A Siklósi Közoktatási Intézmény (SKI) Alapfokú Művészeti Iskola fennállása óta nagy hangsúlyt helyez a tehetséges tanulók felkészítésére képző- és iparművészet, táncművészet, szín-és bábjáték területén mind előképzőben, mind alapfokon.
A minősítés során kapott "Kiválóra minősített művészetoktatási intézmény" cím egyben arra kötelezte az intézményt, hogy az iskolai oktatás színvonalát fenntartsa, olyan programokkal gazdagítsa tevékenységeit, melyekkel a partnerek felé is kitárja az intézményben folyó munkát.
A versenyekre történő felkészítés során külön figyelmet fordítanak tanáraink a különösen motivált tanulók fejlesztésére, tehetségük kibontakoztatására.
Országos eredményeink jelzik, hogy pedagógusaink jól felkészültek, különösen érzékenyek szakmájuk elismertsége iránt, amiért mindent meg is tesznek.
Szakmai igényességüket jelzi, hogy a kilencfős oktatói létszámból hat fő egyetemi végzettséget szerzett, mintegy bizonyítva képzettségüket, az egyetem biztosította többlet ismerettel.
Tanáraink aktív művészeti életet élnek, alkotó pedagógusok. Állandó kiállítói a Baranya Megyei Rajztanárok Egyesületében, a Pécs Baranya Művészeti Társaságban, Siklós Art-nak és egyben alapítói a Siklósi Szalon-nak. Tánctanárunk a Pelikán Néptáncegyüttes művészeti vezetője. Tanári hivatása mellett táncfolklorisztikai kutatásokat is végez Baranya tánchagyományával kapcsolatban. (A baranyai néptánckutatás forrásai. Kéziratos és filmes gyűjtések annotált jegyzéke (1941-1981). Pécs, Misina Kulturális - és Táncegyesület. ISBN: 978-963-89411-2-1). Másik tánctanárunk folyamatos résztvevője az országos és regionális versenyeknek, melyeken dobogós helyezéseket érnek el. Részt vett a Támop 3.2.2. pályázatán, ahol a "Művészeti fejlesztő műhely" munkáját segítette. Az Új Magyarország Fejlesztési Terv részeként elnyert Baranyai tehetség Projekt "Vigyázz, kész tehetség" pályázatán aktív felkészítő volt.
A Magyar Táncművészeti Főiskola "Hagyomány és újítás a táncművészetben" címmel rendezett tudományos konferencián a művészeti iskolákról és a tehetséggondozásról tartott előadást. Az erről szóló kiadvány ugyanezzel a címmel került kiadásra.
A táncművészeti oktatás új tantárgyi programjának egyik kidolgozója. Kistérségünkben diákjaival állandó fellépőként járja a különböző községeket, falvakat, emelve a helyi rendezvények színvonalát.
Pedagógusaink önmaguk szakmai életével mutatnak példát tanítványaiknak. Tehetséggondozó foglalkozásokat szerveznek, új technikákkal, módszerekkel ismertetik meg tanítványaikat, melyekkel többet tudnak befogadni az adott terület ismereteiből. Intézményünk Dél-Baranya aprófalvaiban, a határmelléki települések iskoláiban végzik a művészetoktatást. Az adott intézményekkel együttműködési megállapodás alapján tanáraink segítik nemcsak a tehetséggondozást, hanem a hátránykompenzációt is.
Az éves programban meghatározásra kerülnek azok az események, melyekkel az intézmény falain kívül is megmutatkoznak. Decemberben, Advent időszakában a térség iskoláinak tehetséges diákjait megmozgatva immár nyolcadik alkalommal rendezte meg a "Kistérségi Kulturális Gálát", melyen az idei 2012-es évben 320 tanuló mutatta be tehetségét, képviselte iskoláját. Az adott programra történő felkészítésben a művészeti iskola tehetségsegítő tevékenységet is vállal. A minden évben tavasszal megünnepelt művészetoktatás napján az intézmény kitárulkozik a település felé, nyitott rendezvényen mutatja be legtehetségesebb tanítványait, az általuk készített táncokat, színdarabokat, képzőművészeti alkotásukat.
A tanév zárásaként immár tízedik éve kerül sor a "Kistérségi Művészeti Napra", amelyen meghívott szakértők, vendégek előtt kerül sor a tanév során legjobbaknak ítélt táncok, színdarabok, alkotások bemutatására. Az egy délelőttöt magába foglaló program végén a meghívott szakértők tanácsaikkal látják el kollégáinkat, ezzel mintegy szakmai továbbképzést is tartva.
A művészeti nappal a város kulturális életének egy szelete is megmutatkozik, hiszen a programban már tíz éve szerepel az intézmény rendezvénye.
A város életének meghatározó tényezője a művészetoktatás. Az intézményben végzett tanulók a városi egyesületekben folytatják tevékenységüket. A Pelikán Néptáncegyüttes utánpótlása az iskola falai közül kerül ki, de a Bástya színjátszó körben is többségében még tanulói jogviszonyban álló diákjaink szerepelnek. A
SZOTA Alapítvány moderntánc tanszak tehetséges végzőseit ingyenes tánckurzusra invitálja a megyeszékhelyre.
A Baranyai Pedagógiai Szakszolgálatok és Szakmai Szolgáltatások Központja által szervezett Baranyai Tehetségnapok rendezvényén megfigyelőként vettünk részt, majd csatlakoztunk a Baranyai Tehetségpontokhoz.
A Siklósi Közoktatási Intézmény Alapfokú Művészeti Iskola hatóköre a siklósi járás, a határ menti kistelepülések iskoláinak tanulói. Együttműködési megállapodás keretében hét környező település iskolájában oktatjuk a képző-és iparművészetet, táncművészetet, szín- és bábművészetet.
Iskolánk tanárai keresik a lehetőségeket az itt tanuló diákokkal, tehetségfejlesztő foglalkozásokkal segítik előmenetelüket.
Térségi szerepünket ezután is szeretnénk megtartani az újonnan megalakult tankerületben.
Széleskörű együttműködést tartunk a város egyesületeivel, a siklósi Pelikán Néptáncegyüttessel, a Kármentő Ének- és Táncműhellyel, a Bástya Színkörrel.
Szoros kapcsolatot tartunk a Siklósért Turisztikai Egyesülettel, a Művelődési házzal, a Várral, és az ott dolgozó turisztikai szakemberekkel is.
Tehetségpontok közül közös célokat kitűzve napi kapcsolatot alakítottunk ki a Sztárai Tehetséggondozó Műhellyel.
A térségi, megyei intézmények közül kapcsolatunk van Siklós Környéki Igazgató Egyesülettel, a Baranya Pedagógiai Szakszolgálatok és Szakmai Szolgáltatások Központjával is.
Partnereink közül elsődleges szerepet juttatunk tanulóink szüleinek, hiszen általuk tudjuk megvalósítani kialakított elképzeléseinket a tehetséggondozás terén.
Tehetségazonosítás: Már óvodás kortól kezdve felkutatjuk a művészetek egyes ágai iránt különösen motivált gyermekeket, tanulókat.
Tehetségfejlesztés: Differenciált tanórai foglalkozásokkal, tehetséghetekkel, tehetségfejlesztő tanórák tartásával lehetőséget biztosítunk tanulóinknak a kiemelkedő munkára.
Minőségirányítási programunknak egyik alkotórésze a mérés-értékelés elvégzése is.
Intézményünk minősítése diákszemmel az egyik alkotó elem, melyre építhetünk a továbblépésben.
Lehetőségeket keresni, megmérettetni versenyeken, fesztiválokon, pályázatokon.
Szerepléseken részt venni, ahol a munka eredményének visszajelzését értékelve lehet a további gondozó munkát folytatni.
Tehetség tanácsadás: A művészeti iskola pedagógusai az elmúlt évben végeztek továbbképzést a Baranya Megyei Szakszolgálatok és Szakmai Szolgáltatások Központja által szervezett tehetségfejlesztésben.
Rendezvények: Minden rendezvényünk a tehetség jegyében zajlik, hiszen nyilvános programjainkon bemutatjuk azt a munkát, mellyel kiemelkedő tanítványaink sikereit biztosítottuk. Képzőművészeti pályázatokon képviselteti magát az intézmény, állandó kiállítói vagyunk a zánkai Új nemzedék Központ által meghirdetett kiállításnak.
A tanév végi tánc-, és képzőművészeti táborok továbbra is szerepelnek programjaink között.
A tehetségpont működéséhez az anyagi feltételeket a Siklósi Közoktatási Intézmény Alapfokú Művészeti Iskola és az iskola tanulóinak érdekeit képviselő Alapfokú Művészetoktatásért Alapítvány biztosítja.
Az intézmény szülői munkaközösségének rendezvényei, a civil szervezetek támogatásai, a pályázatokon való részvétel egyaránt segítségére van iskolánknak.
A tehetségfejlesztésben leginkább az érintett szülők támogatására lehet leginkább számítani.
- Kovács Ferenc - festőművész, aki tagja a Magyar Alkotóművészek Országos Egyesületének, a Siklós Art-nak, Baranya Art 2000-nek, Szentgotthárdi Nemzetközi Művésztelepnek, és a Lendvai Téli Nemzetközi Művésztelepnek. Munkássága elismeréseként Batthyány-díjat kapott 1989-ben, MTV különdíját 2000-ben, Magyar Alkotóművészek Országos Egyesületének díja 2002-ben, és Baranya Megye Művészeti díját 2009-ben.
- Balogh János - a Pelikán Néptáncegyüttes Rédei Károly Közművelődési Díjas művészeti vezetője.
- Ambachné Perics Irén - a Sztárai Tehetséggondozó Műhely vezetője, igazgató, tehetségfejlesztési szakértő.
- Szigeti Oktávia - a Táncművészeti Főiskola adjunktusa, moderntánc pedagógus, Nívó-díjas, és Harangozó-díjas táncművész.
- Márton Judit - a Baranyai Pedagógiai Szakszolgálatok és Szakmai Szolgáltatások Központjának igazgatóhelyettese.
Tehetségfejlesztő munkánk eredményességét abban lehet lemérni, hogy hányan választják az intézményünk nyújtotta szolgáltatást.
A versenyeken való megmérettetés, és az ott elért eredmény egyben fokmérője intézményünk fejlesztő munkájának.
Fellépéseink során állandó visszajelzést kapunk partnereinktől, a szülőktől, véleményük meghatározó az intézményi munkában, tehetségfejlesztésben.
A hatékonyság növelésében szerepet játszanak a tanulói és a szülői felmérések visszajelzései, elemzésük, értékelésük.
Programjainknak, eredményeinknek igyekszünk nyilvánosságot biztosítani a helyi média segítségével, valamint az intézmény honlapján rendszeresen megjelentetjük a hírek között.
A művészetoktatási intézmény alapfeladata a tehetséggondozás, melynek folytonosságát a bürokratikus tevékenységek nem szeghetik meg.
A civil jelleget a civil szervezetekkel történő együttműködés, az önkéntes részvétel a munkában képviseli.
A közös célok, rendezvények lebonyolítása, tehetségek bemutatása, fejlesztése összetartja a művészetoktatásért tenni akaró szervezeteket.
Feladataink ellátása érdekében pedagógusaink személyes kapcsolatban állnak az oktatási nevelési intézmények pedagógusaival és a külsős szakemberekkel.