Intézményünk 2012.szeptember 1-jével működik a Szeged-Csanádi Egyházmegye fenntartásában. Ennek megfelelően intézményi pedagógiai programunkban a Katolikus Egyház évezredes hagyományai alapján, annak értékrendjéhez, nevelési elvéhez igazodva célunk a magas szakmai színvonal mellett a szeretet légkörének kialakítása, a gyermekek személyiségének kibontakoztatása, az egyéni képességeket figyelembe vevő korszerű pedagógiai módszerek alkalmazása, a tehetségek támogatása, az esélyegyenlőség megteremtése a nevelés és az oktatás szoros egységében.
Nagy hangsúlyt fektetünk az alapkészségek elsajátítására, az idegen nyelvi, a logikai, a művészeti nevelésre, a kreativitás, alkotói készségek, problémamegoldó gondolkodás, együttműködési készségek kialakítására és fejlesztésére. Mindezek mellett törekszünk a környezettudatosság, az egészséges életmód kialakítására.
Ennek megfelelően többféle foglalkozást szervezünk tehetséges, érdeklődő diákjaink számára: humán, természettudományi, művészeti, sport területeken. Rendszeresen veszünk részt megyei, térségi, országos versenyeken. Céljaink megvalósítását lehetővé teszi, hogy intézményünkben a technikai, infrastrukturális feltételek rendelkezésre állnak, pedagógusaink magas szakmai képzettséggel rendelkeznek, nyitottak az új módszerek elsajátítására, rendszeresen vesznek részt továbbképzéseken.
Pályázataink, amiben iskolánk részt vesz: IKT eszköz pályázat, Hipersuli Program, Nemzeti Kulturális Alap iskolai Kórusok Alapítása (2017/2018. tanév), nemzeti Kulturális Alap Már Meglévő Iskolai Kórusok Alapítása (2018/2019. tanév)
Tevékenységünk hatóköre jelenleg helyi, elsősorban intézményi, de szoros kapcsolatban a település más oktatási (óvoda), kulturális (Justh Zsigmond Művelődési Ház és Könyvtár) intézményeivel.
Évek óta nagyon jó együttműködés alakult ki a szomszédos városok Orosháza és Szentes intézményeivel. Orosháza város Justh Zsigmond Városi Könyvtár szervezésében részt veszünk olvasás- szövegértés fejlesztése általános iskolás diákok részére programban, amely egy pályázat elemeként valósul meg iskolánkban. Évek óta bekapcsolódunk
a Mezőberényi Petőfi Sándor Gimnázium tehetséggondozó programjának keretében meghirdetett megyei tantárgyi tanulmányi versenyekbe. A szentesi Szilver Alapfokú Művészeti Iskola tanárai által társastánc oktatásban vesznek részt diákjaink, az orosházi Városi Könyvtárral közös pályázat keretében olvasási hét szervezése történt.
Szoros a kapcsolatunk a Helytörténeti Múzeummal, a Vörösmarty Mihály Általános Iskolával, melynek szervezésében több alkalommal vettek részt pedagógusaink továbbképzéseken robotika és tehetséggondozás témákban. A Békés megyei Jókai Színház művészeivel is szoros a kapcsolatunk, akik színvonalas interaktív előadásaikkal rendhagyó órák kereteiben foglalkoznak tanulóinkkal, olvasás- szövegértés és előadó művészeti területeken.
Ezeken túl a jövőben együtt kívánunk működni az orosházi kistérség más iskoláival, Békés és Csongrád megyei oktatási és kulturális intézményekkel, civilszervezetekkel, magánszemélyekkel. Szeretnénk határon túli kapcsolatainkat az ottani intézményekkel tovább erősíteni.
Intézményünkben évtizedes hagyományai vannak, hogy valamennyi műveltségterületen keressük a kiemelkedő képességű gyerekeket, megpróbálunk minden tehetségígéretet felfedezni, számukra a szükséges feltételeket biztosítani. Az elmúlt egy évben tudatos tervezéssel kidolgozásra került tehetségfejlesztő programunk, megalakult 2018. augusztusában tehetséggondozó munkaközösségünk.
Komoly szakmai képzések után kezdtük meg a tehetségazonosítást, a beválogatást, a tehetségsávokban történő fejlesztő munkát.
Ezeken a foglalkozásokon nagy hangsúlyt helyezünk a részt vevő diákjaink erős oldalának további fejlesztésére, de kiemelt figyelmet fordítunk gyenge oldaluk erősítésére, valamint hatékony tanulási, motivációs, szabadidős, pályaorientációs elemeket is beépítettünk programunkba. Igyekszünk a „rejtett” tehetségek felkutatására, a kibontakozásukhoz szükséges segítség megadására, fejlesztésére is figyelmet fordítani.
Rendszeresen részt veszünk szakmai továbbképzéseken, nyitottak vagyunk új módszerek kipróbálására.
Tehetséggondozó munkák alsó tagozaton indul, ahol diákjaink választhatnak angol nyelvi, kommunikációs, furulya, népi kézművesség, társastánc-versenytánc foglalkozásokon. Ezek mellett kézilabda, birkózás, atlétikaedzéseken is próbára tehetik képességeiket.
Felső tagozaton jelenleg három tehetségműhelyben, irodalmi-történelmi, természetismereti, informatikai műhelyben folyik a munka.
Lehetőség van továbbá énekkari, matematikai, egyéb sportfoglalkozásokon való részvételre, s folytatódik az alsó tagozaton megkezdett versenytánc is.
Igyekszünk minden tanévben a felmerülő igények figyelembevételével bővíteni kínálatunkat.
Felvételi előkészítő foglalkozásokat szervezünk nyolcadikosainknak, rendszeres részt vevői vagyunk tanulmányi versenyeknek.
Komplex személyiségfejlesztő programunknak megfelelően tartalmas szabadidős tevékenységekkel igyekszünk személyiségüket fejleszteni, számukra a kikapcsolódást, közösségi életet lehetővé tenni. Ilyenek az iskolai ünnepségek, egészségnap, sportnap, diák önkormányzati nap, adventi, húsvéti lelki nap, táborok, kirándulások szervezése.
Munkánkat a jövőben is hasonló értékek mentén szeretnénk folytatni, újabb tehetségműhelyek indítását tervezzük, szoros kapcsolatunkat a szülőkkel, külső támogatóinkkal tovább szeretnénk erősíteni közös programok kidolgozásával.
A Szeged-Csanádi Egyházmegye, iskolánk fenntartója biztosítja a megfelelő órakeretet a tehetségműhelyek működéséhez, valamint hozzájárul a tárgyi és személyi feltételek biztosításához. Számíthatunk a Szülői Szervezet támogatására, a településünk vállalkozóinak támogatására, igyekszünk kihasználni a pályázatok adta lehetőségeket.
A megfelelő szakmai hátteret felkészült pedagógusaink mellett utazó logopédus, pszichológus biztosítja. A szakos ellátottságunk 100%-os, 18 fős tantestületünkben szakvizsgával 7 fő rendelkezik, a 8. másodéves a főiskolán (1 fő tehetségfejlesztő, 6 fő közoktatás vezetői, 1 fő mérési-értékelési), 1 gyógypedagógus, négy pedagógus egyetemi mesterképzésen szerzett oklevéllel rendelkezik. 12 fő vett részt eddig a minősítési folyamatban, ebből 1fő mesterpedagógusi minősítéssel rendelkezik, további 1 fő minősítésére a 2018-2019.tanévben kerül sor.
Az elért eredményeket (versenyek, pályázatok) folyamatosan nyomon követjük, évente több alkalommal méréseket végzünk, az eredményeket itt is rögzítjük, összevetjük a korábbiakkal.
Már hatékonyan működő tehetségpontokkal szoros kapcsolatot tartunk, jó gyakorlatokat igyekszünk beépíteni saját programunkba. Végzett diákjaink eredményeinek nyomon követése, ebből szerzett tapasztalatok, következtetések levonása, hasznosítása.
Egyénre szabott tervek kialakítása, mentorálás, külső segítség bevonása, szülők támogatása, jól együttműködni tudó, lelkes Tehetséggondozó Munkaközösség kialakítása a célunk.