Az intézményünkben folyó nevelő-oktató tevékenység gerincoszlopa a differenciált, egyénre szabott, Montessori szellemiségű képességfejlesztő munka. A konstruktív együttműködés jellemzi a tanárok, tanítók és a gyógypedagógusok, pszichológusok közös munkáját, melynek eredményeként jelentős eredményeket értünk el az SNI tehetségek versenyeztetése terén.
Programunk a gyerekek kíváncsiságára és érdeklődésére építve hatékonyan támogatja az egyéni képességek kibontakozását, a kompetencia alapú oktatást. Ez a módszer a gyermek testét, értelmét és lelkét egységbe rendezi, ez az egység pedig egy harmonikus, boldog élet alapját képezi. A Montessori eszközrendszer és a pedagógusok által készített figyelemfelkeltő didaktikai eszközök segítik a diákok munkáját.
Alapelveink:
-a pedagógusszerep segítő, támogató jellege
-differenciálás (tehetséggondozás, felzárkóztatás)
-motiváló tanulási környezet
-tevékenységközpontúság
-az egyéni képesség- és személyiségfejlesztés harmóniája
-természetszeretet, környezetvédelem
Ezért is nagy szükség van arra, hogy a tehetségesnek tűnő gyerekekkel külön is foglalkozzunk, megfelelő feltételeket teremtsünk számukra, hogy elősegítsük képességeik és személyiségjegyeik minél magasabb szintre fejlődését.
A tantervi követelmények legmagasabb szinten való teljesítésével párhuzamosan délután a tanulók más területeken is kipróbálhassák magukat. A differenciált fejlesztőprogram keretében nagyobb lehetőség van differenciálásra, többletismeretek és új probléma-megoldási módszerek alkalmazására, valamint az órai anyag gyakoroltatására is. A tanórákon a gazdagítás, dúsítás adta lehetőségekre támaszkodunk.
Egyéb kompetenciáink
Nagy szakmai tapasztalat a képességmérés és –fejlesztés terén
Eredményesség az SNI tehetségek versenyeztetésében
Gazdag módszertani repertoár
Rutin és tapasztalat a differenciált fejlesztésben
Szakvizsgázott pedagógusok- a tehetséggondozás terén is.
Kapcsolat a segítő szakemberekkel
Tehetségpontunkat regionális hatókörrel tervezzük működtetni.
Intézményi szinten (tanórákon, szakkörök keretében, iskolai rendezvényeken, napközis foglalkozásokon, kirándulásokon, versenyeken) kívánjuk a tehetséggondozást megvalósítani.
Intézményünk vállalja:
• Kapcsolattartás számos tehetségponttal országos szinten
• Konferenciák, szakmai programok szervezése
• Szakmai programokon, tréningeken való részvétel
• Bemutató órák, nyíltnapok szervezése
• Szakmai tanácsadás a tehetséggondozás terén
• Versenyek szervezése
Elsősorban a már kialakított és jól működő kapcsolatainkat szeretnénk megőrizni és ápolni. A sok segítő, együttműködő kerületi, fővárosi országos intézmény mellett folyamatos, szinte napi kapcsolatban vagyunk a következő intézményekkel:
Pedagógiai programunk kapcsán:
• Magyarországi Montessori Egyesület
• Gyermekek Háza Alternatív Alapozó Program
• Integrált Oktatásért Alapítvány
• Batthyány Lajos Utcai Általános Iskola - Montessori tagozata
• Cilinder Alapfokú Művészetoktatási Iskola
• Millenáris Park
• Ability Park
ELTE projekt „Inkluzíy index” kapcsán:
• ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Főiskolai Kar, Pedagógiai és Pszichológiai Kar
• ELTE Óvó- és Tanítóképző Főiskolai Kar
Integráció és kompetencia alapú oktatás kapcsán:
• Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény
• Kapcsolattartás számos tehetségponttal a országos szinten
• Konferenciák, szakmai programok szervezésével
• Szakmai programokon való részvétel
• Bemutató órák, nyíltnapok szervezése
• Szakmai tanácsadás a tehetséggondozás terén
A sikeresen működtetett tehetségfejlesztő programjaink folytatása
• SNI tehetségek fejlesztése, versenyeztetése (pl.: vers és prózamondás és szépírás, rajz, ének terén.
• ( Eu-s) pályázatokon való részvétel.
• Belső továbbképzések tartása.
• A zuglói Tehetségtanács tagjaként tovább működni.
• Intézményi infrastrukturális feltételeink adottak: (önálló helyiségek, telefon, fax, számítógéppark, nyomtatók, fénymásolók…)
• Pályázatokon való részvétellel
• Szponzori kör kialakításával (cégek, magánszemélyek)
• Iskolai alapítvány támogatásával