció
Folyamatosan fogadunk szakmai gyakorlatra óvodapedagógusokat, és dajka hallgatókat.
A tehetségpont tevékenységét elsősorban intézményen belül szeretnénk működtetni.
Szakmai kapcsolatot tartunk:
- a területi munkaközösségen keresztül 6 óvodával,
- a Vojtina Bábszínházzal,
- Lehó István festőművésszel.
- A jövőben keressük az együttműködés lehetőségét a környezetünkben fellelhető tehetségpontokkal.
- Wrábel Erzsébet iparművésszel
Együttműködünk az Alapítvány az Álmosdi Óvodásokért alapítvánnyal, azokkal az intézményekkel, akikkel az óvodánk kapcsolatot ápol.
A 2011/2012-es nevelési évben tervezzük a tehetség műhelyek kialakítását:
- Színes varázs- vizuális képességek, kézműves foglalkozások
- Tündérvilág - mese - és dramatikus játékok
- Cini-cini muzsika- népi gyermekjátékok
Bemutatkozási lehetőséget teremtünk a tehetségműhelyek megismertetésére, népi gyermekjátékokból, mese feldolgozásokból bemutatót rendezünk.
Kiállítást rendezünk az elkészül művekből.
- Pályázati lehetőségeket keresünk,
- számítunk a szülők és az alapítvány támogatására,
- új támogatók felkutatásas.
Szakemberek:
- Dr. Bartháné Dr. Kmetty Éva - Ped. Szakszolgálat vezetője
- Wrábel Erzsébet - iparművész
- Lehó István - festőművész
- Láposi Terka - Vojtina Bábszínház munkatársa
- Az óvoda pedagógusok beazonosítják a tehetséges gyermekeket , akiknek egyéni programot készítenek.
- A fejlődésüket folyamatosan mérjük.
- A hatékonyság mérésének nyomon követéséhez szoros kapcsolatot ápolunk a szülőkkel, a szakemberekkel.
- A mérési eredményeket elemzés után beépítjük a következő folyamatba.
- Munkánkat a nyitottság jellemzi, jó kapcsolatot építünk ki partnereinkkel, a munkánkat segítő szakemberekkel.
- Kezdeményezőek, az újra fogékonyak nevelőtestületünk tagjai.