A Református Kollégium a rendszerváltozás után jött létre. Célja, hogy keresztyén értékek mentén, az embertársaikra való odafigyelésre, a felelősségvállalásra, az alázattal végzett kitartó munkára és a nemzeti öntudatra nevelje diákjait.
A természettudományi oktatásra kiemelt figyelmet szánunk, hiszen líceumban ilyen profilú egyik osztályunk, és már a kisebb korosztály tudását is ilyen téren megalapozzuk.
Diákjaink számos országos és határon túli biológia versenyen vesznek részt, és hoznak díjakat: budapesti Semmelweis Egyetem által szervezett Egészségnevelés verseny, minisztériumi és a Babeș-Bolyai Tudományegyetem, valamint a Sapientia Egyetem által szervezett versenyeken
Továbbtanulásuk ezen a területen folytatódik, és azt tapasztaljuk, hogy megbecsült munkaerőkké válnak. Tőlük azt a visszajelzést kapjuk, hogy iskolánkban szerzett tudásuk komoly alapot képezett a továbbtanulásukban. Ezért is kérjük ezen a területen, hogy tehetségpont lehessünk.
De nemcsak a kiemelkedő teljesítményt nyújtó diákok kompetenciáinak fejlesztésére figyelünk, hanem őket bevonva 2008 óta szervezünk Zöld napokat, és tömegesen vesznek részt évente elsősegély tanfolyamokon, versenyeken. E programokon való részvételük személyiségükön is látható nyomot hagy. Segítőkészségük, odafigyelésük embertársaikra, felelősségvállalásuk az élhető jövőért a hétköznapokban is megjelenik.
Tanintézményünk közösségei: Rebuló iskolaújság, Refsonor diákkórus, népdalénekesek, Sulizenekar. A Refsonor kórus és a zenekar rendszeresen részt vállal a különböző iskolai ünnepségeken, melyek a következők: évnyitók, a Reformáció ünnepe, karácsonyi koncert, Maturándusz gála, március 15-i emlékünnepség, ballagások, évzárók. Mindezek a tehetséges diákjaink nélkül elképzelhetetlenek lennének. Számos népdalversenyen vesznek részt részt, és hoznak díjakat, így pl. a Babeș-Bolyai Tudományegyetem Tiszta Forrás népdalvetélkedőn.
A magyar nyelv és irodalom területén tehetség a kreativitás fejlesztésével szoros összefüggésben áll. Az irodalomtanítás nemcsak a tehetség képességterületi fejlesztésére ad lehetőséget, hanem az önismeret mélyítésére, a kortárs társas kapcsolatok formálására, illetve arra is, hogy a tanulók élethelyzetek értelmezésére is kísérletet tegyenek egy-egy szövegértelmező, szövegalkotó feladat által. Iskolánkban heti rendszerességgel működő szakkörök révén (újságírói, versíró, szövegalkotó szakkör, szövegdramatizáló szakkör, Olvasókör). A tantárgy kereteibe tartozó tanulmányi versenyek (szavalóverseny, mesemondó verseny,tantárgyverseny, helyesírási verseny, nyelvi műveltségi verseny) révén próbáljuk fejleszteni a tehetségeket.
Iskolánk pszichológusa elvégzi a bemeneti vizsgálatokat, valamint az éves felméréseket, ugyanakkor motivációs tevékenységek szervezését is vállalja külső szakemberek vezetésével, melyhez az anyagi erőforrásokat az iskola alapítványa, a Makkai Egyesület biztosítja.
A Sepsiszentgyörgyi Református Kollégium Tehetségpont helyi, intézményi hatókörű, saját tanulói körében, kisiskolától líceumig terjedő korosztályban végzi tehetségazonosítás, tehetséggondozás és tehetségfejlesztő tevékenységét.
Állandó kapcsolatot tartunk a Bod Péter Megyei Könyvtárral elemi tagozatos és gimnáziumi tagozatos diákjainkkal, ahol különböző irodalmi és olvasásnépszerűsítő programokon veszünk részt. A Cimborák Bábszínházzal drámapedagógiai foglalkozások kapcsán működünk együtt. Rendszeres kapcsolatunk van a Guzsalyas Alapítvánnyal a téri-vizuális intelligencia fejlesztésében nyújt számunkra értékes segítséget, valamint a hagyományok ápolásában, a régi kézműves tevékenységek megismertetésében, gyakorlásában. Elsősorban elemi tagozatos tanulóinkkal veszünk részt tevékenységeikben, de kiállításaikon líceumi tagozatos diákunk is nyert elismerést munkáival.
Az MCC Programba számos tanulónkat válogatták be, úgy gimnáziumi, mint líceumi szinten. A Háromszéki Közösségi Alapítvánnyal működünk együtt, pályázati lehetőségeket kihasználva.
Tagjai vagyunk a Székelyföldi tehetségsegítő Tanácsnak. Együttműködés felsőfokú intézményekkel: Sapientia Erdélyi Tudományegyetem, Babeș-Bolyai Tudományegyetem, George Emil Palade Orvosi, Gyógyszerészeti, Tudomány és Technológiai Egyetem. Ugyanakkor szakképzett szülőkkel működünk együtt, akik például síoktatásban, pályaválasztási tanácsadásban segítenek.
A Babeș-Bolyai Tudományegyetem Református Teológia és Zeneművészeti Karának programjába kapcsolódva második alkalommal vesznek részt tanulóink a nyári vakációban kéthetes pályaorientációs foglalkozáson.
Több alkalommal Nyílt Napokat szerveztünk a város és a környék iskolái számára. Az iskola diákjai egyetemi Nyílt Napokon vesznek részt, betekintést nyerve az egyetemi életbe.
Különböző személyiségfejlesztő programokban együttműködünk a budapesti Károli Gáspár Református Egyetem illyefalvi kihelyezett tagozatának szakképzőivel.
Folytatjuk a megkezdett tehetséggondozó munkánkat. Kiemelt célterületünk a természettudományok, a magyar nyelv és irodalom és a zene. A tehetségpont megalakítása azért lenne célszerű számunkra, mert az oktatás mellett több tevékenység is zajlik az iskolákban. Célunk, hogy felkaroljuk azokat a diákokat, akik nemcsak lelkesek, de tehetségesek is valamilyen szakterületen. Gondolunk itt jó hangú és zenei hallással megáldott diákjainkra, az iskola zenekarára, a Refsonor iskolakórusra, de vannak, akik saját verssel jelentkeznek rendszeresen a Rebuló iskolaújságban, van aki ruhatervezésben jeleskedik. Az elemi osztályokban a tanítónők próbálják azonosítani a kimagasló teljesítményeket, rátermettséget. Versmondó, mesemondó versenyekre, népdal vetélkedőre készítik diákjainkat. Segítjük a felkészülést tanácsokkal, irányított gyakorlással, javítással, bátorítással. A különböző szaktantárgyak területén jeleskedő diákjaink versenyfelkészítőjét minden osztálytanító vállalja, és megszervezi ezek tanításon kívüli időpontját, gyakoriságát.
A Református Elemi tanítói szerepet vállalnak a tehetségek azonosításában, gondozásában, hogy jó iránymutatással kerüljenek a magasabb osztályokba megszervezett tehetségpontokba. A tehetséges tanulók fejleszthetők iskolán kívüli extracurrikuláris programok, tevékenységek révén. Továbbá iskolai, iskolaközti, interdiszciplináris, intézményközti projektek révén illetve heti rendszerességgel működő szakkörök révén. A megfelelő tantárgy kereteibe tartozó tanulmányi versenyek, pályázatokra való felkészítés, tanulmányi táborok és kirándulások szervezése.
A Zöld napok révén felhívhatjuk a környezettudatos életmód fontosságára a figyelmet, a tanárok és a diákok között egy meghitt kapcsolat jöhet létre, mely a Református Kollégium egyik alapkoncepciója.
Iskolánk pszichológusa elvégzi a bemeneti vizsgálatokat, valamint az éves felméréseket, ugyanakkor motivációs tevékenységek szervezését is vállalja külső szakemberek vezetésével.
Tehetségazonosító, -gondozó és -fejlesztő tevékenységünk fenntarthatóságát az iskolánkat támogató Makkai Sándor Egyesület anyagi hozzájárulásával tudjuk megvalósítani. A Makkai Sándor Egyesület támogatása a következő területeken mutatkozik meg: versenyeken való részvétel útiköltségeinek fedezése, tevékenységeink szóróanyagának költségei, szakmai előadások, műhelymunkák felmerülő költségeit, iskolaújságunk nyomtatási költségei. Ezen kívül a fenntartó önkormányzat, Sepsiszentgyörgy Városi Tanácsa, támogatására is számítunk, ami kiállítási lehetőségekben, fellépési lehetőségekben, rendezvényeken való részvétel biztosításában mutatkozik meg, illetve versenyekre való utazás támogatásában is megjelenik. Ezeken kívül szponzori szerződésekkel, illetve pályázati lehetőségek kihasználásával tervezzük biztosítani tevékenységeink fenntarthatóságát.
A Református Kollégium a rendszerváltozás után jött létre. Célja, hogy keresztyén értékek mentén, az embertársaikra való odafigyelésre, a felelősségvállalásra, az alázattal végzett kitartó munkára és a nemzeti öntudatra nevelje diákjait.
A természettudományi oktatásra kiemelt figyelmet szánunk, hiszen líceumban ilyen profilú egyik osztályunk, már a kisebb korosztály tudását is ilyen téren megalapozzuk.
Diákjaink számos országos és határon túli biológia versenyen vesznek részt, és hoznak díjakat: budapesti Semmelweis Egyetem által szervezett Egészségnevelés verseny, minisztériumi és a Babeș-Bolyai Tudományegyetem, valamint a Sapientia Egyetem által szervezett versenyeken
Továbbtanulásuk ezen a területen folytatódik, és azt tapasztaljuk, hogy megbecsült munkaerőkké válnak. Tőlük azt a visszajelzést kapjuk, hogy iskolánkban szerzett tudásuk komoly alapot képezett a továbbtanulásukban. Ezért is kérjük ezen a területen, hogy tehetségpont lehessünk.
De nemcsak a kiemelkedő teljesítményt nyújtó diákok kompetenciáinak fejlesztésére figyelünk, hanem őket bevonva 2008 óta szervezünk Zöld napokat, és tömegesen vesznek részt évente elsősegély tanfolyamokon, versenyeken. E programokon való részvételük személyiségükön is látható nyomot hagy. Segítőkészségük, odafigyelésük embertársaikra, felelősségvállalásuk az élhető jövőért a hétköznapokban is megjelenik.
Tanintézményünk közösségei: Rebuló iskolaújság, Refsonor diákkórus, népdalénekesek, Sulizenekar. A Refsonor kórus és a zenekar rendszeresen részt vállal a különböző iskolai ünnepségeken, melyek a következők: évnyitók, a Reformáció ünnepe, karácsonyi koncert, Maturándusz gála, március 15-i emlékünnepség, ballagások, évzárók. Mindezek a tehetséges diákjaink nélkül elképzelhetetlenek lennének. Számos népdalversenyen vesznek részt részt, és hoznak díjakat, így pl. a Babeș-Bolyai Tudományegyetem Tiszta Forrás népdalvetélkedőn.
A magyar nyelv és irodalom területén tehetség a kreativitás fejlesztésével szoros összefüggésben áll. Az irodalomtanítás nemcsak a tehetség képességterületi fejlesztésére ad lehetőséget, hanem az önismeret mélyítésére, a kortárs társas kapcsolatok formálására, illetve arra is, hogy a tanulók élethelyzetek értelmezésére is kísérletet tegyenek egy-egy szövegértelmező, szövegalkotó feladat által. Iskolánkban heti rendszerességgel működő szakkörök révén (újságírói, versíró, szövegalkotó szakkör, szövegdramatizáló szakkör, Olvasókör). A tantárgy kereteibe tartozó tanulmányi versenyek (szavalóverseny, mesemondó verseny,tantárgyverseny, helyesírási verseny, nyelvi műveltségi verseny) révén próbáljuk fejleszteni a tehetségeket.
Iskolánk pszichológusa elvégzi a bemeneti vizsgálatokat, valamint az éves felméréseket, ugyanakkor motivációs tevékenységek szervezését is vállalja külső szakemberek vezetésével, melyhez az anyagi erőforrásokat az iskola alapítványa, a Makkai Egyesület biztosítja.
A Sepsiszentgyörgyi Református Kollégium Tehetségpont helyi, intézményi hatókörű, saját tanulói körében, kisiskolától líceumig terjedő korosztályban végzi tehetségazonosítás, tehetséggondozás és tehetségfejlesztő tevékenységét.
Állandó kapcsolatot tartunk a Bod Péter Megyei Könyvtárral elemi tagozatos és gimnáziumi tagozatos diákjainkkal, ahol különböző irodalmi és olvasásnépszerűsítő programokon veszünk részt. A Cimborák Bábszínházzal drámapedagógiai foglalkozások kapcsán működünk együtt. Rendszeres kapcsolatunk van a Guzsalyas Alapítvánnyal a téri-vizuális intelligencia fejlesztésében nyújt számunkra értékes segítséget, valamint a hagyományok ápolásában, a régi kézműves tevékenységek megismertetésében, gyakorlásában. Elsősorban elemi tagozatos tanulóinkkal veszünk részt tevékenységeikben, de kiállításaikon líceumi tagozatos diákunk is nyert elismerést munkáival.
Az MCC Programba számos tanulónkat válogatták be, úgy gimnáziumi, mint líceumi szinten. A Háromszéki Közösségi Alapítvánnyal működünk együtt, pályázati lehetőségeket kihasználva.
Tagjai vagyunk a Székelyföldi tehetségsegítő Tanácsnak. Együttműködés felsőfokú intézményekkel: Sapientia Erdélyi Tudományegyetem, Babeș-Bolyai Tudományegyetem, George Emil Palade Orvosi, Gyógyszerészeti, Tudomány és Technológiai Egyetem. Ugyanakkor szakképzett szülőkkel működünk együtt, akik például síoktatásban, pályaválasztási tanácsadásban segítenek.
A Babeș-Bolyai Tudományegyetem Református Teológia és Zeneművészeti Karának programjába kapcsolódva második alkalommal vesznek részt tanulóink a nyári vakációban kéthetes pályaorientációs foglalkozáson.
Több alkalommal Nyílt Napokat szerveztünk a város és a környék iskolái számára. Az iskola diákjai egyetemi Nyílt Napokon vesznek részt, betekintést nyerve az egyetemi életbe.
Különböző személyiségfejlesztő programokban együttműködünk a budapesti Károli Gáspár Református Egyetem illyefalvi kihelyezett tagozatának szakképzőivel.
Folytatjuk a megkezdett tehetséggondozó munkánkat. Kiemelt célterületünk a természettudományok, a magyar nyelv és irodalom és a zene. A tehetségpont megalakítása azért lenne célszerű számunkra, mert az oktatás mellett több tevékenység is zajlik az iskolákban. Célunk, hogy felkaroljuk azokat a diákokat, akik nemcsak lelkesek, de tehetségesek is valamilyen szakterületen. Gondolunk itt jó hangú és zenei hallással megáldott diákjainkra, az iskola zenekarára, a Refsonor iskolakórusra, de vannak, akik saját verssel jelentkeznek rendszeresen a Rebuló iskolaújságban, van aki ruhatervezésben jeleskedik. Az elemi osztályokban a tanítónők próbálják azonosítani a kimagasló teljesítményeket, rátermettséget. Versmondó, mesemondó versenyekre, népdal vetélkedőre készítik diákjainkat. Segítjük a felkészülést tanácsokkal, irányított gyakorlással, javítással, bátorítással. A különböző szaktantárgyak területén jeleskedő diákjaink versenyfelkészítőjét minden osztálytanító vállalja, és megszervezi ezek tanításon kívüli időpontját, gyakoriságát.
A Református Elemi tanítói szerepet vállalnak a tehetségek azonosításában, gondozásában, hogy jó iránymutatással kerüljenek a magasabb osztályokba megszervezett tehetségpontokba. A tehetséges tanulók fejleszthetők iskolán kívüli extracurrikuláris programok, tevékenységek révén. Továbbá iskolai, iskolaközti, interdiszciplináris, intézményközti projektek révén illetve heti rendszerességgel működő szakkörök révén. A megfelelő tantárgy kereteibe tartozó tanulmányi versenyek, pályázatokra való felkészítés, tanulmányi táborok és kirándulások szervezése.
A Zöld napok révén felhívhatjuk a környezettudatos életmód fontosságára a figyelmet, a tanárok és a diákok között egy meghitt kapcsolat jöhet létre, mely a Református Kollégium egyik alapkoncepciója.
Iskolánk pszichológusa elvégzi a bemeneti vizsgálatokat, valamint az éves felméréseket, ugyanakkor motivációs tevékenységek szervezését is vállalja külső szakemberek vezetésével.
Tehetségazonosító, -gondozó és -fejlesztő tevékenységünk fenntarthatóságát az iskolánkat támogató Makkai Sándor Egyesület anyagi hozzájárulásával tudjuk megvalósítani. A Makkai Sándor Egyesület támogatása a következő területeken mutatkozik meg: versenyeken való részvétel útiköltségeinek fedezése, tevékenységeink szóróanyagának költségei, szakmai előadások, műhelymunkák felmerülő költségeit, iskolaújságunk nyomtatási költségei. Ezen kívül a fenntartó önkormányzat, Sepsiszentgyörgy Városi Tanácsa, támogatására is számítunk, ami kiállítási lehetőségekben, fellépési lehetőségekben, rendezvényeken való részvétel biztosításában mutatkozik meg, illetve versenyekre való utazás támogatásában is megjelenik. Ezeken kívül szponzori szerződésekkel, illetve pályázati lehetőségek kihasználásával tervezzük biztosítani tevékenységeink fenntarthatóságát.