Iskolánk jogelődje 2011-ig a KTKT Egységes Iskola tagiskolája volt. A KTKT Egységes Iskola pedig már évek óta tehetségpontként működik. Tagiskolaként a KTKT Egységes Iskola minden tehetségfejlesztő programjában részt vettünk. A KTKT Egységes Iskolából való kiválásunk után, most önálló iskolaként és tehetségpontként szeretnénk folytatni eddigi munkánkat. Pedagógusaink rendszeres felkészítésben, ismereteik és képességiek fejlesztésében részesültek a KTKT Egységes Iskola tehetségpontjának részeként. Ezen kívül rendszeres nyertes pályázói voltunk több HEFOP és TÁMOP projektnek, aminek keretében a hátrányos helyzetű diákok fej0elsztése mellett a differenciált oktatás révén a tehetségfejlesztésre is nagy gondot fordítottunk. Rendszeres résztvevői vagyunk kistérségi és megyei, sőt országos tanulmányi versenyeknek is. Mind szakmai, mind eszköz feltételeink megfelelőek ahhoz, hogy most már önállóan végezzük tovább eddigi tehetségfejlesztő munkánkat.
Leendő tehetségpontunk tevékenységét települési szintre szeretnénk kiterjeszteni. Ezt az is indokolja, hogy majd kilenc ezres településünk egyetlen általános iskolája vagyunk. Képességeink és készségeink alapján mi tudjuk legjobban összefogni a tehetséges diákjainkért tenni akaró helyi civil erőket. Munkánkba szeretnénk bevonni a keceli művelődési házat, főleg a zenei, testi és interperszonális tehetség területeken. A keceli Civil Műhellyel is szeretnénk szorosabbra fűzni kapcsolatunkat, ők főleg anyagi segítséget nyújthatnak és a fenntarthatóságban segíthetnek. Már meglévő kapcsolatunkat a tehetséggondozásra is kiterjesztenénk a helyi Cigány Kisebbségi Önkormányzattal. A helyi magánkézben lévő nyelvstúdióval a nyelvészeti tehetség területen tervezzük az együttműködést. Természetesen továbbra is a lehető legszorosabban együtt akarunk működni az eddigi központunkkal, ahonnan kiváltunk, a Kiskőrösi Többcélú Kistréségi Társulás, Óvodája, Általános Iskolája, Középiskolája, Szakiskolája és Kollégiuma Tehetségtanáccsal.
Több tehetségműhelyt tervezünk indítani már a megalakulásunk utáni első évben. Ezek zenei, testi, térbeli-vizuális, természeti, nyelvészeti és interperszonális tehetségterületeken gondoznák és fejlesztenék diákjainkat. Tervezzük egy tehetségnap megtartását is, ahol az összes tehetségterületen történt fejlesztés eredményét a többi diáknak támogatóinknak, együttműködő partnereinknek és természetesen a szülőknek bemutatnánk. Ezen kívül helyi, kistérségi, megyei és országos versenyeken is szeretnénk indulni tehetséges diákjainkkal.
Mindenekelőtt a Kecskemét-Kalocsai Főegyházmegye anyagi támogatását szeretnénk elnyerni. Emellett a keceli Civil Műhely támogatásában bízunk, akik már eddig is segítették munkánkat. A Tehetségnap alkalmából a szülők és a helyi gazdasági szervezetek is támogathatnak bennünket. A fenntarthatóság szempontjából is számítunk a Bács-Kiskun Megyei Tehetségsegítő Tanács, az Egyházi Iskolák Tehetségsegítő Tanácsa és a Kiskőrösi Többcélú Kistréségi Társulás Tehetségtanácsának tapasztalataira és segítő támogatására.
Tanáraink az elmúlt években rendszeresen részt vettek központunk, a KTKT Egységes Iskola vezetésével működő Kiskőrösi Többcélú Kistréségi Társulás, Óvodája, Általános Iskolája, Középiskolája, Szakiskolája és Kollégiuma Tehetségtanácsa által elnyert pályázatok révén rendezett szakmai 10, 20, 30 órás képzéseken. Nagyon szoros szakmai kapcsolatot akarunk kiépíteni a Bács-Kiskun Megyei Tehetségsegítő Tanáccsal, a Egyházi Iskolák Tehetségsegítő Tanácsával, valamint a Kiskőrösi Többcélú Kistréségi Társulás, Óvodája, Általános Iskolája, Középiskolája, Szakiskolája és Kollégiuma Tehetségtanáccsal. Közvetlen és állandó segítőnknek szeretnénk felkérni Duró Zsuzsát, akivel már a KTKT Tehetségtanácsában korábban szorosan együttműködtünk.
Duró Zsuzsa képesítései:
- Debreceni Egyetem Bölcsészettudományi Kar: Tehetségfejlesztési szakértő - Oktatásügyi rendszerelemző specializáció
- Debreceni Egyetem Bölcsészettudományi Kar: Pedagógia szakos bölcsész és tanár - Tehetség- és Képességfejlesztési specializáció
- Debreceni Egyetem Bölcsészettudományi Kar: Pedagógus szakvizsga, Tehetség és fejlesztése szakértő
- Eötvös Lóránd Tudományegyetem, Neveléstudományi Doktori Iskola: PhD (Summa Cum Laude)
- Egyéb kompetenciák: Magyar Tudományos Akadémia Szegedi Akadémiai Bizottság Neveléstudományi és Pszichológiai Szakbizottság Tehetségfejlesztés és Minőségbiztosítás Munkabizottsága elnöke
- Akkreditációs szakértő
- Országos Közoktatási szakértő
- ECHA (European Council for High Ability, University of Nijmegen) Nemzetközi Tehetségfejlesztési Diploma
Munkánk alapját képezi a tehetség azonosítás. Az azonosítás utáni fejlesztő munka hatékonyságát pedig a folyamatos mérések biztosítják. Nagyon fontosnak tartjuk, hogy ha egy tehetség úgymond "kinőtte" keretinket, akkor másik, neki megfelelő tehetségpontba irányítjuk. A nyomon követést azonban ezután is folytatni akarjuk. A szülőkkel való szoros kapcsolattartás is munkánk eredményességét segíti.
Civil kapcsolataink a Művelődési Házzal, a keceli Civil Műhellyel, a keceli Nyelvstúdióval, a helyi cigány kisebbség szervezetével mind azt erősítik, hogy munkánkban a "civil jelleg" domináljon. Bürokratikusak csak annyiban leszünk, amennyire a pályázatok erre kényszerítenek bennünket pl. a dokumentáció terén. Projektjeinket szakszerűen megtervezve azonban a kreativitásnak és spontaneitásnak "helyet hagyva" akarjuk végrehajtani.